die van appie is zo:
en die blijft ook zo,die schuurt hem er nooit af
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roane schreef:Hallo allemaal,
Ik kom ook even binnenhuppelen met een vraag: mijn jaarling is de afgelopen twee weken gigantisch getroffen door jeuk, terwijl het daarvoor maar 'een beetje jeuk' was.
Natuurlijk wil hem zo snel mogelijk naar huis halen uit de opfok om te zien of het luis is, mijt of echt zomereczeem.
Nu zit ik alleen met één probleem, en dat is een jaarling die gek word van de jeuk, en een trailerrit van 2.5 uur naar huis. Niet echt de beste combinatie, en ik hoopte op geniale ideeën die voor een paar uur de jeuk kunnen verlichten. Menthol poeder? menthol gel? Indeppen met jenever, of antivries? (ja, die tip heb ik ook gehad.) Want anders gaat het best lastig worden, een pony die schuurt zo lang in de trailer...
Weet iemand wat?
robincera schreef:Hier net de deken omgedaan bij de oude (22) merrie. Ze had op haar hals geschuurd zag ik, en toen ik aan het uitmesten was voelde ik ze ook kriebelen.
Ze krijgt trouwens sinds 2 weken bijna het drainagekuurtje, en verhaart sinds vandaag echt enorm. Gisterochtend kwam er nog bijna niks vanaf. Kan ik de link met het kuurtje leggen? Heb haar nog nooit zo zien verharen en vorig jaar kwam ze slecht uit haar vacht.