[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:14

als je een hoofdkap hebt en ze hebben al jeuk zou ik die wel al op doen.
Ik gebruik cojosol against flies super en als ze al schuren dan derfen.
Vanmiddag veel vliegen en beestjes in de wei en die waren weg na de cojosol.
Het is ook jeuk stillend en helpt wel goed bij plekjes.

Jobr, dit heeft mijn haf ook gehad toen hij op een andere plaatst stond.
Toen kon hij niet zo makkelijk schuren als nu, was bij hem echt van de vliegen enzo.
Hoofdkapje of vliegenspul helpt wel :j

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:51

Die zebra kap :D :D
Geweldig!

Moet dus leven met het feit dat het vaker zal gebeuren met zijn oortjes... nouja rest ben ik dik tevreden met de deken die gister nog mooi wit was :D

Bij de Divoza is de RSIH ook 129,-, is nu de vaste prijs begreep ik.

Dott

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:54

Oh dat is mooi, wil er op den duur een 2e bij kopen :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:15

Wat die fjord heeft op de vorige pagina heeft mijn fjordje ook, maar dan in veul mindere mate. Ik heb een paar daagjes jeukstillend spul erop gesmeerd, maar dat hielp niet, dus heb ik die kap toch maar opgedaan. :) Vandaag er even naast gestaan toen het ging schemeren, en hij had meteen minder last :) stond niet meer te schuren met z'n hoofd.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:25

Kan Derven ook op het hoofd? Is het niet agressief?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:27

paarden kunnen er wel op reageren met name op gevoelige plekken (dunne huid).
Ik heb het bij Wisse ook wel rond de voorpluk gesmeerd hoor, hij heeft nooit last gehad van Derfen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:36

Bedankt voor je info opisop shop (leuke naam ;-), wat verkoop je :D)?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:48

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:13

merrieveulen schreef:
LinSa schreef:
merrieveulen, aautsj. ik was er al bang voor. twee weken geleden is de DA geweest omdat mijn welshje schuurde maar ze kon niets vinden en de harenkweek liet ook niets zien. Mijn shetlander ging daarna ook schuren. Omdat ik geen beestjes kon vinden heb ik gisteren Imaverol besteld. en warempel, vandaag vond ik niet één, niet twee maar een heleboel beestjes.
Hoe kan ik mijn pony's nu het beste behandelen?

ik heb goede resultaten gehad met Frontline voor honden en katten (op DA advies, dus veilig!), maar twee jaar terug heb ik ander spul gekregen, verdunnen in warm water en daarna hebben we het met een planten-drukspuit erop gespoten. dat laatste werkte het besten, ineens alles weg. twee weekjes daarna een keer herhalen en voilá!

@ roane, bij de mijne bleef het ook wel mooi bol staan, alleen de stikrand, waar de badmuts overgaat in de stof, die kroop in zijn oog. als je de badmuts wilt modelleren moet je 'm gewoon even in heet water houden en dan in model vasthouden/ zetten. dan kan je bijv. vouwen wegwerken.

Hoe heette dat andere spul? ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:32

die zebra-kap geweldig,hebben ze daar ook een eczeemdeken van? schijnt dat zebra-strepen insecten afweerd,misschien ook de knutjes.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:33

whaha dat zou er wel grappig uitzien :D

laetitia, we hadden een online ruitershop maar ben er ivm drukte mee gestopt, wou alleen mn boktnaam niet veranderen want dat is weer zo lastig/wennen voor iedereen ;)

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:35

Iedereen nog bedankt voor de reacties op mijn foto's, eigenlijk was het wel zo goed als duidelijk dat het om zomereczeem gaat(met schemering staat ze alleen in de stal etc) :(:) ze had er eerder geen last van maar we zijn in oktober verhuist, ik las ook ergens dat als ze in de stal staan de mugjes dan de stal niet inkomen :? nou dat doen ze hier dus wel

Hanneke84 schreef:
Jobr, dit heeft mijn haf ook gehad toen hij op een andere plaatst stond.
Toen kon hij niet zo makkelijk schuren als nu, was bij hem echt van de vliegen enzo.
Hoofdkapje of vliegenspul helpt wel :j

Gaan ze door de jeuk niet alsnog schuren met vliegenkap op? Die van mij staat namelijk 24/7 op het land dus is een kap met klittenband er zo af. Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met het gebruik van teershampoo?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:38

Wat doen jullie met de manen?
Los of in vlechten?
Nandeau zijn manen zijn nu gemiddeld een cm of 10 en zou graag net zulke manen willen kweken als de Tinker op de vorige pagina... :-D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:55

JobR schreef:
Gaan ze door de jeuk niet alsnog schuren met vliegenkap op? Die van mij staat namelijk 24/7 op het land dus is een kap met klittenband er zo af. Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met het gebruik van teershampoo?

Bij mijn pony was het zo dat het niet van het schuren kwam die plekjes.
Waar het gestoken werd op het hoofd werden gele korstjes die uit vielen vandaar de zwarte plekjes zonder haren.
Ik heb ook eens ingesmeerd met groene leem toen hij zo last van de korstjes op zijn hoofd had dat werkte ook wel goed.
Gewoon proberen, iets tegen de jeuk en een kap. Ergste wat er kan gebeuren is dat je de kap ergens anders vind :D

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:07

Hier komt geen vliegenkap meer op het hoofd na geirriteerde ogen door indeuken van het gaasgedeelte (Boett). Smeer alleen derfen op het hoofd werkt prima, wel af en toe een krabplek op het hoofd maar dat geneest vrij snel.
Manen blijven gewoon los onder de deken, ik hou ze wel redelijk kort 10-15 cm.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 05:51

JobR schreef:
Roane schreef:
Nieuwe vliegenkap :') er is een zorse gesignaleerd...

Deze kap wou ik ook gaan bestellen, blijft die goed zitten en welke maat heb je genomen ? :o ik vind die oren wel iets minder maargoed.

Ik weet niet zeker of mijn pony nou zomereczeem heeft, alleen op haar hoofd zitten plekjes en de rest van haar lichaam niet, zelfs de manen en staart niet :?

http://i1153.photobucket.com/albums/p50 ... /romy2.jpg
http://i1153.photobucket.com/albums/p50 ... /romy1.jpg
http://i1153.photobucket.com/albums/p50 ... /romy3.jpg

fotos maar in linkjes omdat bokt weer geweldigg meewerkt.. -O-

dit lijkt op de allergie voor gewone huisvliegen.
een kap kan inderaad wel helpen.
heb je al eens het hoofd behandeld met een middel tegen mijt?

er zijn wel meer eczemers met deze plekken op het hoofd.

linsa,lijkt inderdaad op luis,maar schijnt dat je dus gewone luizen hebt en vachtluizen.
die laatste zijn minder schadelijk,maar geven meer jeuk,
zou dus geen goedkope middeltjes gaan kopen,maar echt ene gericht middel om de boel aan te pakken.
waarschijnlijk word dat een middel als sebacil,neocidol etc..
maar neem de foto mee naar je arts en overleg daar

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:01

JobR schreef:
Iedereen nog bedankt voor de reacties op mijn foto's, eigenlijk was het wel zo goed als duidelijk dat het om zomereczeem gaat(met schemering staat ze alleen in de stal etc) :(:) ze had er eerder geen last van maar we zijn in oktober verhuist, ik las ook ergens dat als ze in de stal staan de mugjes dan de stal niet inkomen :? nou dat doen ze hier dus wel

http://www.eco-insectbuster.com/index.php/nl/

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:21

@ roane, met badmuts bedoel ik het oog- gedeelte van die kap. dat ziet eruit alsof er een gazen badmuts in de kap genaaid zit.

@ Dott, is op advies van de DA, de luizen vielen met bosjes dus met die resistentie valt het hier iig wel mee.

@ LinSa, dan zou ik even op het flesje moeten kijken. het was in ieder geval wel peperduur, maar we hebben er toen zeven paarden mee behandeld, twee keer. en het is nog steeds niet op.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:04

Dott schreef:
Sjelmar floept zijn linker oor er ook regelmatig uit bij de RSIH.. hij staat ook zonder halster, ik stop hem maar weer gewoon terug, meer kun je niet doen denk ik. (Paardendrogist heeft hem nu in de aanbieding voor €129,- zag ik, nou heb ik dat laatst ook betaald bij Divoza, maar goed, aanbieding dus.

Ik zag trouwens dat er naast de lotion ook nog een creme & shampoo van Derfen zijn. Nou is zo'n shampoo misschien wel interessant, zijn er hier mensen met ervaring met de creme of shampoo?
En zo ja, zijn die positief of negatief?

Ik heb ook een paard waar 1 oortje vaak niet bleef zitten, ik heb de deken daar ingeknipt, nu niks meer aan de hand. :)
De shampoo is bedoeld om de vlekken die derfen geeft te verwijderen (bijvoorbeeld voor schimmels die op wedstrijd gaan) de creme is volgens mij gewoon hetzelfde als derfen maar in een andere vorm.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:12

hallo!

Mijn paardje roos heeft helaas heel veel jeuk..
En ik wil eerst andere dingen proberen..
staart is bovenkant al afgeschuurd en de manen *inhetmidden*

kan iemand me iets aanraden??

Groetjes

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:13

Ik raad je aan om dit topic eens goed door te lezen. Staan talloze tips in en ervaringen van andere mensen :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:40

EquiPhoto schreef:
Dott schreef:

Ik zag trouwens dat er naast de lotion ook nog een creme & shampoo van Derfen zijn. Nou is zo'n shampoo misschien wel interessant, zijn er hier mensen met ervaring met de creme of shampoo?
En zo ja, zijn die positief of negatief?

De shampoo is bedoeld om de vlekken die derfen geeft te verwijderen (bijvoorbeeld voor schimmels die op wedstrijd gaan) de creme is volgens mij gewoon hetzelfde als derfen maar in een andere vorm.

ja volgens mij ook dus kan je net zo goed als je de derfen lotion toch hebt wat mengen met vaseline dan heb je ook een creme

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:45

Juulxx schreef:
En ik wil eerst andere dingen proberen..

Andere dingen als??????????

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:46

merrieveulen schreef:
@ roane, met badmuts bedoel ik het oog- gedeelte van die kap. dat ziet eruit alsof er een gazen badmuts in de kap genaaid zit.

@ Dott, is op advies van de DA, de luizen vielen met bosjes dus met die resistentie valt het hier iig wel mee.

@ LinSa, dan zou ik even op het flesje moeten kijken. het was in ieder geval wel peperduur, maar we hebben er toen zeven paarden mee behandeld, twee keer. en het is nog steeds niet op.

Ja, daarom zei ik ook ik kan niet voor luizen spreken :P alleen voor vlooien

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:23

vandaag ga ik mijn paarden voor het eerst wassen met Tea Tree shampoo
kijken of het helpt hoor er hele goede berichten over
en maxi krijgt haar vliegge kap weer om.