Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:weet je dat ik ontzettend moest lachen juist als ik het filmpje zie?
![]()
ik vind het er wel erg komisch uitzien in elk geval,dat gezicht ook wat ze er bij trekt
( sorry,voor diegenen die het juist suuuuperzielig vinden)
ze is het niet eens met de aanraking en dat uit ze door zichzelf te bijten....zo komt het op mij over
en waar dat vandaan komt?
geen idee.....ik vind het wel wat dominant overkomen en ik blijf toch heel erg denken aan een hormoongerelateerde aandoening.
wanneer was haar laatste hengstigheid?
volgens mij 3 weken geleden he![]()
4 weken dat ze zich voor het laatst beet.Verder staat ze inmiddels een week of 2 (?) op regumate.
ik vind het wel vreemd dat je praat over een beslissing maken?
beslissing hoe nu verder en een weg inslaan
ik vind haar buik heel erg bol,en ik vind haar wat opgeblazen overkomen
pafferig,ribben zijn voelbaar
krijgt ze alle medicatie nog?
yvonnedv schreef:ik moet elke keer denken aan dit filmpje http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3cwruf2pb4 uit dit topic [ITP] Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)
op 2,44 doet dit paard het ook
Jannepauli schreef:timokyana schreef:via pb gooide 'iemand 'een balletje op dat het dus om automutilatie zou gaan en mijn paard de endorfines zo prettig vind.Vermoedelijk zou ik de trigger kunnen zijn of de aanraking.
Er werd geadviseerd haar in een prikkelarme omgeving te stallen op een andere locatie.
Ik weet niet of dit een oplossing zou kunnen zijn..
ik zal vandaag met mijn dierenarts overleggen om eventueel met medicatie te starten tegen iets als zenuwpijnen.al is het om dit uit te sluiten.
Lijkt me geen juiste conclusie - automutilatie bestaat, maar dat doet een paard meestal uit zichzelf en niet door aanraking.
Bijt Kyana zichzelf ook als ze niet door jouw geaaid wordt? Of als andere paarden haar aanraken?
timokyana schreef:Ze bijt zichzelf niet zonder aanraking,wel doet ze dit ook als anderen haar aanraken,ze reageerd wel heftig op andere paarden als ze in haar 'ruimte 'komen, oren plat tanden bloot en heel pissig.