[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:09

Ik blijf erbij dat het beste middeltje de deken is. Hij kan gewoon de hele dag naar buiten tot het donker is met die deken. Probleem ontstaat bij het rijden. Daarvoor bandageer ik nu de staart dan maar bij het rijden.
Ik twijfel nu ook of hij al zonder deken naar buiten zou kunnen of dat die stomme vliegjes er nog steeds zullen zitten. Hij heeft namelijk vannacht voor het eerst een deken op gehad. En dan vind ik het wel handig als ik niet overdag weer moet overstappen op zijn exceemdeken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:11

Oh er zijn dus wel mee die een hap manen missen Tong uitsteken Ik hou het maar zo en als het er te belachelijk uit gaat zien knip ik het wel af Scheve mond
En Scum: Kan je niet de eczeemdeken onder de gewone deken doen?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:20

Scum: die van mij heeft gisteren stonder deken gestaan, ik heb hem gewoon ingespoten met endure, hij heeft niet geschuurt vannacht Haha!. Dus vandaag heb ik de regendeken opgelegt (vond het toch wel koud) en de manen en staart heb ik ingespoten, ben benieuwd Knipoog.

Ik twijfel wel nog steeds over de eczeem, heb pas een reading laten doen bij mijn paard, hij zei niets over jeuk, alleen wel over dat hij afvalstoffen niet goed verwerken en dat hij daardoor huidproblemen kreeg....Paardje heeft wel al weken een schimmelinfectie die ik niet weg krijg Boos! nog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.

Ik heb nu van de paardendrogist olie besteld (appelazijn/knoflook/honing), eens kijken of dit wat opbrengt voor de schimmel/huidproblemen en afvoeren van afvalstoffen....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:32

Nathalie84 schreef:
Ik twijfel wel nog steeds over de eczeem, heb pas een reading laten doen bij mijn paard, hij zei niets over jeuk, alleen wel over dat hij afvalstoffen niet goed verwerken en dat hij daardoor huidproblemen kreeg....Paardje heeft wel al weken een schimmelinfectie die ik niet weg krijg Boos! nog iemand tips buiten imaverol en betadine? misschien toch maar laten enten als het over een tijdje nog niet over is.

Huidproblemen door slechte afvoer van afvalstoffen uit zich meestal in seme. Maar uitzonderingen zijn altijd mogelijk. Hoe minder rommel er binnen komt hoe minder problemen. Wat is het dieet van dit paard?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:36

aangezien het paard in de dressuursport wordt gebruikt kan ik hem niet afhalen van de sportbrokken/muesli, hij krijgt dus momenteel geen speciaal dieet. 3 kg krachtvoer en hooi/voordroog en staat 10-12 uur op de wei. Hij staat op wei met de rambo sweet itch deken.

edit: correctie hij krijgt kleine 2 kg (1 pot smorgens en 1 savonds, maar dat is net geen 1 kg)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:10

Nathalie84 schreef:
aangezien het paard in de dressuursport wordt gebruikt kan ik hem niet afhalen van de sportbrokken/muesli, hij krijgt dus momenteel geen speciaal dieet. 3 kg krachtvoer en hooi/voordroog en staat 10-12 uur op de wei. Hij staat op wei met de rambo sweet itch deken.

edit: correctie hij krijgt kleine 2 kg (1 pot smorgens en 1 savonds, maar dat is net geen 1 kg)

Je zou ook voer van Marstall kunnen proberen, hier zitten geen afvalproducten door en zou dus kunnen werken bij jouw paard. Er zijn ook wel andere merken, maar daar weet ik de naam zo niet van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:40

Nathalie84 schreef:
Scum: die van mij heeft gisteren stonder deken gestaan, ik heb hem gewoon ingespoten met endure, hij heeft niet geschuurt vannacht Haha!. Dus vandaag heb ik de regendeken opgelegt (vond het toch wel koud) en de manen en staart heb ik ingespoten, ben benieuwd Knipoog.

Ik heb nu van de paardendrogist olie besteld (appelazijn/knoflook/honing), eens kijken of dit wat opbrengt voor de schimmel/huidproblemen en afvoeren van afvalstoffen....

heb je al gewassen met een middel als sebacil?

enne wat absoluut een aanrader is om afvalstoffen te verwerken:

probiotica!!
echt doen, want dat helpt enorm

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:01

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:03

ikenindi schreef:
Citaat:
Femmie - onderzoek -1 pony - Ben 28 augustus begonnen (2 1/2 weeek dus) nog geen resultaat
ikke20 - geen resultaat na een maand
ikenindi - onderzoek- 1 paard- ben donderdag 3 weken bezig, nagenoeg geen resultaat.
Mischa4ever - onderzoek - 1 paard - woensdag 2 weken bezig, geen resultaat (heeft zelfs bulten van de ZE gekregen!)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:11

ellepel schreef:
Nathalie84 schreef:

heb je al gewassen met een middel als sebacil?

enne wat absoluut een aanrader is om afvalstoffen te verwerken:

probiotica!!
echt doen, want dat helpt enorm

Ik heb toen wel een middel gekregen van de veearts tegen luizen e.d...stond alleen antiparasiet op.
Hoe moet ik die probiotica voeren/geven?

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:54

Hoi,
ik ben vorige week donderdag begonnen met Hippo ex cema vanuit Utrecht. Na twee weken zou ik verbetering moeten zien, dus dat is vanaf donderdag. Ben benieuwd. Ik heb trouwens vorig jaar van vebastar de exemcure geprobeerd, maar dat werkte bij die van mij absoluut niet....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:23

Nathalie84 schreef:

Ik heb toen wel een middel gekregen van de veearts tegen luizen e.d...stond alleen antiparasiet op.
Hoe moet ik die probiotica voeren/geven?[/quote]

sebacil mag geloof ik niet meer,dus misschien heb jij een ander middel gehad wat wel een vergelijkbare werking had?

probiotica geef je door wat voer,ik zou het zeker proberen als je dier zijn afvalstoffen niet goed kwijt kan.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:25

Die olie van de paardendrogist beschreef ook goed afvalstoffen af te voeren, mocht dat niet baten kan ik die probiotica nog eens proberen.

Is dat een soort poeder of hoe geef je zo iets?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:42

ik heb altijd de probiotica die voor mensen te koop is,dat zit in capsules.
die probiotica kan heel goed want er zitten precies dezelfde bacterien in die paarden ook hebben.

hier staat wel info:
http://www.vitatheek.nl/merk/bloem_natu ... loem_60cap

zit wel appel en cranberry extraxt in,maar dat is voor een paard juist weer gezond.

scheelt wel in prijs,deze kost 'maar' 12 euro,tegenover veel hogere prijzen voor speciale paarden probiotica Knipoog
zitten 60 capsules in.
eerste week gaf ik 2 per dag,gewoon zo hup in een handje voer en na een week terug naar 1 capsule .
mijn pony kreeg het als herstellende ondersteuning na diverse medicatie.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:48

ellepel, wat krijgt jou pony nu allemaal?
ik hoor iedere x middletjes en verschillend voer, en jou pony is nu toch jeukvrij?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:57

Ellepel: hoe merkte je dat dit product werkte?

VMarleen

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:24

Steffie89 schreef:
Nee, ben zelf van mening van niet. De shampoo haalt alleen de schilfers weg en een kleine lichte jeuk.
Bovendien begint zomereczeem vaak in een klein staduim en word het steeds groter.

Tea Tree olie heeft een helende werking op de huid waar schuurplekken zijn ontstaan. Het helpt dus niet om het schuren tegen te gaan maar het helpt wel voor de genezing van de schuurplekken.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:53

Nathalie84 schreef:

ik heb ooit de tip gekregen om biotex te gebruiken, de groene verpakking moet je dan hebben, dat verkoelt de huid heel erg. Bij mij werkte op een gegeven moment de imaverol ook niet meer, na een week geen behandeling en een keer extra ontwormen was het weg... Ik merk gewoon dat het bij mijn paard heel erg ligt aan het ontwormen, als ik daar iets te laat mee ben dan heeft hij meteen een schimmelinfectie en zodra ik heb ontwormt is het over, maar jij hebt het al over het slecht verwerken van de afvalstoffen, dus weet niet of ontwormen dan zo'n goede insteek is....

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:36

Ontwormen jullie natuurlijk?
Van de 'orignele' wormen kuren schijnen paarden ook jeuk te krijgen, bovendien zijn natuurlijke wormenkuren zonder recept te verkrijgen..
Kijk op www.verm-x.nl

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:41

ik laat geregeld een mestonderzoek doen en doe aan de hand van die uitslag wel of niet ontwormen.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:49

Ik laat ook altijd een mest onderzoek doen, die geven me dan ook advies welke ik moet kopen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:50

dat kan ik misschien gaan doen als ik uit mn studententijd ben, ik denk niet dat ik dat kan betalen

ik ontworm gewoon normaal, die kun je ook zonder recept verkrijgen, tegenwoordig wel bij de DA, maar daar kun je gewoon binnenlopen, ze zijn ook niet duurder geworden gelukkig *LOL*
ik heb gehoord dat de normale ontwormingskuren inderdaad stoffen kunnen bevatten die weer niet goed zijn voor de zomereczeem, maar ik merk niet dat het daardoor erger wordt, terwijl zo'n schimmelinfectie weer wel extra jeuk veroorzaakt, dus dan is de keus heel makkelijk

ik ga even die link bekijken, heb nog nooit van natuurlijk ontwormen gehoord nl.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:51

weten jullie ook wat nou een goed middel is voor de afvalstoffe uit het lichaam te krijgen?
ook heeft mijn paard een erg slechte weerstand. komt doordat hij toen hij jong was erg ziek is geweest.
denk ook dat dat meespeeld met zijn jeuk

sebacil is nog gewoon verkrijgbaar maar is net als de ontworming alleen verkrijgbaar bij de dierenarts. tenminste ik heb het nog geen maand geleden nog gewoon gekregen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:53

Ik geloof dat de vloeibare versie 22 euro ofzo koste, en daar kan je 3.5 maanden mee doen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:54

ikke20, brandnetels groeien overal *gratis!!* en werken prima. In veel kruiden en supplementen om het bloed te zuiveren zit het.