Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ja hoor, de kritische grens van overdosering ligt veel hoger dan de meeste mensen weten. Zelfs nu dat die n.a.v. recent onderzoek wat naar beneden is bijgesteld. Daarbij is het een gegeven dat er in NL maar heel weinig selenium in de grond zit ( en dus nog minder in gras|hooi) - veel paarden in Nederland hebben een tekort aan selenium. Maar als je het niet vertrouwd dan kun je bv bij Pharmahorse ook Vit E zonder selenium krijgen.
anitaolja schreef:Ik ben een beetje huiverig voor warm water omdat het pilletje ook niet bewaard mag worden boven de 25 graden....
Spuitjes genoeg op het werk hihi
En ben ook erg blij dat mijn paardenarts de Pergolide verstrekt, dat doen ze omdat er dan meer mensen hun paard behandelen omdat de Prascend het dubbele kost en ze bang zijn dat mensen dat niet kunnen betalen....
En dat vind ik ook het fijne aan het geven van het spuitje dan weet ik 100% zeker dat ze het binnenkrijgt
Jannepauli schreef:... en het is maar de vraag of de mensendokter dat nog wel voorschrijft, aangezien er vele alternatieven zijn en pergolide haast niet meer gebruikt wordt. Zo komen ze alleen maar in de problemen met de verzekeringsmaatschappijen.