Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik hou het maar zo en als het er te belachelijk uit gaat zien knip ik het wel af
 Ik hou het maar zo en als het er te belachelijk uit gaat zien knip ik het wel af  

. Dus vandaag heb ik de regendeken opgelegt (vond het toch wel koud) en de manen en staart heb ik ingespoten, ben benieuwd
. Dus vandaag heb ik de regendeken opgelegt (vond het toch wel koud) en de manen en staart heb ik ingespoten, ben benieuwd  .
.  nog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.
 nog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.
Nathalie84 schreef:Ik twijfel wel nog steeds over de eczeem, heb pas een reading laten doen bij mijn paard, hij zei niets over jeuk, alleen wel over dat hij afvalstoffen niet goed verwerken en dat hij daardoor huidproblemen kreeg....Paardje heeft wel al weken een schimmelinfectie die ik niet weg krijgnog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.

Nathalie84 schreef:aangezien het paard in de dressuursport wordt gebruikt kan ik hem niet afhalen van de sportbrokken/muesli, hij krijgt dus momenteel geen speciaal dieet. 3 kg krachtvoer en hooi/voordroog en staat 10-12 uur op de wei. Hij staat op wei met de rambo sweet itch deken.
edit: correctie hij krijgt kleine 2 kg (1 pot smorgens en 1 savonds, maar dat is net geen 1 kg)

Nathalie84 schreef:Scum: die van mij heeft gisteren stonder deken gestaan, ik heb hem gewoon ingespoten met endure, hij heeft niet geschuurt vannacht. Dus vandaag heb ik de regendeken opgelegt (vond het toch wel koud) en de manen en staart heb ik ingespoten, ben benieuwd
.
Ik twijfel wel nog steeds over de eczeem, heb pas een reading laten doen bij mijn paard, hij zei niets over jeuk, alleen wel over dat hij afvalstoffen niet goed verwerken en dat hij daardoor huidproblemen kreeg....Paardje heeft wel al weken een schimmelinfectie die ik niet weg krijgnog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.
Ik heb nu van de paardendrogist olie besteld (appelazijn/knoflook/honing), eens kijken of dit wat opbrengt voor de schimmel/huidproblemen en afvoeren van afvalstoffen....

ikenindi schreef:Citaat:Femmie - onderzoek -1 pony - Ben 28 augustus begonnen (2 1/2 weeek dus) nog geen resultaat
ikke20 - geen resultaat na een maand
ikenindi - onderzoek- 1 paard- ben donderdag 3 weken bezig, nagenoeg geen resultaat.
Mischa4ever - onderzoek - 1 paard - woensdag 2 weken bezig, geen resultaat (heeft zelfs bulten van de ZE gekregen!)

ellepel schreef:Nathalie84 schreef:Scum: die van mij heeft gisteren stonder deken gestaan, ik heb hem gewoon ingespoten met endure, hij heeft niet geschuurt vannacht. Dus vandaag heb ik de regendeken opgelegt (vond het toch wel koud) en de manen en staart heb ik ingespoten, ben benieuwd
.
Ik twijfel wel nog steeds over de eczeem, heb pas een reading laten doen bij mijn paard, hij zei niets over jeuk, alleen wel over dat hij afvalstoffen niet goed verwerken en dat hij daardoor huidproblemen kreeg....Paardje heeft wel al weken een schimmelinfectie die ik niet weg krijgnog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.
Ik heb nu van de paardendrogist olie besteld (appelazijn/knoflook/honing), eens kijken of dit wat opbrengt voor de schimmel/huidproblemen en afvoeren van afvalstoffen....
heb je al gewassen met een middel als sebacil?
enne wat absoluut een aanrader is om afvalstoffen te verwerken:
probiotica!!
echt doen, want dat helpt enorm

Nathalie84 schreef:

Steffie89 schreef:Nee, ben zelf van mening van niet. De shampoo haalt alleen de schilfers weg en een kleine lichte jeuk.
Bovendien begint zomereczeem vaak in een klein staduim en word het steeds groter.

Nathalie84 schreef:Ik twijfel wel nog steeds over de eczeem, heb pas een reading laten doen bij mijn paard, hij zei niets over jeuk, alleen wel over dat hij afvalstoffen niet goed verwerken en dat hij daardoor huidproblemen kreeg....Paardje heeft wel al weken een schimmelinfectie die ik niet weg krijgnog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.