[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:30

Djoena schreef:
Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, want ik zie een hoop mensen die na de eerste dag al de dosis verhogen. In principe is het bij paarden net zoals bij mensen, je moet eerst een cetirizine spiegeltje opbouwen voordat het echt werkt. Je kan het veilig gebruiken/proberen met 1 pilletje per 100 kg. Of zelfs de helft daarvan om de cetirizine spiegel op te bouwen.

Ik gebruik de pillen van de Lidl trouwens. Elke dag preventief. De pillen werken niet of minder als je dagen overslaat.

zo werkt het bij mensen niet, mijn zoon en ik ook nemen een pil als we klachten hebben en na 30tot45min gaat het werken

mijn paard krijgt wel elke dag 5 pillen en bij veel pollendruk 1 extra

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:28

Djoena schreef:
Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, want ik zie een hoop mensen die na de eerste dag al de dosis verhogen. In principe is het bij paarden net zoals bij mensen, je moet eerst een cetirizine spiegeltje opbouwen voordat het echt werkt. Je kan het veilig gebruiken/proberen met 1 pilletje per 100 kg. Of zelfs de helft daarvan om de cetirizine spiegel op te bouwen.

Ik gebruik de pillen van de Lidl trouwens. Elke dag preventief. De pillen werken niet of minder als je dagen overslaat.

Nou ik geloof eigenlijk niets van je post.
Zonder spiegel opbouw werkt het hier prima. Half uurtje voor het rijden 3 tabletten en verder krijgt ze nooit wat.
Heb direct verschil in schudden. Van zeker schudden naar niet/nauwelijk schudden.

Wel Loratadine ipv Certrizine.

Eefke85

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:03

Ik durf dit nu pas te posten omdat ik niet wist of mijn paard een terugval zou krijgen of niet, maar sinds 3 of 4 weken schudt ze amper meer! Ben haar zelfs weer voorzichtig aan het longeren!
Misschien is er een plant uitgebloeid waar ze op reageert (gras?) of misschien zijn het juist beestjes, geen idee, maar ik hoop dat ze nu niet meer gaat schudden.

Ik las ook dat er een paar mensen vroegen naar CBD olie, een poos geleden kwam ik Martin tegen en hij heeft deze olie ontwikkeld: https://www.facebook.com/CBDolievoorpaa ... 5c&fref=nf
Zelf heb ik het niet gebruikt, maar hij is er laaiend enthousiast over.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:40

mirgino schreef:
Djoena schreef:

zo werkt het bij mensen niet, mijn zoon en ik ook nemen een pil als we klachten hebben en na 30tot45min gaat het werken

mijn paard krijgt wel elke dag 5 pillen en bij veel pollendruk 1 extra

Ik heb zelf ook zware hooikoorts en als ik een pilletje neem als de klachten er al zijn werkt hij niet meer. Vandaar dat ik een spiegel op moest bouwen van de huisarts :j wel fijn dat het bij jou en je zoon wel meteen werkt, ik zou er een moord voor doen in het pollenseizoen.

Als de pillen bij je paard niet werken en de klachten blijven, kan een "spiegel" zeker positieve uitwerkingen hebben.

MarliesV schreef:
Djoena schreef:

Nou ik geloof eigenlijk niets van je post.
Zonder spiegel opbouw werkt het hier prima. Half uurtje voor het rijden 3 tabletten en verder krijgt ze nooit wat.
Heb direct verschil in schudden. Van zeker schudden naar niet/nauwelijk schudden.

Wel Loratadine ipv Certrizine.

Mijn vorige merrie was een echte headshaker en ik geef alleen door wat ik van de veearts te horen heb gekregen. Bij het ene paard werkt het wel direct, maar bij andere maar deels of helemaal niet. Bij de laatste twee kan een spiegel opbouwen verlichting geven, vandaar mijn tip.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:45

Afbeelding

Vandaag ook de Rambo ontvangen. Mijn paard heeft een groot hoofd maar ik las al ergens dat hij groot viel en dat klopt wel, dit is een L.

N.a.v het hennepzaad topic ook vandaag daar mee begonnen. ZE aten het gelukkig meteen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 00:03

opisop_shop schreef:
[ [url=m/QdamUX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag ook de Rambo ontvangen. Mijn paard heeft een groot hoofd maar ik las al ergens dat hij groot viel en dat klopt wel, dit is een L.

N.a.v het hennepzaad topic ook vandaag daar mee begonnen. ZE aten het gelukkig meteen.

dat is een BUCAS masker, ik heb er 2 1 viel klein en de andere grro
ik heb soms de grote op maar de neusflap gaat over de grond
de andere zit echt veel te strak om de neus, heeft hij maar 10 min op gehad en werd helemaal spastisch

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 06:32

Oh ja sorry :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:47

Lol, hele miscommunicatie door het masker met paarden buiten zetten vanmorgen haha. Ander paard herkende hem zo niet en zocht toenadering waarop wisse dacht dat ze hengstig was maar daar was zij weer niet van gediend. Heel grappig om te zien hahaha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de poll guard ontvangen. Mooi snel, hij was maandag verzonden vanuit Engeland. Net even 20min opgehad. Wisse moest er duidelijk even over nadenken, hij vernam dus zeker wat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:33

Ben wel benieuwd of je zelf ook wat verneemt als je het in je nek zou leggen :D
Maar hopelijk helpt het hem :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:37

Ik heb de versie van back on track besteld vandaag! Zelfde technologie, meisje dat callista gaat doorrijden had ook al veel goede verhalen gehoord dus toch voor die gekozen. Ben benieuwd!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:59

Wisse gaat iets beter. Heb er gisteren zelfs voor heeft eerst in drie week even op gezeten. Wou even loswerken in stap, hij leek het erg fijn te vinden om weer even wat te doen. Ook paar rondjes rustig gedraafd, alles met lange teugel. Vanmorgen even kwartier aan de longe lang en laag, ging ook redelijk alleen wat slomer dan anders.

Sinds hij meer last kreeg heeft hij een kuchje met aandraven, herkent iemand dat?
Benieuwd of het komt door de regen of door één vd andere maatregelen dat het beter gaat momenteel.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:47

Guus gaat ook goed! Kan gewoon normaal rijden, af en toe een Fokke schud, maar dat lijkt vooral vlieg-gerelateerd. Moet dus wel oppassen als het erg vochtig en warm is, dan wordt hij met rijden echt gek van de beesten. Maar rijd nu gewoon weer als vanouds, lekker veel draven en galopperen, paard blij, baasje blij! :D

Ow, wel nog met 14 tabletten loratidine en 10 druppels Immu boost pro elke ochtend. Maar goed, het werkt!

@opisop hier geen kuchjes trouwens. Maar Guus heeft ook nooit last gehad van zijn luchtwegen. Hooguit een beetje een loopneus of traanogen, maar minimaal

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:48

Hier lijkt het ook weer beter te gaan!

Krijgt nu ook wel stress reducerend voer, en overdag is het altijd beter dan 's avonds. Maar hier al 2 dagen geen geschud en dat is toch wel een mijlpaal! Hopelijk kantelpunt voor de shakers!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:21

Ik stap net over naar loratidine, nu nog 50/50 met cetirizine. Wil ook nog wat opschroeven denk ik, krijgt nu 5 sochtends en 2 'savonds en dat met 650kg paard.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 06:18

Guus is maar 525kg, maar we mochten van de DA opbouwen om te kijken of dat zou helpen toen we eind april er volledig doorheen zaten qua schudden. Nu is het zo goed als weg, dus ga heel voorzichtig afbouwen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:04

opisop_shop schreef:
Ik stap net over naar loratidine, nu nog 50/50 met cetirizine. Wil ook nog wat opschroeven denk ik, krijgt nu 5 sochtends en 2 'savonds en dat met 650kg paard.

Merk je verschil? Waarom stap je over? Ik ben benieuwd of die van mij ook beter zou reageren op loratadine dan op ceterizine.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:24

Ben net begonnen. Ik stap over omdat hij vorig jaar niet genoeg had aan de cetirizine maar ik had nog doosjes over. Nu ik nieuwe moest halen heb ik de loratidine gekocht om te kijken hoe dat gaat.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:27

Dankje! Ik ben heel benieuwd wat voor effect je merkt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:08

Ik lees even met jullie mee. Mijn paard heeft pollenallergie-achtige klachten, maar op een a-typische manier. Alleen bij vlagen en dan niet als er veel pollen in de lucht zijn, maar juist als de normale hooikoortspatiënten geen of aanzienlijk minder last hebben. De kliniek kan er weinig mee. Ze opperden de processierups, maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken. We hebben hier pas sinds kort mee te maken, dus ik ben nog aan het uitzoeken wanneer ze precies last heeft en wat we kunnen proberen. Vorig jaar had ze helemaal nergens last van. Het jaar daarvoor is ze echter naar de slacht gebracht wegens zeer extreem headshaken zonder aanwijsbare oorzaak (in de winter erger dan in de zomer) en stiekem doorverkocht, in de handel gekomen. Dat wist ik niet bij aankoop. Het is nu alsnog geen headshaker, maar er zit haar wel iets dwars (af en toe een erge wiebelneus, veel proesten) en ik wil een extreme mate van ongemak graag voor zijn. We hebben zaterdag onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet een alternatieve toestand geprobeerd. Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken... Of eigenlijk wel. Ik kan er moeilijk in geloven. De man gaf zonder enig woord van mij aan dat ze vol slijm zat, moeite had met ademhalen en dat het voor haar voelde alsof er een snoepje vast zat in haar keel dat ze niet uit kon hoesten. Daarbij had ze enorme hoofdpijn. Het kwam door een virus. Nu heb ik geen idee wat ik daar verder mee moet... Paard heeft sinds de behandeling geen last meer gehad, maar het is te voorbarig om conclusies te trekken. Ik heb zelf meer met een osteopaat dan een cranio sacrale behandeling, maar het is misschien de moeite waard om dat ook te proberen. Neusnet is gekocht, dat wilde ik voor de zekerheid proberen. De kliniek raadde me aan om oogdruppels tegen hooikoorts uit te testen, maar het is me tot op heden niet gelukt om het spul in de ogen te druppelen. De dame is er niet van gediend en is me dan toch een maatje te groot en te sterk. Bovendien ben ik bang dat ik in haar oog prik, dus heel doortastend ben ik niet. Het is ook maar de vraag of enig 'hooikoortsmiddel' gaat werken, gezien haar afwijkende klachten. Misschien vind ik nog inspiratie in dit topic. Qua huisvesting is het enige verschil dat wegens ziekte ons land dit jaar niet is bemest of gemaaid en we nu lang, stengelig, uitgebloeid gras hebben in plaats van het vettere, korte gras.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:30

Mijn headshaker heeft vanochtend haar derde cranio-sacraal behandeling gehad en zowel behandelaarster als ik zijn erg blij met het resultaat! Ze is (vrijwel) schudvrij (maar nu even niet; dat is normaal vlak na behandeling) en zit veel losser in haar lijf. De behandelingen zijn behoorlijk intensief maar het resultaat is echt verbluffend *\o/* !!

PS: Lorette, mijn merrie laat/liet hetzelfde patroon zien: schudt juist niet als er veel pollen zijn en meer als er weinig zijn (winter bv). Neusnetjes helpen bij haar dus ook helemaal niet.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:31

Ik vond cranio sacraal therapie ook altijd erg zweverig, manuele therapie is veel duidelijker dat er wat gedaan wordt ;)
Maar het helpt Guus wel heel goed, dus wie ben ik dan om er tegen te zijn? Binnenkort tandarts, daarna mag de cranio weer komen voor de zekerheid.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:05

Ik vind het ook moeilijk, want de mijne is nu ook weer beter. Als ik nu cranio deed zou ik wss denken dat het daardoor komt terwijl het ook vanzelf weer wat beter is..

Maar ja kwaad kan het zeker niet! Mijne gaat goed alleen regen is echt enorme trigger en dan is het ook niet zachtjes shaken maar echt heel hard. Wel kunnen we zelfs terug beginnen met rijden dus voor ons een hele hele grote stap. We gaan er nu ook gebruik van maken en gelijk proberen deze maand nog stap draf en galop er op te hebben zitten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:27

TinGu: het lijkt idd alsof een cranio sacraal therapeut niet zo veel doet, maar aan het paard zie je duidelijk dat het heel veel doet. Begrijp het ook niet precies; maar dat het werkt zie ik wel :j
De ademtherapie die ik met mijn paarden deed (en weer op wil gaan pakken) is ook zo vaag, maar doet ook wel degelijk duidelijk veel!
Heb me er maar bij neergelegd dat niet alles duidelijk te verklaren/bewijzen valt :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:45

Mac schreef:
Mijn headshaker heeft vanochtend haar derde cranio-sacraal behandeling gehad en zowel behandelaarster als ik zijn erg blij met het resultaat! Ze is (vrijwel) schudvrij (maar nu even niet; dat is normaal vlak na behandeling) en zit veel losser in haar lijf. De behandelingen zijn behoorlijk intensief maar het resultaat is echt verbluffend *\o/* !!

PS: Lorette, mijn merrie laat/liet hetzelfde patroon zien: schudt juist niet als er veel pollen zijn en meer als er weinig zijn (winter bv). Neusnetjes helpen bij haar dus ook helemaal niet.

Ik zie dat we bij elkaar in de buurt wonen. Wie komt er bij jouw paard?