[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:44

Heeft er hier iemand ervaring met het suplement glandogard (cortigard).

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:29

Jannepauli schreef:
Ja hoor, de kritische grens van overdosering ligt veel hoger dan de meeste mensen weten. Zelfs nu dat die n.a.v. recent onderzoek wat naar beneden is bijgesteld. Daarbij is het een gegeven dat er in NL maar heel weinig selenium in de grond zit ( en dus nog minder in gras|hooi) - veel paarden in Nederland hebben een tekort aan selenium. Maar als je het niet vertrouwd dan kun je bv bij Pharmahorse ook Vit E zonder selenium krijgen.

Ok. Ondertussen zo vaak gelezen dat je moet uitkijken met selenium, maar dat valt dus op zich nog mee. Hier krijgen ze sinds september de excellent, eerst de gewone dosis en na een paar weken de halve dosis. Mij was verteld dat de combi vit E/selenium beter zou zijn, maar blijf toch altijd wat 'huiverig' wat betreft supplementen met selenium. Maar zo te lezen hoef ik me daar niet echt zorgen over te maken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:07

Heb het bloed van mijn paard laten testen op selenium (en vitamine E) afgelopen zomer. De waarde zat bij haar richting de ondergrens. Bij paard van mijn stalgenoot was er een tekort aan selenium.
Nu krijgt mijn paard sowieso selenium binnen uit krachtvoer en de Force en dat blijkt dus best nodig. Grond bevat bij ons ook weinig selenium.

Overigens werkt de pil in een stukje tuttifrutti stoppen en dan klaarzetten tussen de muesli/luzernemix goed :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:41

Shanna, sterkte met Sedje!

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:03

Heeft er iemand ervaring met het oplossen in water van Pergolide?

Want krijg het er met iets anders niet meer in, ze houdt haar lippen stijf op elkaar en heb het nu 2x via de zijkant in haar mond moeten geven...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:25

Ik los het al 3 jaar op in een spuit met wat water en dan zoals een wormenspuit in de mond. Voor allebei, gaat gewoon prima !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:26

Hier ook 1 die het in water krijgt. Probleemloos :).
Als ik uit bed kom meteen even in het spuitje doen, als ik naar buiten ga is hij opgelost en kan ik hem meteen geven.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:42

Ben op mijn werk en heb een spuitje en pil mee :D wat gaat het beste in warm water of koud...of maakt het niet uit!
Bedankt voor de snelle reactie *D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:56

Ik trek wat water uit de drinkbak in de spuit...koud dus :D
Neem gerust een paar lege spuiten in voorraad...dat rubber kan namelijk niet zo heel lang goed tegen pergolide heb ik al gemerkt :+

Edit; spuitje én pil ? Ik voel dat daar nog ergens pergolide pillen te krijgen zijn ;) * jaloers * :Y)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:19

Ik doe het ook al een jaar in een spuitje. Gewoon met koud water.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:24

Ik doe het sinds 4 weken ook met spuitje. Beetje warm water (maar koud kan ook ) ik vind dit fijner dan verstoppen in iets, want weet nu zeker dat hij het binnen krijgt. spuitje gaat niet heel lang mee maar kosten bij apotheek haast niets

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:29

Ik heb nog wat oude metacam spuitjes liggen. Dus die mogen ze eerst 'verslijten'. Judith houd hem tot nu toe al een maand of 3 heel :j.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:47

Ik ben een beetje huiverig voor warm water omdat het pilletje ook niet bewaard mag worden boven de 25 graden....
Spuitjes genoeg op het werk hihi
En ben ook erg blij dat mijn paardenarts de Pergolide verstrekt, dat doen ze omdat er dan meer mensen hun paard behandelen omdat de Prascend het dubbele kost en ze bang zijn dat mensen dat niet kunnen betalen....
En dat vind ik ook het fijne aan het geven van het spuitje dan weet ik 100% zeker dat ze het binnenkrijgt :9

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:53

.. maar dat is wel strafbaar!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:18

Ach JP, wat niet weet, wat niet deert ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:34

anitaolja schreef:
Ik ben een beetje huiverig voor warm water omdat het pilletje ook niet bewaard mag worden boven de 25 graden....
Spuitjes genoeg op het werk hihi
En ben ook erg blij dat mijn paardenarts de Pergolide verstrekt, dat doen ze omdat er dan meer mensen hun paard behandelen omdat de Prascend het dubbele kost en ze bang zijn dat mensen dat niet kunnen betalen....
En dat vind ik ook het fijne aan het geven van het spuitje dan weet ik 100% zeker dat ze het binnenkrijgt :9

Ik moet dringend jouw paardenarts ontmoeten ;) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:40

Als je goed contact hebt met je huisarts, kun je die een recept laten uitschrijven op naam van je paard. Dan kun je het zo gaan kopen , pergolide, bij de apotheek.
Maar dat lukt mij ook niet hoor...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:43

ohjajoh6 schreef:
Als je goed contact hebt met je huisarts, kun je die een recept laten uitschrijven op naam van je paard. Dan kun je het zo gaan kopen , pergolide, bij de apotheek.

Is dat dan niet strafbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:44

Geen idee Meert.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:45

ohjajoh6 schreef:

Gaat hier niet op, heb een hoog eigen risico ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:47

hahaha! Nee je moet ze wel gewoon zelf betalen dan hoor, zo lucky kan het natuurlijk nooit zijn...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:10

... en het is maar de vraag of de mensendokter dat nog wel voorschrijft, aangezien er vele alternatieven zijn en pergolide haast niet meer gebruikt wordt. Zo komen ze alleen maar in de problemen met de verzekeringsmaatschappijen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:12

Waratje schreef:
Ach JP, wat niet weet, wat niet deert ;)

Totdat iemand er achter komt, de DA een zeer forse boete krijgt die hij dan vrolijk naar jou doorschuift!

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:14

Ik ben er blij mee zolang ik het kan kopen bij de praktijk, en zo niet dan gaan we over op de Prascend :P
Heb de pil in het spuitje, en het begint al op te lossen := ja ja Olja is zo de klos hihi

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:26

Jannepauli schreef:
... en het is maar de vraag of de mensendokter dat nog wel voorschrijft, aangezien er vele alternatieven zijn en pergolide haast niet meer gebruikt wordt. Zo komen ze alleen maar in de problemen met de verzekeringsmaatschappijen.

Als het recept op de naam van je paard wordt uitgeschreven, en je betaalt direct, wat heeft een verzekeringsmaatschappij er dan mee te maken?