[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:17

Die zebrapyjama, is dat ook een goed stevige stof? Of zon slappe?

Mandy

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:30

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:56

Xapple, de stof is lange niet zo sterk en dik als de rsih hoor,het is echt een dunne pyama.
Wij hebben er ook een pestkop bij lopen die graag dekentjes mag trekken,dus is hopen dat het heel blijft.

Die appie op die foto op heeft is een maat 175
Enige wat ik wat strak vond wat het hals elastiek,denk dat ik daar even een stukje tussen ga naaien.

Mandy nee ken het niet.
Heb wel even gekeken en op zich wel interresant op te proberen denk ik.
Niet voor mij want ik vind het veel en veel te duur :(
Je zou eens moeten uitpluizen wat alle ingrediënten zijn wat er in de producten zit :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:59

Denk je de SME onder controle te hebben bij de haflinger merrie, hebben de hertenluisvliegen / paardenluisvliegen de halve koker van je eczeemvrije ruin opgegeten. Dus ze mogen allebei een pyjama aan, en de permethrin is besteld. Hoop dat dat helpt, het liefst voor allebei natuurlijk :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:41

Vraagje. Vandaag lijnzaad gekregen van stalgenoot die het niet meer gebruikt.
Hoeveel kan ik elke dag geven en hoe maak ik dat t makkelijkst aan op stal? Volgens mij wel eens hier voorbij zien komen dat er meerdere zijn die dat geven namelijk..

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:32

wendy1987 schreef:
Vraagje. Vandaag lijnzaad gekregen van stalgenoot die het niet meer gebruikt.
Hoeveel kan ik elke dag geven en hoe maak ik dat t makkelijkst aan op stal? Volgens mij wel eens hier voorbij zien komen dat er meerdere zijn die dat geven namelijk..

De zaadjes kan je een kopje per dag zonder problemen van geven, ik gaf vaak een volle hand.
echter vertikte mijn shet om het te eten en staat hij nu op de olie.

Mijn pony heeft dit jaar nog nagenoeg geen jeuk gehad *\o/* ik zie hem rond de échte schermer wel even zijn manen schuren maar duidelijk heeeel veel minder dan vorig jaar. Ook schuurt hij nu echt zijn bil en duidelijk niet zijn staart.
De veranderingen dit jaar zijn;
- Ruim van te voren geschoren (dikke wintervacht en schuurt daardoor al heel veel)
- Rond jan/feb overgestapt op Vitalbix DailyComplete en de Lijnzaadolie met omega 3 en vitamine e
- krijgt kleefkruid bijgevoerd
- staat zeer beperkt op gras

Hij is verhuisd van stal met een open weiland (weinig bomen wel sloten) met bijna nooit schaduw en regelmatig wind, naar een stuk met veel bomen/waterpoeltje/sloten in de buurt wel vaak een lekker windje en naar mijn idee meer dan op de vorige stal.
Ik was bang dat hij zijn deken veel meer op moest hebben op de nieuwe stal ivm het watertje en de bomen, maar hij heeft hem deze week veel afgehad zelfs <3

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:37

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:32

Wat een rare site?
Krijg een of andere melding dat je gegevens moet oplsaan ofzo, maar dat wil ik niet,wil alleen die deken zien
Maar dat kan nu niet,dus sorry,kan je er niet mee helpen.

Voor shires misschien gewoon even googlen en zoeken op aanbieding?
Misschien heeft agradi het wel,die hadden ook kortingen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:25

Nieuwe deken is binnen :D
Afbeelding

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:28

Rachel_x schreef:
Gezien mijn pony haar deken gesloopt heeft, is het tijd voor een nieuwe. Wilde eigenlijk een shires, maar zie dat Divoza die niet meer verkoopt? Jammer, want ze hebben nu net een kortingscode... Komt er soms een nieuw model aan ofzo? Ik stuitte net op deze deken. Wat vinden jullie er van?

https://www.paardenkruiden.nl/eczeemdek ... te-st.html

Of deze, heel luchtig (maar sterk genoeg? En voldoende bescherming?)
https://www.paardenkruiden.nl/eczeemdek ... e-wei.html

Anders ergens anders bestellen? Agradi en ej hebben hem wel.
Ik heb dit jaar ook voor het eerst deze en mij bevalt hij super!!

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:30

henny_w schreef:
Inge_Zorro schreef:
Die hoofdkap van Pagony is dat die met die losse sliertjes voor de ogen?

Klopt!

Blijft die ook goed zitten zonder halster er bij overheen?

Ik heb nog steeds alleen de ruin 's avonds en 's nachts onder een eczeemdeken staan plus hoofdkap. Zodra hij 's ochtends de wei weer uit gaat staat hij de rest van de dag zonder deken en kap.
Hij kreeg allemaal korstjes binnen in zijn oren vandaar de hoofdkap. Ik kwam er van de week achter dat hij problemen met zijn oren krijgt in het gras. Kennelijk ook door grasmijt of iets dergelijks. Daarna ging hij zijn oren schuren aan de rand van de hooi ton.
Nu hij de wei in gaat met hoofdkap is het oor probleem over.
Ik heb het gras zo lang dat je hun hoofd amper ziet dus er kan dan ook makkelijk iets in de oren prikken.

Verder heb ik de 'gewone' bruine pyama weer in gebruik genomen. De laatste 2 jaar stond hij onder een Horsegear maar hij rolde vrij veel. Ik dacht eerst door de jeuk. Maar kennelijk irriteerde hem de naad van de deken bij de schoft. Nu met de gewone pyama is dat rollen ook over.

De dames staan nog steeds dekenloos :)[/quote]

Dat weet ik niet.. mijne heeft altijd een halster erover. Maar maak hem nergens aan vast verder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:28

Nog een zebra! -
Staat wel mooi :D .
Heb jij nou wel die van masters?

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:21

shoes schreef:
De mijne moest helaas van de week ook zijn deken weer op. Ik lees dat sommige de eczeemhoofdkappen van Pagony gebruiken. Schuiven deze? Blijven ze goed zitten in kuddeverband? De mijne staat 24/7 in kuddeverband en ben bang dat een dergelijke hoofdkap gaat schuiven....

Hier bleef hij prima zitten maar ik ben geen fan van de sliertjes. Hierdoor is het rondom de ogen nog bloot met gevolg dat het daar alsnog kapot gescheurd was. Met een gaasje waar niets meer door kan geen last meer van :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:30

Hier de fjord weer flink stuk :n Hoofd, buik, staart.. En kwam vandaag tot de ontdekking dat ze de deken gesloopt heeft dus die krijgt ook een mooie Masters zebra pyjama.

Vanmiddag alles ingesmeerd met Vetrycin, morgen als de wondjes wat dicht zijn maar weer met de derfen beginnen.

De shet heeft dan weer nergens last van, die heeft haar deken op en doet het prima. Alleen heeft ze zo'n dikke buik dat die buikflap van de pyjama niet meer past := Maar om daar nu een compleet nieuwe deken voor te kopen word me ook wat te gek dus daar moet ik nog even een oplossing voor zoeken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:48

Of je haalt een stukje van haar buik af :P

Maar is met appie ook zo hoor,die is nu al te dik :j

Afbeelding
Foto is van vanavond

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:09

Als dat nou toch eens zou kunnen :') Vergeleken met haar is Appie maar mager _O-

Maar toen ik Vanny vanmiddag zo aantrof werd het toch wel weer pijnlijk duidelijk, nooit weer een eczemer. :n Ik ben gek op dat paard, maar die zorgen elke keer begin ik toch wel eens zat te worden af en toe.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:45

Cilla_Bo schreef:
Hier bleef hij prima zitten maar ik ben geen fan van de sliertjes. Hierdoor is het rondom de ogen nog bloot met gevolg dat het daar alsnog kapot gescheurd was. Met een gaasje waar niets meer door kan geen last meer van :D

Als het goed is komt morgen de hoofdkap van Pagony binnen. Ik heb al een paar gelezen dat er bij meerdere hoofdkappen, zodra het gaat regenen het zicht zo slecht wordt dat de paarden echt niets meer zien. Ik weet zo de merken niet maar ik heb vorig jaar na een fikse regenbui de kap eraf gehaald en er zelf door gekeken. Daar was inderdaad nauwelijks meer wat door te zien. Sindsdien liet ik de kap af als ik wist dat het 's nachts ging regenen.

Hopelijk blijft de Pagony goed op de plaats en kan die ook bij regen gewoon blijven zitten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:46

Ik heb hoofdkap van shires .
Zeer tevreden .

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:27

Ik lees al een poosje mee. Sindskort een paardje met zomereczeem, dus ik kijk voor tips en tricks :)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:02

henny_w schreef:
Cilla_Bo schreef:

Als het goed is komt morgen de hoofdkap van Pagony binnen. Ik heb al een paar gelezen dat er bij meerdere hoofdkappen, zodra het gaat regenen het zicht zo slecht wordt dat de paarden echt niets meer zien. Ik weet zo de merken niet maar ik heb vorig jaar na een fikse regenbui de kap eraf gehaald en er zelf door gekeken. Daar was inderdaad nauwelijks meer wat door te zien. Sindsdien liet ik de kap af als ik wist dat het 's nachts ging regenen.

Hopelijk blijft de Pagony goed op de plaats en kan die ook bij regen gewoon blijven zitten.

Je hebt gelijk sommige kan je echt niets meer door heen zien! Maar verschilt wel per merk heb ik ook gemerkt de een doet het meer als dr ander.... zal is kijken wel merk ik ook alweee nu heb.Als mijn paardje niet zo erg eczeem om der ogen had had ik denk ik ook gekozen voor sliertjes :D maar met sliertjes is het tot bloedens aan toe helemaal kapot om der ogen dus voorlopig tot zo:)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:06

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb hoofdkap van shires .
Zeer tevreden .

Toevallig deze voor 2 weken terug als reserve gekocht! Fijne hoofdkap :D vond het wel jammer dat de oren minder fijnmazig waren dus ben benieuwd of dat de mugjes genoeg weg houd!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:17

Welke maat shires zou ik t beste kunnen nemen. Hij heeft normaal een kleine maat cob.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:55

Gewoon pony
Want full past zelfs mijn dier met grote maat full

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:37

Ik heb van de week de shires en de Harry’s horse gehaald om te passen maar ben uiteindelijk voor de HH gegaan omdat deze op de neus mooie aansloot en wat ruimer was rond de ogen.

De shires gaat van de week terug, vond de kleur wel leuker daarvan :j

Ga denk ik van de week kijken voor nieuwe deken de Rambo gaat me toch te strak zitten naar mn zin

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:40

Vandaag komt als goed is mn nieuwe eczeemdeken van de epplejeck binnen. Ben benieuwd! Minikatje is langs geweest en leek me best een fijne deken. Toevallig was de deken ook nog de goede maat dus kon meteen passen.

Wel dikke duim voor Epplejeck, had zondag pas besteld in de hoop op pinkster korting. Helaas niks, 4 uur besteld, 5 uur kreeg ik mail dat ze tweede pinksterdag wel korting hadden. -O-

Klantenservice geappt en kreeg alsnog de korting. Super tof! *\o/*