EquiPhoto schreef:Ik zou er niet aan beginnen. Weet niet ik welke mate ze ZE heeft, maar er zijn zoveel leuke paarden... ZE is écht een hel voor paard en eigenaresse, het kan behoorlijk hoog oplopen in de kosten (een goede deken alleen al koop je niet voor onder de 100 euro) en een goede behandeling bestaat niet. Dit betekend dat je continue bezig bent met het geven van supplementen, shampoo's en smeerseltjes proberen om die verschrikkelijke jeuk maar in bedwang te houden.
Maarja, ik snap dat als je hét paardje gevonden hebt dat je die niet uit je hoofd krijgt. Ik als inmiddels redelijk ervaren eczeempaard eigenaresse zeg niet doen, maar mocht je het wel doen dan:
- Zorg ervoor dat je een stuk land hebt waar niet teveel gras groeit (liefst lang, uitgebloeid gras met zo weinig mogelijk voedingswaarde)
- Zet haar op stal op het moment dat de mugjes het meest actief zijn (dat is met zonsondergang en zonsopgang)
- Alleen snachts een eczeem deken op heeft geen zin, de deken met 24/7 op blijven tenzij ze in een omgeving is waar 0 muggen zitten. (succes om die plek te vinden...)
Het maakt zeker uit of je een open weiland hebt waar het lekker doorwaait, maar toch zie ik regelmatig ook aan de kust paarden met eczeem, het lost dus niet alles op. Ik ben van mening dat je wat simpel denkt, er komt echt veel bij kijken. Denk goed na over je keuze!
daar ben ik het niet mee eens. de everline/pagony zijn tussen de 60 of 70 dacht ik en die zijn ook prima. Iets minder stevig, maar als de deken toch gesloopt wordt, dan gebeurd dat ook bij een stevigere deken. En tweedehands of in de aanbieding kun je ze nog goedkoper krijgen. Neemt niet weg dat een eczeempaard gewoon veel extra kosten met zich meeneemt