Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:@ CS: ik ben het niet eens met dat topic. Er zullen heus wel mensen zijn die teveel smeren, maar ook vast mensen die wel eens te weinig smeren. Kaspar heeft bv twee keer een klein wondje op z'n been gehad die simpelweg niet goed genas (sprong gemakkelijk weer open, bleef beetje etteren etc.). Met een paar keer smeren betadine icm Elisabeth Arden crème was het binnen een week helemaal dicht en genezen. Ik zie er echt het kwaad niet van in.
Sodeletuut schreef:sorry dat ik weer kom binnenvallen
even 1 vraagje.. moet de deken ook op als je paard 24/7 binnen staat? (medische reden)
bedankt!!
AngelsDitch schreef:Myour schreef:@ CS: ik ben het niet eens met dat topic. Er zullen heus wel mensen zijn die teveel smeren, maar ook vast mensen die wel eens te weinig smeren. Kaspar heeft bv twee keer een klein wondje op z'n been gehad die simpelweg niet goed genas (sprong gemakkelijk weer open, bleef beetje etteren etc.). Met een paar keer smeren betadine icm Elisabeth Arden crème was het binnen een week helemaal dicht en genezen. Ik zie er echt het kwaad niet van in.
Er staat in dat topic juist dat je bij wondjes van buitenaf wel kan smeren, maar als het wondje van binnenuit komt, dan moet je op zoek naar de oorzaak.
In jouw geval denk ik dat je spreekt over een wondje van buitenaf?
ikke20 schreef:wie weet er nog een deken voor mij
ik heb nou de rambo hoody maar die is krap bij zn borst. maat groter wordt hij weer te groot bij de rest. maar wil wel zeker een deken met een kapje over zn oren. hierdoor heeft hij dit jaar zn voorpluk eraan laten zitten.
hoofdkap vind hij niet fijn.
vandaag ook hier weer deken erop. winterdeken eraf en regendeken erop maar net toch maar een fleecedeken ertussen. hij had et best fris.
mirkip schreef:Vandaag de Rambo hoody binnen gekregen.
Mooi deken, lijkt sterke stof!
Deken past verder helemaal goed, alleen zijn oortjes kunnen er niet in![]()
(1: dikke maantop/bos 2: de oren zitten in 't deken te dicht bij elkaar).
Heb nu de oortjes maar naar achter onder 't deken geslagen zeg maar.
ikenindi schreef:Ik heb mijn deken met de hand genaaid zoals ik hem wil... Even kijken hoe dat zit bij Indi. Ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat ik het goed gedaan hebNu eigenlijk nog een keer voor het stevige met een naaimachine er langs ratsen..
ikke20 schreef:wie weet er nog een deken voor mij
ik heb nou de rambo hoody maar die is krap bij zn borst. maat groter wordt hij weer te groot bij de rest. maar wil wel zeker een deken met een kapje over zn oren. hierdoor heeft hij dit jaar zn voorpluk eraan laten zitten.
hoofdkap vind hij niet fijn.
vandaag ook hier weer deken erop. winterdeken eraf en regendeken erop maar net toch maar een fleecedeken ertussen. hij had et best fris.
misschien een everline oid? Die zijn wel ruim vind ik.mirkip schreef:Vandaag de Rambo hoody binnen gekregen.
Mooi deken, lijkt sterke stof!
Deken past verder helemaal goed, alleen zijn oortjes kunnen er niet in![]()
(1: dikke maantop/bos 2: de oren zitten in 't deken te dicht bij elkaar).
Heb nu de oortjes maar naar achter onder 't deken geslagen zeg maar.
oren plat in de nek geklapt??? dat lijkt mij problemen geven in de kudde ALS dat al blijft zitten?> Die van mij had dat ook. Ik had de deken achter de oren en dus de maanpluk kaal...
Flosje446 schreef:Ik zou de RSIH met een regendeken om doen. Dat is denk ik warm zat. Het blijft volgens mij voorlopig overdag nog tussen de 10 en 15 graden. Een paard heeft het niet zo snel koud. Diosa stond van de week nog onder 360gr en die staat vandaag een dagje bloot. Zij is geschoren en ze heeft het echt niet koud.
@Ikenindi: Dat ziet er wel heel erg handig uit. Ik zit er over na te denken om ook zoiets te fabriceren voor bij de RSIH.