[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:51

het staat vast. het paard van een vriendin heeft zomereczeem, ze heeft een vliegenkap,vliegendeken,vliegenspray en vliegenfrontriem aangeschaft 1,5 maand geleden. maar het werkt nog niet echt goed. wel een beetje. ze is dus op zoek naar een handig middeltje die goed werkt. als iemand iets weet hoort ze het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:11

Een echte eczeemdeken kopen. Een vliegendeken helpt niet goed genoeg tegen eczeem.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:30

Klopt,daar prikken ze nog doorheen en dan blijft de allergie.
kwa smeersels is er zoveel, ik vond de sweet itch altijd fijn,maar die moet je wel elke dag smeren.
of de bio huidolie van leovet,die gebruik ik zomers nog wel als appie plekken op zijn hoofd heeft.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:08

Wanneer daalt het suiker in het gras nou in feite? :')

Vorige week kreeg ik onder mijn voeten van de boer waar ik weiland van huur.
Hij wilt dat mijn paard van 7h tot 10h in de ochtend op de wei gaat want in de namiddag (paardlief gaat normaal rond 18h een kwartier-20min op de wei) is er teveel suiker in het gras?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:21

dat ligt aan de hoeveelheid zon, de temperatuur, hoeveelheid water etc.etc. Dus is geen standaard regel voor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:22

Afbeelding

Appie staat net sinds vandaag in het gras,,en best veel haha.
we hebben een paddock paradise nu op stal,dus ze moeten wel een heel eind naar de waterbak lopen gelukkig :j
ik verwacht hem elk momeng met eczeemklachten te zien staan, gekukkig is het bij ham dan smeren,deken er op en klaar :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 06:27

Oeps dat is zeker veel gras. Appie geniet ervan zo te zien :D
Hij heeft geluk dat hij van jou is en niet van mij, anders had hij wel een graasmasker geregen tot de grootste hoeveelheid eraf is.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:18

Bij die van mij gaat het tot dus ver nog goed vrijwel geen jeuk gelukkig.
Vandaag was mij aangeraden om eens algae vitalis te gebruiken omdat dit een positieve invloed moet hebben op een zomereczemer.
Nou is dit niet super goedkoop en was ik dus benieuwd of hier mensen zijn die dit hebben gebruikt/ nu gebruiken.
Wat de ervaringen ermee zijn hoe het bevalt?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:23

Dat product bestaat volgens mij nog niet zo lang?

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:41

Kinke schreef:
Dat product bestaat volgens mij nog niet zo lang?

Klopt idd

Er waren veel positieve reactie op, maar die zijn meer gericht op paarden met slechte ontlasting.
Kan nog niet zoveel vinden over ervaringen met eczemers met dit product.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:48

Evelien....AlgaeVitalis is pas sinds december op de markt...ervaringen met eczemers zul je dus nog niet vinden....bij testen in het afgelopen jaar is wel gebleken,dat met name paarden waar de eczeem door suikers getriggerd wordt baat bij dit productt hebben,doordat de stofjes die vrijkomen bij een slechte suiker verbranding niet in de bloedbaan terecht komen,maar aan de mest worden gebonden...voorts stijgt de opname van met name vit E en Selenium aanzienlijk,wat een betere weerstand van de huid tot gevolg heeft...wat betreft de prijs....Je hebt geen andere supplementen of speciaalvoer nodig,en komt zo gezien vaak goed koper uit als met andere methodes.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:49

Iemand ervaringen met het ontgiften van je paard met zomereczeem? :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:00

Rachel_x schreef:

Zie bovenstaande post.....

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:11

Rachel_x schreef:

Mijn eczemer heeft een kuur gehad. Tot nu toe heeft ze geen jeuk, maar ze staat al weken onder een deken en nog niet op het gras. Of het werkt moet nog blijken :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:14

Ontgiften heeft alleen dan zin als je voorkomt dat er nieuwe slechte stoffen in het bloed komen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:43

Ja en er zijn toch wel een aantal die wel in je paard terecht komen, kijk naar zware metalen uit de grond, of zure regen bestrijdingsmiddelen....valt toch best tegen hoor
maar ontgiften is goed, ik gebruikte er eerder wel drainage compositum voor, zag altijd wel dat appie er enorm van opknapte :j

Wat zit er in die algae vitalis?

Afbeelding
En het stukje gras van gister is al bijna op.
En nog steeds jeukvrij!!

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:48

papagroom schreef:
Evelien....AlgaeVitalis is pas sinds december op de markt...ervaringen met eczemers zul je dus nog niet vinden....bij testen in het afgelopen jaar is wel gebleken,dat met name paarden waar de eczeem door suikers getriggerd wordt baat bij dit productt hebben,doordat de stofjes die vrijkomen bij een slechte suiker verbranding niet in de bloedbaan terecht komen,maar aan de mest worden gebonden...voorts stijgt de opname van met name vit E en Selenium aanzienlijk,wat een betere weerstand van de huid tot gevolg heeft...wat betreft de prijs....Je hebt geen andere supplementen of speciaalvoer nodig,en komt zo gezien vaak goed koper uit als met andere methodes.

o ik wist niet dat het pas sinds december op de markt is.
In de winkel waar me dit is geadviseerd hadden ze het ook op een aantal paarden van hun zelf getest met goed resultaat. (maar waren geen echte eczemers)
Ik weet niet precies wat de oorzaak van de zomer eczeem van die van mij is, dacht zelf altijd gras, maar dit jaar gaat het erg goed en tot dus ver nog geen jeuk (wel deken om).
Ik gebruik nu de lotion igg al.
Maar om nou zo'n grote emmer te kopen om te testen vind ik ook wat heb maar een mini paardje waar niet veel in gaat en anders blijft er weer zo veel staan als het niet bevalt...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:03

ellepel schreef:
Ja en er zijn toch wel een aantal die wel in je paard terecht komen, kijk naar zware metalen uit de grond, of zure regen bestrijdingsmiddelen....valt toch best tegen hoor
maar ontgiften is goed, ik gebruikte er eerder wel drainage compositum voor, zag altijd wel dat appie er enorm van opknapte :j

Wat zit er in die algae vitalis?

[ [url=m/n7JGKR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En het stukje gras van gister is al bijna op.
En nog steeds jeukvrij!!

Het bevat oa...gecarboneerde humusklei...organisch gebonden sporen elementen en mineralen,en algen...het product is 100%natuurlijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:01

Ik had het al opgezocht,maar wel jammer dat er geen precieze gegevens zin van welke mineralen en hoeveel.
algen zijn prima, slik ik zelf ook(spirulina) al zijn het dan andere... maar ik merk wel degelijk verschil!
die humusklei wil ik me nog in verdiepen wat dat is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:45

Gister avond was het vreselijk met de knutten, ik werd er zelf plaatsvervangend gek van. Zo gek dat ik Cherise helemaal heb ingepakt toen ik haar voor een kwartiertje uit haar stal moest hebben om haar hoefverband te verwisselen.
Terug op stal heb ik haar weer uitgepakt en met Derfen ingesmeerd.
Gelukkig gaat het op deze manier nog goed zonder deken, zo kan ze rustig verder van haar kreupelheid herstellen.

De pechvogel heeft nu na de overbelasting door haar onbenullige actie op de paddock aan beide voorvoeten een zweer diep in de straal. Het gevolg van de enorme natte winter en het minder bewegen door de eerste kreupelheid. Maar gelukkig waren haar foto's helemaal oké.

Ik zat zelf onder de rode stippen van de knutten prikken. Ook een soort allergische reactie die gelukkig binnen een paar uur wegtrekt, maar gatver wat jeukt dat.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:17

Hey, ik hoop dat ik hier even jullie goede raad mag vragen.
Bij ons heeft er een paard al elk jaar jeuk door die kleine vliegjes, we leggen dan een deken erop en dan is het bijna niet te merken. Dit jaar is het paard nu al weken flink aan het schuren, vooral vanonder aan zijn hals en aan zijn achterkant. Normaal moeten we beginnen met de dekens rond mei, we hebben het er nu maar al opgelegd maar het helpt lang niet zo goed als andere jaren, hij blijft maar schuren. Zou dit eczeem kunnen zijn, of een andere huidziekte of zijn er gewoon al heel veel vliegjes zo vroeg in het jaar? Hij heeft voor zover ik weet nog geen eczeem gehad.
Alvast bedankt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:29

Soms geeft het verharen ook veel jeuk, maarmisschien het paard eens goed wassen?
Jeuk kan zoveel oorzaken hebben, allergie kan,maar ook als ze net in het gras staan kan dat jeuk geven.
je kunt de plekken die veel jeuk geven in smeren met een jeukstillend middel.
goed ontwormen is wel belangrijk.

Is echt een kwestie van uitvinden wat voor dat paard belangrijk is :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:43

En er in de toekomst niet meer vanuit gaan dat je pas vanaf mei met dekens moet beginnen. Er is geen datum voor vast te stellen, het ligt aan het weer en de temperatuur.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:11

Oke bedankt! We gaan ook waarschijnlijk de dierenarts laten komen om na te gaan of het al dan niet een allergie is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:41

Afgelopen vrijdag was het hier om 6 uur maar 1 graad boven nul...en later op de dag prachtig weer...dat staat garant voor bulten suikers in het gras...als je paard daar niet tegen kan ben je gelijk de klos...niet voor een uur of 11 op de wei dus.