[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:08

IMJ schreef:
Och JP, ik vind het prima.. Ik deed jouw idee niet af als zeuren, zie bovenstaande post. Een idee zou ik nooit afdoen als zeuren, ideeën zijn prima.

Schrijf wat je wil maar stop met verdraaien en bijverzinnen en de hele slachtofferrol waar je jezelf nu in plaatst. Dit is vast niet de eerste keer in je leven dat je dit soort dingen hoort, kijk is in de spiegel.

Nou, een volgend betoog via pb misschien? Dan kan de rest het hier gewoon leuk hebben.

Zal wel gezellig geweest zijn zo achter de schermen...
Wil je even laten weten dat je niet de enige bent die de posts van JP ''verkeerd'' leest!
Ik werd er ook weer kriegel van , maar durfde niet meer te reageren omdat jullie achter de schermen verder gingen vechten om het topic zuiver te houden.
Sterkte ermee , en mocht je wat kwijt willen , dan lees ik het wel!
:(:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:15

Goh ik vraag het normaal, maar de toon van je berichten zijn niet 'relaxt'. Bemoei me er niet meer mee want merk dat dat ook zeker niet gaat werken.

on topic, ik vond dat mijn pony ook weinig symptomen had naast zijn hele hoge acth. Hij was bevangen en dat was een raar moment dus dan maar cushing testen nav een tip dat het toevallig die maand gratis was.

IMJ

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:19

Gaat die van jou wel weer het land op batlow?
Ik merkte destijds dat ik dat best spannend vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:28

Nou precies Batlow, mijn paasei van nog maar 8 jaar (blijf het wel zon triest vooruitzicht vinden, zo jong al...) had juist heel veel symptomen, maar een acth van 58...

Ik heb trouwens geen centimeter land meer voor die 2 van mij op moment; ligt van voor tot achter helemaal bedolven onder het zaad en blad van vele esdoorns... Ik ben serieus wanhopig op moment, durf ze echt niet op het land te laten, met hun weerstand leggen ze accuut het loodje... Mocht er iemand, wie dan ook een veilig stukje wei weten voor ze in Zeeuws Vlaanderen, of waar dan ook in NL, Belgie of Duitsland (dan wel een slaapplek voor mij erbij) Let me know... Ik zoek mij al weken helemaal scheel, maar vind niets...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:30

Die van mij gaat nu ook het land op ja, geloof nu al bijna 2 weken. Gaat erg goed hoor!! Rent in de avond net zo goed naar stal zoals hij in de ochtend naar de wei rent.. Alles moet snel!! Ik let in de ochtend altijd wel op bij het uit de stal komen. Als hij ook maar een pas niet zuiver loopt gaat hij de paddock op. Tot nu toe loopt hij goed recht, geen voorkeur voor harde of zachte ondergrond, loopt (lees draaft) gewoon goed mee over het harde. Maar dat is dus wel iets wat ik in de gaten blijf houden!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:33

ohjajoh6 schreef:
Nou precies Batlow, mijn paasei van nog maar 8 jaar (blijf het wel zon triest vooruitzicht vinden, zo jong al...) had juist heel veel symptomen, maar een acth van 58...

Ik heb trouwens geen centimeter land meer voor die 2 van mij op moment; ligt van voor tot achter helemaal bedolven onder het zaad en blad van vele esdoorns... Ik ben serieus wanhopig op moment, durf ze echt niet op het land te laten, met hun weerstand leggen ze accuut het loodje... Mocht er iemand, wie dan ook een veilig stukje wei weten voor ze in Zeeuws Vlaanderen, of waar dan ook in NL, Belgie of Duitsland (dan wel een slaapplek voor mij erbij) Let me know... Ik zoek mij al weken helemaal scheel, maar vind niets...

Och jemig , maar zelfs gezonde paarden zou ik daar nu niet op durven zetten...
Ik kan je niet helpen aan een stukje land.
En dit heb je dus elk jaar?
Alle esdoorns killen dan maar!!!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:39

Fijn batlow!

Zou ik ook niet durven ohjajoh! :n
Hoe krijg je dat weg joh?

paasei :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:40

Sta er nu 4 mnd. en eerlijk gezegd nooit geen ervaring met bomen bij weiland, zag dus toen de populieren leeg waren dat daar achter een complete haag esdoorns zit, allemaal van de buurman, hier is echt waar geen houden aan...
Staan nu dus meer dan 20 uur op box, waar die krengen zelfs naar binnen waaien, moet daar gewoon gisteren nog weg.
Geloof mij; ik heb alle mogelijke opties om het daar leefbaar te maken al geprobeerd, maar zonder medewerking van huurbaas en buurman, sta je dus gewoon... Meld het niet voor niets hier, ben echt wanhopig, omdat ik niets vinden kan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:43

Wij hebben hier ook last van met de wei aan de rand van het bos... Ligt compleet vol, maar nog het geluk dat we nog 5 weides hebben die schoon zijn.. Misschien een tuinierdagje bladeren harken *\%/*

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:22

Thanks Nado! Heb ze direct maar een bericht gestuurd.
Enne batlow... niet leuk om dat tegen een hartpatiente te zeggen, been there, done that en heeft echt waar totaal geen zin met de zaden...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:26

Ik heb het nooit meegemaakt (gelukkig).
Heb geen idee behalve verhuizen idd.
Staan er meer paarden? Staan die ook op stal?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:27

Ok excuses..... Bedoel het ook niet bot. Het is al af en toe flink zuur hier in dit topic en wil het ook wat luchtig houden maar dat zal ik dan ook niet meer doen voordat ik weer onbewust iemand beledig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:39

Relax Batlow, geen probleem kan jij niet weten tenslotte, maar niet dat jullie denken dat ik niet alles al geprobeerd heb ondertussen, snap je? nee IMJ ik huur dat dus alleen die 2 van mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:40

Wil dit topic ook verder niet vervuilen, maar mocht iemand iets voor me weten, stuur me een pb ofzo?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:42

Wrs kunnen ze met graasmasker nog bij de zaden hè?
Zitten er meer stallen in jouw omgeving?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:43

Naast verhuizen, kun je ook denken aan Mycosorb, een samengesteld gist dat de gifstoffen van schimmels wegvangt in de darmpassage, voordat deze in de bloedbaan terecht komen en daar schade aanrichten.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:16

geerke schreef:
SuperRoos schreef:
Geerke, hij krijgt het juist wel, in overleg met Utrecht..
Maar is beter te pas als hij het niet krijgt..

och jee...je merkt echt dat hij slechter is met pergolide?
Wat moeilijk dit!
Nado@reageerde ook heel slecht op pergolide,misschien kun je haar eens vragen wat voor symptomen hij ook alweer had?
Nado gaat nu als een trein(tje) op PB.
Heb je dat weleens overwogen?(monnikskap)

Focussed@Fijn dat de ergste pijn weer weg is!

ik denk dat je monnikspeper bedoelt en niet monnikskap ;-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:36

sorry monnikspeper bedoel ik...Superroos@Stuur Nado even een PB!Zij had hetzelfde probleem betreft bijwerkingen van Pergolide bij haar pony Nado...die werd er doodziek van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:53

Jannepauli schreef:
Naast verhuizen, kun je ook denken aan Mycosorb, een samengesteld gist dat de gifstoffen van schimmels wegvangt in de darmpassage, voordat deze in de bloedbaan terecht komen en daar schade aanrichten.

Thanks JP nog nooit van gehoord, maar als dat echt op zeker werkt , zou dan niet iedereen het preventief gebruiken ?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:57

Je zou het bedrijf kunnen bellen om te vragen of het werkt voor paarden en esdoornzaad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:04

Heb al zak besteld! Bij heemskerk, daar stond het toevallig erg duidelijk uitgelegd ivm mycotoxinen en paarden. Ik kan ze toch nooit helemaal schoon houden, dus zal dit de boel iig niet verergeren, maar neemt niet weg dat ik ze dan maar op het land laat, omdat er niets meer gebeuren kan, als het zo een wonder middel is, kan ik mij echt niet voorstellen dat niet iedere DA dit verplicht voorschrijft bij alle paarden die op een wei met bomen staan...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:55

Ik las net dit :
Just been through the false positive scenario. Had my 17 yr old tested whilst he was at the vets having a lameness assessment. I was aware joint injection was on the cards.

Result came back at over 140. Totally unexpected. Bloods re taken at home and the result was 29.

De test schijnt dus wel eens vals positief te zijn. Superroos b.v. ???? Ik bedoel als paarden zo heftig reageren op pergolide, zou het dan niet kunnen zijn dat ze die pergolide helemaal niet nodig hebben ??
Het is maar een theorie.....

En deze waardes :
Her results came back >1200 retested in October and it had come down to 238. She had never been on the drug just the Hilton Herbs CushX
Alleen met kruiden zo'n eind naar beneden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:00

Maris schreef:
Ik las net dit :
Just been through the false positive scenario. Had my 17 yr old tested whilst he was at the vets having a lameness assessment. I was aware joint injection was on the cards.

Result came back at over 140. Totally unexpected. Bloods re taken at home and the result was 29.

De test schijnt dus wel eens vals positief te zijn. Superroos b.v. ???? Ik bedoel als paarden zo heftig reageren op pergolide, zou het dan niet kunnen zijn dat ze die pergolide helemaal niet nodig hebben ??

ik dacht daar vanmiddag toevallig ook aan...hoe reageert een paard zonder cushing maar met wel een hoge ACTH waarde op pergolide...Is dat mogelijk?
Omdat de pony muis ook zo slecht reageerde,en pas 8 jaar was.Wat gebeurt er als het bloed niet goed gestest is of inderdaad door stress omhoog schiet,hoe reageerd een paard dan op pergolide?

Nu Maris@ dit post zet het mij helemaal te denken.

JP@ Fargo@????

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:09

Maris schreef:
Ik las net dit :

En deze waardes :
Her results came back >1200 retested in October and it had come down to 238. She had never been on the drug just the Hilton Herbs CushX
Alleen met kruiden zo'n eind naar beneden.

Ben al een heel tijdje over zo'n zaken aan 't nadenken...een paard heeft, denk ik, wel een bepaalde hoeveelheid van het acth-hormoon nodig in het bloed om te kunnen functioneren, toch ? Dit hormoon is eigen aan het lichaam en dient dus in elk geval tot iets als ik het goed heb....
Denk ook dat de acth waarde hoog kan zijn, zonder cushing te hebben zoals Geerke ook al aangaf...de medische wetenschap tast nog erg in het duister hieromtrent...

Nu, ik heb ook een jaar lang de CushX van Hilton Herbs gegeven ( zonder pergolide erbij ) en de merrie was hier wel heel goed mee, alleen ging de acth bij haar niet naar onder, integendeel... Maar goed, dat was toch weer een jaar '' chemisch spul '' uitgespaard ;)