Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Saar4 schreef:Ik meld mij als nieuweling. Heb het topic diagonaal doorgelezen. De veearts vermoedt dat mijn paard last heeft van maagzweren en adviseert een scopie op de kliniek. Ik zie hier best wel tegenop omdat het een heel sensibel dier is dat snel stress ervaart.
Wat was jullie ervaring met het proces van vasten en de scopie zelf? Kon je meekijken? Of heb je juist bewust geen scopie laten maken en waarom niet? En niet geheel onbelangrijk, heeft de behandeling ook geholpen? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Saar4 schreef:Heb jij behandeld zonder diagnose? Hoe is dat uitgepakt?
henshem schreef:Waarom zo’n haast met aan de maagstreek zitten en zadel op doen en singelen. Je paard heeft zweren en is dus ziek en heeft er duidelijk last van. Geef hem de tijd om bij te komen en te herstellen. Hij heeft waarschijnlijk al zo lang pijn.
zadelpasser en fysio zijn eerder al geweest en daar zit het niet.Charmaine schreef:Hier was het advies minimaal 2 weken geen zadel op doen. Ik heb daar zelf 1 week stappen en niks doen van gemaakt. 2e week wat jogwerk aan de longe, 3e week wat intensiever longewerk en 4e week er weer op. Nu met al die sneeuw wordt dat langer stapwerk