[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:39

Ja op zich niet heel duur.. vertrouw gewoon niks meer. Vind het zonde als het dan weer niet werkt, altijd beetje hoop slaagt dan toch weer tegen meestal. Ben heel benieuwd moest je hem gaan proberen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:33

Hoe werkt die precies?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:59

Hij geeft blijkbaar infrarood straling af op de zenuwen achter de oren wat kalmerend zou werken. Als ik het goed heb begrepen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:19

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:10

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:52

Mag ik even klagen hier? Ik word er een beetje wanhopig van. Pony staat zo te schudden op sommige dagen dat ik niet meer weet wat ik er mee moet. Het is zon gerelateerd want op die dagen doet hij het. Het is zo erg dat hij geen gras meer eet. De cranio sarcraal therapie heeft het vorig jaar niet verholpen. Hooi eet hij dan weer wel. En als je hem in de paddock zet in schaduw dan schud hij niet. Ik wil een guardian mask gaan bestellen. Op stal zetten is geen optie als de rest in de wei staat. En pas in de middag staat er schaduw op de paddock.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 01:04

Wesco schreef:
Mag ik even klagen hier? Ik word er een beetje wanhopig van. Pony staat zo te schudden op sommige dagen dat ik niet meer weet wat ik er mee moet. Het is zon gerelateerd want op die dagen doet hij het. Het is zo erg dat hij geen gras meer eet. De cranio sarcraal therapie heeft het vorig jaar niet verholpen. Hooi eet hij dan weer wel. En als je hem in de paddock zet in schaduw dan schud hij niet. Ik wil een guardian mask gaan bestellen. Op stal zetten is geen optie als de rest in de wei staat. En pas in de middag staat er schaduw op de paddock.

:(:) klagen mag altijd, daar zijn we ook voor. Sneu dat het zo gaat. Wie weet gaat juist de Guardian dan wel helpen als het echt zongerelateerd is. Je zou haast gaan hopen op een hele slechte zomer zo.
janouk schreef:
Met Janouk gaat het de laate dagen weer goed. Vanochtend mee naar het Haarlemmmermeerse Bos met Meneer Antin en een vriendin rondje Bos gedaan. En alleen op plaatsen met veel muggen was ze aan het schudden maar fat is normale reactie. Verder niet geknikt of gewiebeld. Blij,

[ [url=m/kAkOQv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat Janouk goed gaat!

Polguard geen ervaringen mee, maar ga me er eens in verdiepen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:29

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:35

Wesco schreef:

$^@&#*$*$( rotziekte. Ik herken het wel, want 3 jaar terug, kon Janouk ook echt niet naar buiten tussen 10 en 17u. Ik zette haar alleen s morgens vroeg buiten en s avonds als de zon minder fel was.zo sneu, want ze stond dan alleen, maar zelf vond ze het binnen fijner.
Ik had een guardian masker voor haar toen, maar dat gaf haar geen verlichting. Alleen binnen zetten hielp. Ik hoop zo dat de guardian wel voor jouw paard helpt. Duim duim het blijft toch telkens weer uitproberen wat werkt en wat niet voor dat ene paard.
Janouk staat dit jaar de hele dag buiten met een dik blauw masker en ze doet het buiten goed nu.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:00

Marloezz schreef:
Ik weet niet of dit iets is maar zag deze uitnodiging voor een webinar over headshaken
https://events.genndi.com/register/1691 ... 94a498d49d

Vind het wel knap dat bij vele onderzoeken en studies niemand een duidelijke oorzaak dan wel behandeling voor headshaking heeft kunnen vinden, en dat deze mevrouw ons de oplossing voor zou schotelen.
Maar goed, niet geschoten altijd mis, dus wie weet heeft zij nog een idee waar wij geen van allen aan gedacht hebben.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:11

TinGu schreef:
Marloezz schreef:
Ik weet niet of dit iets is maar zag deze uitnodiging voor een webinar over headshaken

Vind het wel knap dat bij vele onderzoeken en studies niemand een duidelijke oorzaak dan wel behandeling voor headshaking heeft kunnen vinden, en dat deze mevrouw ons de oplossing voor zou schotelen.
Maar goed, niet geschoten altijd mis, dus wie weet heeft zij nog een idee waar wij geen van allen aan gedacht hebben.

Precies mijn gedachte desalniettemin toch benieuwd.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:29

ellepel schreef:
Uitleg over de poll guard staat hier
http://www.woofwear.com/blog/details.php?id=56

Ik spring even binnen: Ik vecht inmiddels dik 2 jaar tegen deze rot situatie. Mijn paard is "officieel" idiopatisch. Ik heb zoals iedereen zo'n beetje alles wel geprobeerd met wisselend succes en altijd weer een relapse. Ik zie hier een aantal "bekende" die ik op FB ook ben tegen gekomen. :wave:

Op dit moment ben ik een weekje bezig met de poll guard van Masta. Het is echter niet wat hier boven staat, dat is echt meer een transport beschermer.

De protech masta variant is gebaseerd op FIR Far Infrared) Wat een heilzame werking op verschillende lagen zou hebben. Ik merk enige vooruitgang, maar hier geld ook voor dat ik dit eerder heb gehad en altijd een relapse volgde. Dus meer durf ik er niet over te zeggen, maar het is relatief goedkoop en baad het niet schaad het niet. Ik heb wel het idee dat die van mij het prettig vind.

Ik vraag me inmiddels ook af in hoeverre de trigeminus echt de veroorzaker is maar meer "het eindpunt".

Reden hiervoor is oa onderstaand onderzoek:
https://www.horsetalk.co.nz/2017/05/16/ ... n-ailment/

Resultaten van onder andere onderzoeken geleid door Dr Madigan van UC Davis waarin ook geen afwijkingen gevonden zijn en de beperkte resultaten van PENS op paarden die matig of niet reageren op de zenuw blok.

Met dit in het achterhoofd geloof ik niet meer in een enkelvoudige oplossing ( 1 medicament, 1 behandeling etc) Maar is dit imo iets wat multidisciplinair bekeken moet worden.

Ik experimenteer momenteel rustig verder. Ik durf pas meer te zeggen over oa de Protechmasta poll guard.

TinGu schreef:
Marloezz schreef:

Ik dacht het zelfde..

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:46

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:49

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:24

Ik heb hem bij JWB per mail besteld. Prima service en goed contact gehad.

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:42

TinGu schreef:
Marloezz schreef:

Precies mijn gedachte desalniettemin toch benieuwd.[/quote]

Ik ben het helemaal met jullie eens en vond het erg aanmatigend.
Maar ik ben toch erg benieuwd.
Laat maar komen die oplossing

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:18

Jannico, ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Hier ook hetzelfde. Ik denk steeds dat ik de oplossing heb, en dan valt hij weer terug...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:40

janouk schreef:
Marloezz schreef:

Bedankt voor de link. Ik ga maar eens luisteren, wie weet.........alle tips zijn welkom.

Wil je hier verslag doen? Ik moet werken dan dus mis het.
Ben wel benieuwd of er nog nieuwe informatie komt.

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:08

Ja zeker! Het schijnt trouwens dat je het ook later terug kunt kijken als je je opgeeft ellepel!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:24

Iemand ervaring met cbd olie? Ten eerste, is dat legaal te krijgen? Ik ben hier totaal niet bekend mee. Heeft iemand het al geprobeerd en zo ja hoe veel en hoe vaak?

Ben hier heel benieuwd naar, na een verhaal op facebook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:29

Via de zoekfunctie kun,je er wel info over vinden. :j
Ik zag het in het zomer eczeemtopic al voorbij komen.
Hoor ook goede berichten over hennepzaad .
en een kennis van me haar paard schud en zij gebruikt zo een magneet en dat paard gaat super.
De cbd olie kun je gewoon in de reformzaak halen, de echte thc/wiet olie is natuurlijk illegaal en zul je dus elders moeten zoeken.
Maar je kunt ook zaadjes bestellen geloof ik en het dan zelf maken?

Hoe gaat het nu met jouw paard?

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:50

Marloezz schreef:

Ik vermoed dat dit voornamelijk over cranio zal gaan. Ik heb al eens een webinar van haar gevolgd over hoe je ‘binnen no time een ontspannen paard hebt’ en dat ging eigenlijk puur over behandelingen bij paarden die duidelijk ergens vast zaten in het lichaam. Gezien ik nu bekend ben met cranio kon ik van haar uitleg afleiden dat ze zelf cranio sacraal therapeut is. Of daar ben ik toch zo goed als zeker van :+
Ik ben benieuwd wat ze in deze webinar zal vertellen, ikzelf kan hem helaas niet kijken. Maar eerlijk, ik denk niet dat ze met DE oplossing gaat komen. Het zal vooral interessant zijn om te weten te komen hoe cranio bij headshakers kan helpen ;)

Mijn paard is nu opeens gestopt met schudden, ik snap er helemaal niets meer van 8)7 Na een enorme regenbui is hij elke dag minder en minder gaan schudden en nu zie ik hem helemaal niet meer schudden. Ik heb afgelopen zaterdag zelfs kunnen rijden.

Ik vraag me af door wat het komt, dit heb ik nog nooit gezien dat het schudden gewoon verdwijnt. Ik ben er superblij mee natuurlijk maar het zou fijn en hulpzaam zijn om te weten waardoor het nu is gestopt.
Hij heeft nog eens een 2de cranio behandeling gehad op 20 mei, 5 of 6 dagen erna was hij nog aan het schudden, toen kwam de regenbui en is het gaan minderen..

Dat van cbd olie lijkt mij ook wel interessant om eens te proberen, maar idd waar haal je zoiets ?
En indd hoe gaat het nu met je paardje k_m ?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:51

Wij hebben toevallig hennep zaad in de winkel voor de vissers. Wordt dan dan puur gegeven? Had even gekeken maar was van 2016 geleden.

Mijne gaat op en af.. savonds is ze vaak slechter dan smiddags bv.. ik kan er mijn vinger echt niet opleggen wanneer ze het nu net heeft.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:34

CBD heb ik overwogen bij Guus. Mijn mams heeft fibromyalgie en daar zou het ook goed bij helpen, dus zij wilde wel proefkonijn zijn voor we het op Guus gingen proberen. ;) Helaas kreeg zij echt last van bijwerking, hartkloppingen en een heel naar gevoel, dus heb het niet bij Guus durven proberen daarna...
Bij ons verkoopt de ruitersportzaak het, wij hadden het van Jacob Hooy bij de reformzaak gehaald.

Zarco wat fijn dat het gestopt is! Zou ook wel willen weten waardoor, mocht het weer terug komen dan weet je wat je eraan kan doen. Maar tot die tijd, genieten!!

De webinar kan ik ook niet luisteren, dus als iemand hier verslag wil doen, graag!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:37

zarcotje, geen bomen in de buurt dat door de enorme regenbui de pollen er uit geregent zijn?
Zou tenminste dan daar aan denken :j

Google is je vriend!
Staat info op over hennepzaad maar ook hier
henny_w @ [MD] [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

cbd olie kun je overal kopen. Ook bij kruidvat.
Gewoon even zoeken :j