'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 15:55

We hebben cassis net even uit stal gehaald en laten stappen op zowel gras als het harde, en poeh wat loopt die slecht ;( , hij wil zijn rechtervoorbeen zowat niet belasten, vraag me af of dit normaal is..

Wel gaan we ook voor een soort 'second opinion' bij die ander smid, wat hij denkt of het überhaupt fair is om verder te gaan met hem.
Want ik wil hem niet redden om het redden, het moet wel paardwaardig blijven .

pmarena

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:08

Oeioei....arm paardje.... :(:)

Je zou toch inderdaad verwachten dat je nu zachtjes aan toch wel een fatsoenlijk voorzichtig loopje zou mogen zien.... -O-

Hopelijk dienen zich nog mogelijkheden aan.... wat staat er nu verder op de planning?

En voor jou zelf draaien de duimen natuurlijk ook dat alles allemaal meevalt Y;(

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 16:22

De andere hoefsmid zou deze week in de buurt zijn en komt dan even kijken , dat hij in ieder geval hem kan zien lopen al.
Want zo is het moeilijk oordelen natuurlijk.
En dan kijken wat er allemaal mogelijk is voor hem.

Hij had ook zoiets als soft boots, deze kan je aandoen zodat de ijzers niet afgaan in de modder als hij op de weide zou kunnen, dus ook dat even goed bevragen.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:24

Dat vind ik ook interessant TS, die soft boots. Weet je daar nu al meer over?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:47

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:20

Op de eerste plaats vermeld ik maar even dat ik alleen de berichten van jou, TS Inge, gelezen heb.
Wat een geweldig nieuws over de kleine Fay en mijn complimenten dat je - ondanks de pessimistische vooruitzichten - toch doorgezet hebt. Het filmpje met name was een plezier om te zien hoe de kleine van een hoopje ongeluk tot een doldwaze spring-in-'t-veld is uitgegroeid. Fijn!!

Tja, en dan kondigt zich een nieuw probleem aan... Cassis.. Een mooi dier en ik kan me voorstellen dat je een poging wilt wagen om hem te redden. Ik vind het zeer verstandig dat je de Van Nassau's hebt ingeschakeld want als er één smid die het paard uiteindelijk op de rit zal kunnen krijgen, dan is het Rob van Nassau.
Ik weet niet wat er aan jullie 'clash' vooraf is gegaan en hoe de interactie tussen jullie en hem geweest is.
Het kan ook zijn dat er in dit topic door anderen dingen geschreven zijn die hem zeer geërgerd hebben - uit eigen ervaring weet ik dat 99% van de 'bokt-hoefkenners' niet weten waar ze het over hebben.

Ik kan wel een steentje bijdragen vanuit mijn eigen ervaring. Rob heeft inderdaad niet de meest ideale 'bed-side manner' die sommige gevoelige paardenmeisjes prefereren. Daar moet je een beetje tegen kunnen. Maar - als je goed luistert, dan hoor je door zijn soms harde opmerkingen en praat héén, dat zijn hart op de juiste plek zit en dat het hem uiteindelijk niet gaat om jou over de bol te aaien, maar om het paard beter te maken. En geef toe: dat is toch waar het je om gaat.

Toegegeven: het is prettiger om goed met iemand uit de voeten te kunnen en het is ook niet altijd fijn om knalhard verteld te krijgen dat je er als eigenaar ( of bijbehorende smid) er een potje van gemaakt hebt. Nu is dat in jouw geval niet van toepassing want tenslotte heb je de ellende van een ander op je schouders genomen en de slechte staat waarin de hoeven van Cassis verkeren, zijn niet door jouw mismanagement veroorzaakt. Maar in andere gevallen heeft hij helaas geen ongelijk en heeft zo'n enorme kennis, mét de backup van de Visdonk Kliniek bij de hand, dat je er wellicht beter aan doet om door de zure appel heen te bijten en niet een 'troost-dokter' te zoeken.
Ik zou je aanraden om de zaak eens even rustig te laten bezinken en dan gewoon het gesprek met Rob aan te gaan. Zo onredelijk is hij nou ook weer niet en ik denk dat Cassis bij hem in goede handen is.

De foto's zien er behoorlijk dramatisch uit maar met goede zorg is er een goede kans dat Cassis het gaat redden. Alleen.. verwacht niet dat dit een kwestie van een paar maandjes is. De hoef moet goed groeien en per bekapbeurt moet de hoefwand aangepast worden op de stand van het verzakte hoefbeen. Dat heeft veel tijd nodig - als je je bedenkt dat een gezonde hoef al een maand of 9 nodig heeft om van de kroonrand helemaal naar beneden af te groeien.. dan weet je wat je, zeker in dit geval, te wachten staat.

Rob heeft één van mijn paarden voor de hemelpoort weggesleept, en zo ken ik er meerdere. Ik hoop dat je er nog eens over nadenkt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:23

_Inge schreef:
We hebben cassis net even uit stal gehaald en laten stappen op zowel gras als het harde, en poeh wat loopt die slecht ;( , hij wil zijn rechtervoorbeen zowat niet belasten, vraag me af of dit normaal is..

Wel gaan we ook voor een soort 'second opinion' bij die ander smid, wat hij denkt of het überhaupt fair is om verder te gaan met hem.
Want ik wil hem niet redden om het redden, het moet wel paardwaardig blijven .

Niet leuk... volgens mij deed 'ie het blootvoets beter.... Moet wel gezegd dat ik niet weet wat je doet aan pijnbestrijding, bloedverdunners etc. Hier wordt altijd aspirine, metacam en quadrisol geadviseerd in een acute fase. Geen idee hoe dat bij dit paard is gegaan. En dat tegen een sinker aan zitten, helpt natuurlijk niet. Maar toen ik je eerste filmpje zag, leek 'ie zich redelijk te redden. Als 'ie het nu met dit beslag niet redt, hoop ik dat ie tijdelijk moeite heeft met de vernieuwde beenstand...

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:25

Nou inderdaad. Gelukkig zijn er meer echt hele goede smeden op de wereld dan van nassau, die daarnaast ook een stuk makkelijker in de omgang zijn.

en dan heb ik het er niet over dat hij hard kan lijken, maar puur het opbellen en eisen dat er prijzen van internet gehaald worden en negatieve reacties.. zou bijna zeggen welkom in de echte wereld Rob.. pff

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:28

Jannepauli schreef:
Rob heeft één van mijn paarden voor de hemelpoort weggesleept, en zo ken ik er meerdere. Ik hoop dat je er nog eens over nadenkt.

Dat heeft mijn smid met mijn paard ook gedaan. Met minder bullshit er omheen. ;) Oh, en het was ook ongeveer een derde goedkoper... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:36

De roem is Rob een beetje naar het hoofd gestegen, logisch omdat er meer bagger hoefsmeden dan kundige smeden zijn, maar ze zijn er wel...

Als ik bij Rob was gebleven had hij mijn Anda toch net iets te plat gehouden, iets wat nu net niet moet en dank zij een andere even zo kundige hoefsmid, staat mijn Anda helemaal correct...

En dan de omgang met mijn paard, dag en nacht verschil. Ook dat is belangrijk..

Jp gevoelige paardenmeisjes? Getuige moeten zijn van een vette mishandeling van mijn paard omdat meneer een ongelofelijk pesthumeur had. Hij kwam zijn bus al tierend uitrennen..

Er is ook nog iets van respect en manieren, maar als meneertje in zo een bui is, dan wordt je al van verre voor stomme trut uitgescholden als je niets vermoedend met je paard aan komt stappen op de afgesproken tijd. Want jeetje de paarden hinniken naar elkaar en dat gezeur moet hij niet hebben op zijn dam.

Ik heb hem 3 jaar niet gezien, maar zo kende ik hem niet...voor mij nooit meer...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-13 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:40

Jannepauli schreef:
Tja, en dan kondigt zich een nieuw probleem aan... Cassis.. Een mooi dier en ik kan me voorstellen dat je een poging wilt wagen om hem te redden. Ik vind het zeer verstandig dat je de Van Nassau's hebt ingeschakeld want als er één smid die het paard uiteindelijk op de rit zal kunnen krijgen, dan is het Rob van Nassau.
Ik weet niet wat er aan jullie 'clash' vooraf is gegaan en hoe de interactie tussen jullie en hem geweest is.
Het kan ook zijn dat er in dit topic door anderen dingen geschreven zijn die hem zeer geërgerd hebben - uit eigen ervaring weet ik dat 99% van de 'bokt-hoefkenners' niet weten waar ze het over hebben.

Ik ben niet echt een penny en heb mijn eigen ervaring met van Nassau opgeschreven.
Jammer dat Inge tegen dezelfde dingen aanloopt als anderen in dit topic.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 18:49

Ik begrijp de voorstanders van zijn kunde, ik ga dit niet onkrachten ook, daarvoor hebben we te weinig ervaring met hem.

Maar wij accepteren deze omgang met ons niet, er is met Rob niks meer voorgevallen ervoor tussen ons.
We hebben hem enkel kort die dag gezien en toen we Cassis ophaalde was hij er niet eens .
Wel hebben we op de Visdonk een kleine discussie gehad, maar dit was meer omdat we met Rob afgesproken hadden maar bij de Visdonk ineens consult en behandelingskosten kregen van hun dierenarts, terwijl we in Merelbeke al hem laten onderzoeken hadden en dus geen afspraak met de dierenarts gemaakt hadden maar duidelijk met Rob.
Dan konden we hem dus achterlaten daar wat we niet verwacht hadden dus liep allemaal niet zoals gepland.
Rekening van de Visdonk was ook niet mis , maar goed we hebben het betaald en de discussie netjes afgesloten en ze bedankt voor de goede zorgen.
Want ze hebben netjes voor hem gezorgd daar.
We werken zelf ook bedrijfsmatig en hoeven ook niet ineens kosten te rekenen waar de klant niet om gevraagd heeft.
Of van een klant eisen dat hij niet over prijzen praat die hij betaald heeft over afgenomen diensten bij ons.
Ik heb me bewust heel voorzichtig hierin verwoord elke keer omdat ik in zijn kunde geloof, maar we hoeven niet als een klein kind behandeld te worden door hem en al zeker niet gecommandeerd te worden.

Ons paardenwelzijn gaat voor maar zijn geen penny-kindertjes meer dus willen we ook niet zo behandeld te worden.
We gaan niet met hangende pootjes terug, als hij, wat hij toch niet zal doen, ons met excuses opbelt en op een normale manier een conversatie of discussie aangaat met ons dan zijn we echt de moeilijkste niet.
Aangezien we sowieso het al niet fijn vonden om Cassis achter te laten en er zo dus niet bij konden zijn .
Het is voor ons ook een 1,5 uur rijden geweest en dat dan twee dagen achter elkaar terwijl we ook geen zeeën van tijd hebben of zo .
Maar dus ook gedaan hebben omdat we het vertrouwen in hem hadden, dus we zijn zeker bereid tot veel geweest.

Voor ons is het Rob hoofdstuk afgesloten , we gaan nu dus een andere weg in en hopen op een goed einde wat het ook mag worden..
Laatst bijgewerkt door _Inge op 17-11-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:50

Succes Inge. Ik hoop dat het goed komt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:51

Jeetje...een '' troost-dokter '' :? Vind ik wel redelijk cru gesteld ....
Er zijn er nog op de wereld die veel ervaring hebben met dit soort zaken dunkt me...

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:56

Jullie staan er naar mijn idee zo nuchter en goed in Inge, respect!!! Heel veel succes met de volgende smid en ik blijf trouw Cassis zijn vorderingen volgen! En duim op een goede afloop

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:01

ach die cassis........ ik hoop dat de "nieuwe" HS iets voor hem kan doen...... ik ga duimen!
Faytje weer wat minder mopperig vandaag?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:15

Jeetje Inge wat een soap is dit geworden,en wat jammer dat hij zo slecht loopt nu.
Het is voorlopig dus geen verbetering,ondanks de "kundige" hoefsmid.
Ik geef je groot gelijk dat je opzoek gaat naar een andere smid.
Jannepauli ik vind dat Inge in het geheel niet als een penny overkomt,maar jij wel.
Blijkbaar ben jij zo verblind door de heren Nassau dat je je laat afbekken en uitschelden,enkel alleen omdat je ze blijkbaar als halfgoden ziet.
Nou geloof ik niet dat deze smeden dingen kunnen die diverse andere goede smeden ook niet kunnen.
Ik weet dat ze zich zelf tot goden hebben gebombardeerd en mensen zo als jij blijft het in stand houden door er als een penny achter aan te hollen.
En dat Inge dat niet doet spreek voor haar.
Geen enkel mens hoort zich zo te gedragen,en zeker niet als mensen keurig betalen voor hun werk.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:22

Fijn dat je nu waarschijnlijk iemand gevonden hebt ! Is weer een last van je schouders gezien je er nog genoeg op hebt hangen.
Hoe gaat t met fay ?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:28

_Mondy_ schreef:
Fijn dat je nu waarschijnlijk iemand gevonden hebt ! Is weer een last van je schouders gezien je er nog genoeg op hebt hangen.
Hoe gaat t met fay ?

gefelicteerd met je verjaardag *\o/* :)

En met Fay eigenlijk altijd maar saai nieuws :+ , gewoon goed , ze groeit goed, eet goed enz enz.
Vandaag de veulens apart laten eten, voorheen konden ze goed samen eten maar sinds Sofie afgespeend is is ze ook nogal wat hongeriger ;) dus dat was steeds elkaar uit de bak duwen.
Nu in aparte stalletjes gezet om te eten en toen ze klaar was ging ze gelijk hinniken om terug naar sofie te kunnen echt jut en jul die twee.
Eerste wat we in Merelbeke doen is Fay op de weegschaal zetten denk ik :D , zo benieuwd ernaar.
Als van de week de zon weer eens schijnt eens kijken om foto's te maken van het koppel : j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:29

Dankje !!! En saai is goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:29

Wat gaan ze in Merelbeke nu met Fay doen?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:43

Het is een controle afspraak van de operaties.
Dus kijken hoe alles geheeld is na een kleine 4 weken nu, en we zaten op 80% na de operatie, zien of dit meer geworden is ( er kon nog weefsel afsterven eromheen) en of het mogelijk is dat het 100% kan worden zonder teveel moeite/gevaren.
Zo ja dan heeft hij gelijk dezelfde dag , donderdag en vrijdag evt tijd om weer te laseren.
Ook zullen we even vragen of ze naar de longen kunnen kijken omdat daar de vorige keer wat plekjes op zaten om te zien of dit verbeterd is.

ben er weinig mee bezig geweest omdat de dagelijkse dingen je toch genoeg te doen geven maar nu het dichterbij komt ben ik behoorlijk zenuwachtig aan het worden :o en zo enorm benieuwd..
Faytje is ook zo ideaal op de trailer, met een klein duwtje loopt ze erop en ze staat zo rustig in de trailer, ( kunnen we zien met camera'tje in de trailer) laatste keer had ze niet eens gemest ook.

Eens iets anders, ik heb nog nooit een vos gehad, Faytje is dus de eerste, maar alle vosse merrie's die ik ken van vroeger waren toch wel wat ehm...speciale katjes om met zijdezachte handschoentjes aan te pakken ;) dus eigenlijk best pittige karaktertjes :+ .
Is dat typisch voor een vos ( net zoals ze zeggen dat roodharige mensen pittiger zijn;)) of zijn dat fabeltjes?

Want ze heeft een typisch karaktertje, nu al een echt merrie meisje die graag liever wankelt over het beton
om langs de kruiwagen te kunnen zodat ze geen moddervoetjes krijgt en dan krijg je een boze blik van haar :+ .
En als je haar eten geeft doet ze ook de boze blik van schiet eens op jij .
Terwijl ze verder wel in stal blijft liggen als je erbij bent en als je zacht tegen haar praat de oortjes naar voren gaan, ze ons begroet met een hinnikje enz .

Ons andere veulen is meer een knuffeltje, die moet je s'ochtends eerst een kusje geven voor ze naar buiten gaan en een knuffeltje , vieze voetjes vind ze niet erg enz enz, echt twee totaal verschillende meisjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:47

Ik heb een merrievos van 28 en haar bijnaam is Draakje :D
Ze is een boef, eenkennig, maar voor mij doet ze alles en vertrouwd me in alles. Oortjes naar achteren is me ook bekend, maar dat geeft bij mij niet, bij een ander kan het wel iets betekenen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:50

Wat een apart verhaal met de hoefsmid. Ben benieuwd wat de nieuwe hoefsmid gaat zeggen!
En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Fay :D Ben erg benieuwd hoe het er nu voor staat

Ik heb zelf ook een vos, en ik merk inderdaad dat zij wel meer karakter heeft dan enig ander paard die ik gedaan heb. Ook boos als ze door een modderplas moet, gaat er het liefst omheen, het moet allemaal op haar manier. Echt een karaktertje dus hahah
Mindim, mijn paard heeft ook bijnaam Draak/Draakkie hahah

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:53

Kennis van me heeft een vos, van dezelfde vader als mijn bruintje. Hij is 4 jaar jonger dan de mijne, gaan we samen buiten rijden, vosje 3 jaar. De mijne loopt rond te stuiteren en die vos loopt er naast van :o?
Gaat als een speer in de dressuur, zo ongelofelijk braaf zonder sloom te zijn.

Als ik er over nadenk staat er geen een stoute vos bij ons op stal, en er staan er toch nogal wat :D