Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:17

HouVanUtopia schreef:
Volgens de sectorraad paarden. Hoeft het virus niet eens bekend gemaakt te worden.

Schandalig....

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:21

Ja gewoon te achterlijk. Bekende zoekt alles uit enzo en belt om info te winnen waar het allemaal is.
En officieel hoeft er niets te worden gepubliceerd.

Vandaag word nagetrokken over stal in *** en ***. Ook daar denken ze dat het virus is maar nog niet bevestigd!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd.

Pentax

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:24

Hoe doen de mensen het die paarden (24/7) op de wei hebben? Ik denk dat ik ze ga verpaatsen naar een kleiner stuk maar dat totaal afgelegen is van paden.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:25

HouVanUtopia schreef:
Ja gewoon te achterlijk. Bekende zoekt alles uit enzo en belt om info te winnen waar het allemaal is.
En officieel hoeft er niets te worden gepubliceerd.

Vandaag word nagetrokken over stal in Oss en Uden. Ook daar denken ze dat het virus is maar nog niet bevestigd!

Ohjee, dan komt het wel heel erg dichtbij! Ben ontzettend benieuwd naar de uitslag. Laten we het beste hopen.

Hier staan de paarden ook altijd buiten. Ik denk dat ze inderdaad op een kleiner stuk komen te staan, al is dat wel een beetje lastig :P

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:26

Pentax schreef:
Hoe doen de mensen het die paarden (24/7) op de wei hebben? Ik denk dat ik ze ga verpaatsen naar een kleiner stuk maar dat totaal afgelegen is van paden.

wij hebben een draadje langs het hek gespannen zodat mensen ze niet kunnen aanraken ;)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:27

Net contact met het KNHS gehad over de NK op 3 maart....deelnemers uit besmet gebied moeten een verklaring van de DA kunnen overleggen....neusslijm moet worden onderzocht.
Weet niet hoor of dat voldoende is.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:27

Hoe heb je dat precies gedaan @xmanadisx ? Kunnen mensen er dan echt niet bij?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:28

Laten staan en een afstands draad zetten dat mensen/andere paaarden niet aan je paarden kunnen zitten.
Virussen houden niet van frisse lucht en UV
Opsluiten op een stal geeft (bij mijn paarden) meer stress cq weerstands vermindering
virus blijft lekker hangen binnen meer kans op besmetting als je het al binnen hebt.
Nee die van mij blijven waar ze staan op grotere afstand van alles wat langs komt met een verzoek bord ze niet te voeren of aan te raken ivm

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:28

Buitenrit dan verspreid je het toch niet, mits je je paard nergens van laat eten en niet in aanraking laat komen met andere paarden?

Die van mij lopen nog gewoon buiten. Hier komen vrijwel geen paarden langs, alleen de paarden van mijn achterbuurmeisjes. Ik ga ze niet opstallen of op een ander stuk zetten aangezien het toch niet door de lucht verspreid, maar door contact. Mijn ene buurmeisje weet zelf veel van rhino en blijft nu op eigen terrein met haar paarden en het andere ponytje is een shet die vrijwel niet in contact met andere pony's komt. En de mensen die ze eventueel aaien zijn mensen uit mijn buurt die verder niks met paarden hebben.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:29

Pentax schreef:
Hoe heb je dat precies gedaan @xmanadisx ? Kunnen mensen er dan echt niet bij?

Een extra draad spannen op 1 a 2 meter van het echte hek dan kunnen mensen er niet bij inderdaad :)

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:31

foutje iets verkeerd gelezen
Laatst bijgewerkt door HenJ op 27-02-12 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:33

HenJ schreef:
Rianneke schreef:
Je hebt al best oud nieuws :o Die 6 jarige waar jij het over hebt stond al in de kliniek voordat er zowiezo Rhino werd vastgestelt op de veerkracht... Maar ik ga niet ontkennen dat het dier geen verlammingsverschijnselen heeft.
In Heumen gebeurt nu waarvoor iemand in dit topic al gewaarschuwt had... Na de koortsaanvallen begint nu de hel pas echt ;(

Hoezo hel? zijn er verlammings verschijnselen op de flierenberg bijgekomen?

Dit gaat over de Veerkracht in Heumen.

Heel veel sterkte voor de mensen daar! :(:)

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:34

stom! las het niet goed. Hoop zo dat dde besmette stallen snel weer vooruit gaan

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:43

HouVanUtopia schreef:
Vandaag word nagetrokken over stal in Oss en Uden. Ook daar denken ze dat het virus is maar nog niet bevestigd!

Zover ik dit weekend gezien heb is het bij ons op stal nog Rhino vrij, in ieder geval geen paarden met verschijnselen.

Ben benieuwd of het inderdaad ook hier in de regio is nu.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:47

Ik heb mijn paarden ongeveer 100 meter van een van de besmettingsbronnen staan. In deze omgeving zijn veel paarden (mooie uitrij mogelijkheden), veel paardenbedrijven en dus veel paarden liefhebbers (die onderling veel contact hebben). Hierdoor is er een groot besmettingsgevaar.
Het besmette paardenbedrijf heeft onmiddelijk het bedrijf gesloten en ruchtbaarheid aan het zeer besmettelijke virus gegeven. +:)+ Het is een manege bedrijf en zal naast alle ellende die het virus voor de paarden met zich meebrengt, ook financieel verlies hierdoor lijden. Dit daadkrachtig optreden zorgt ervoor dat ik -ondanks dat mijn paarden zo dichtbij staan- mij niet paniekerig voel. Ik hou (de gezondheid van) mijn paarden extra in de gate. Niemand behalve ikzelf, mag meer naar ze toe.
Het virus is dichtbij en dus draag ik de verantwoording dat zij niet besmet worden.

Iedereen hier in de omgeving gaat er goed mee om. Men is zich bewust van het grote risico maar zeker niet panisch. Voor zichzelf bepalen de omliggende paardenbedrijven de mogelijkheden om besmetting in hun bedrijf tegen te gaan en neemt men maatregelen om dit risico tot een minimum te beperken. Degene die beroepsmatig met paarden bezig zijn, zorgen voor adequate maatregelen.

Ook alle in pension staande paarden eigenaren, manege ruiters en penny-meisjes dienen bewust te zijn dat zij een nadelige rol in het besmettingsgevaar zijn. Beperk je contact met paarden maar tot 1 paard, zorg voor goede ontsmettingsmaatregelen/mogelijkheden en/of wissel direct je kleding, douche direct na contact met je paard, doe je ding en ga weer weg! Blijf niet onnodig hangen, neem geen andere mensen mee naar de stal.
Misschien is het even niet zo gezellig, echter het is maar tijdelijk. Gezondheid van de paarden gaat toch boven alles!? Dan maar even wat minder! Dat overleven wij beter dan de zieke paarden.

Met z'n allen kunnen we ervoor zorgen dat de besmetting zich beperkt tot de onfortuinlijk getroffen bedrijven en hun paarden. Ik hoop dat bij hun de genezing voorspoedig en zonder ernstige gevolgen verloopt.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:52

Oss en uden?mijn drachtige merrie staat in nistelrode dat ligt er tussenin..bah!

Weet iemand waar,geruchten stuur maar VIA on dan heeft er hier niemand last van.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:55

Krijg net bericht dat het hoogstwaarschijnlijk een fabel is!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:57

OKey dat hoop ik dan...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:00

dat heb ik ook gehoord maar dacht dat er eerst zekerheid moet zijn voor hier iets gezet wordt.
Ben al aan het informeren ivm concours komend weekend

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:00

Ik hou het in de gaten. Mocht er verandering komen laat ik het hier weten.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:06

Ja graag...mijn drachtige dame blijft lekker in de wei.Vind het veelste link...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:09

Ik heb gehoord dat.....ik heb gehoord dat.....ik heb gehoord dat.......

Is iedereen nou niet elkaar helemaal de kop gek aan het maken?

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:18

Ik ben degene die vertelde dat mijn pony koortsvrij was en pas hierna de problemen begonnen, ik vind het heel erg om te horen dat dit nu ok het geval is in Heumen, heel veel sterkte aan de betrokkenen!!!!
En ik wil ook nog even zeggen dat onze stalhouder totaal geen maatregelen trof, terwijl zijn eigen merrie verwierp, 2 dagen na de dood van mijne, maar dit mocht niemand weten?!?!?!?! Het was bij ons ook geen RHino, zoals hij continu maar vol bleef houden, maar waarom?? Ik zou hem er nooit op aan kijken, gewoonweg omdat hij er niets aan kan doen, dat heb je op een stal met meerdere wedstrijdruiters... Ik maakte maar een hoop drukte om niets en mocht ook absoluut niets naar buiten brengen (heb ik wel gedaan, omdat ik twee dieren afgeven op 1 stal en een veulen wat verworpen is, toch reden genoeg vond om "onrust te stoken" (de woorden van de staleigenaar....) de dierenarts bleef er ook maar omheen draaien, waarschijnlijk door de staleigenaar, maar toen er een paar andere meiden bloedonderzoek hadden laten doen door een andere da en daar dus idd Rhino uitkwam, werd er gezegd dat het nu toch te laat was om er iets aan te doen???? Ik heb me heel erg verbaasd over het feit hoe hier mee omgegaan werd!!! Er staan nu nog paarden met de naweeen er van (zwakke achterhand etc.) en nu nog vol blijven houden dat er geen Rhino heerste... Ik sta nu gelukkig op een stal waar ze hier dus wel heel serieus mee om gaan, gelukkig ook geen wedstrijdruiters, zodat de kans dat het hier weer komt, heel klein is...
Ik snap de staleigenaren niet, waarom houden ze dit "geheim"??? Zij kunnen er niets aandoen, dus tref dan de juiste maatregelen om uitbreiding tegen te gaan!! Als ze weten hoeveel pijn het doet om op deze verschrikkelijke manier je pony/paard te moeten verliezen denken ze wel anders, maar vaak hebben ze zelf meer dan 1 paard en is het voor hen veel zakelijker dan het voor ons is! Ik weet wel dat ik door een hel ben gegaan, met zijn uiteindelijke dood tot gevolg en nog heb ik daar veel verdriet van, ook omdat het allemaal zo snel is gegaan en je voor de keuze wordt gezet om te euthaniseren, voordat je uberhaupt beseft wat er aan de hand is...

Nogmaals ik wil alle betrokkenen heel veel sterkte wensen en ik duim voor jullie dat het allemaal goed komt!!!! EN voor degenen die hun dierbare vriend(in) al zijn verloren, heel veel sterkte met het verwerken en heteen plaatsje geven van dit grote verdriet!!!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:23

angela1977 schreef:
Ik ben degene die vertelde dat mijn pony koortsvrij was en pas hierna de problemen begonnen, ik vind het heel erg om te horen dat dit nu ok het geval is in Heumen, heel veel sterkte aan de betrokkenen!!!!
En ik wil ook nog even zeggen dat onze stalhouder totaal geen maatregelen trof, terwijl zijn eigen merrie verwierp, 2 dagen na de dood van mijne, maar dit mocht niemand weten?!?!?!?! Het was bij ons ook geen RHino, zoals hij continu maar vol bleef houden, maar waarom?? Ik zou hem er nooit op aan kijken, gewoonweg omdat hij er niets aan kan doen, dat heb je op een stal met meerdere wedstrijdruiters... Ik maakte maar een hoop drukte om niets en mocht ook absoluut niets naar buiten brengen (heb ik wel gedaan, omdat ik twee dieren afgeven op 1 stal en een veulen wat verworpen is, toch reden genoeg vond om "onrust te stoken" (de woorden van de staleigenaar....) de dierenarts bleef er ook maar omheen draaien, waarschijnlijk door de staleigenaar, maar toen er een paar andere meiden bloedonderzoek hadden laten doen door een andere da en daar dus idd Rhino uitkwam, werd er gezegd dat het nu toch te laat was om er iets aan te doen???? Ik heb me heel erg verbaasd over het feit hoe hier mee omgegaan werd!!! Er staan nu nog paarden met de naweeen er van (zwakke achterhand etc.) en nu nog vol blijven houden dat er geen Rhino heerste... Ik sta nu gelukkig op een stal waar ze hier dus wel heel serieus mee om gaan, gelukkig ook geen wedstrijdruiters, zodat de kans dat het hier weer komt, heel klein is...
Ik snap de staleigenaren niet, waarom houden ze dit "geheim"??? Zij kunnen er niets aandoen, dus tref dan de juiste maatregelen om uitbreiding tegen te gaan!! Als ze weten hoeveel pijn het doet om op deze verschrikkelijke manier je pony/paard te moeten verliezen denken ze wel anders, maar vaak hebben ze zelf meer dan 1 paard en is het voor hen veel zakelijker dan het voor ons is! Ik weet wel dat ik door een hel ben gegaan, met zijn uiteindelijke dood tot gevolg en nog heb ik daar veel verdriet van, ook omdat het allemaal zo snel is gegaan en je voor de keuze wordt gezet om te euthaniseren, voordat je uberhaupt beseft wat er aan de hand is...

Nogmaals ik wil alle betrokkenen heel veel sterkte wensen en ik duim voor jullie dat het allemaal goed komt!!!! EN voor degenen die hun dierbare vriend(in) al zijn verloren, heel veel sterkte met het verwerken en heteen plaatsje geven van dit grote verdriet!!!

wat erg meid :(:) :(:) ;(
heel veel sterkte :(:)

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:32

fjordowner18 schreef:
angela1977 schreef:

wat erg meid :(:) :(:) ;(
heel veel sterkte :(:)

Dank je wel!! Ik heb inmiddels een nieuw vriendje :D, waar ik heel blij mee ben, maar als ik dit topic zo lees, dan komt het allemaal weer boven (denk dat dit iets is wat ik nooit zal vergeten, ook hoe snel het allemaal is gegaan, binnen anderhalve dag was hij weg...) en ben ik best bang dat het misschien zo ver komt dat het onze kant weer opkomt...