[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:51

Ik woon niet in de aangegeven regio, anders had ik meedoen zeker overwogen.
Maar, vind wel dat de paarden die meedoen 'duur' proefkonijn zijn. Namelijk zonder deken lopen levert direct grote open wonden op hier... Persoonlijk zou ik zo'n kruidje niet vertrouwen.
Ook niet ivm bijwerkingen ed. En wat te doen als je paard het niet wil eten?

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:06

Nou ik durf het wel aan. Heb me aangemeld.
Ik merk het direct als ze jeuk krijgen en dan ligt die deken er 5 minuten later weer op. De jeuk verergert naarmate de blootstelling aan muggen langer duurt, die ene nacht zullen ze me wel vergeven als het helpt.....

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:08

Safiera schreef:
Maar, vind wel dat de paarden die meedoen 'duur' proefkonijn zijn. Namelijk zonder deken lopen levert direct grote open wonden op hier... Persoonlijk zou ik zo'n kruidje niet vertrouwen.

We verplichten je ook niet om mee te doen. Het is volledig op vrijwillige basis. Het is wetenschappelijk onderzoek dus niet zomaar een 'kruidje'. Achter de schermen zijn er mensen bezig via meerdere routes waaronder ook immuuntherapie een oplossing te vinden voor SME. Helaas gaat dit inderdaad niet zonder slag of stoot.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:20

Ik dacht dat er recent een doorbraak was in de methode om vast te stellen voor welke stof paarden exact allergisch zijn? Heeft dat iets met deze immuuntherapie te maken?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:24

equitation schreef:
Safiera schreef:

We verplichten je ook niet om mee te doen. Het is volledig op vrijwillige basis. Het is wetenschappelijk onderzoek dus niet zomaar een 'kruidje'. Achter de schermen zijn er mensen bezig via meerdere routes waaronder ook immuuntherapie een oplossing te vinden voor SME. Helaas gaat dit inderdaad niet zonder slag of stoot.

Moet je verplicht de rit uitzitten?
Anders heb ik misschien wel interesse.

Omgeving achterhoek.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:27

equitation schreef:
Nee, dat mag ik niet helaas. Enige wat ik kan zeggen dat het op eerder in een kleine studie een positief effect had. Nu willen we dat op een grotere groep paarden testen.

En als je geselecteerd wordt om mee te doen, krijg je dan ook niet te horen wat je je paard geeft?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:17

Goed dat er onderzoek wordt gedaan, dat voorop. Wellicht dat onze paarden daar in de toekomst wat aan gaan hebben.
Ik vraag me wel af waarom de deken af moet, veel paarden met ZE en een deken op hebben nog genoeg problemen op de plekken die de deken niet bedekt. Buik tussen buikflap en uier, hoofd etc.
Momenteel doet een van mijn paarden mee aan een producttest en zij nemen er genoegen mee dat de deken op blijft zolang er op de randgebieden nog niet (voldoende) resultaat geboekt is.

Als er aan de randen geen ZE meer te bekennen is, dan mag de deken af maar beslist niet eerder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:29

Ik vind het wel raar dat ze daar nu nog mee willen testen.
Het seizoen loopt af en je kunt naar mijn mening nu niet duidelijk krijgen waar de jeuk dan van over gaat..
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar het kruid..heb in het verleden bij appie genoeg geprobeerd, maar niks hielp

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:25

Voorlopig is er bij mijn paard ook nog geen sprake van dat de deken af mag, sterker nog ze heeft sinds een paar weken er een masker bij omdat haar oren teveel mee gingen doen.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:49

ellepel: heb jij al eens glidkruid geprobeerd?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:48

:( Van morgen ben ik me rot geschrokken, op haar borst en singelplek (net het stukje wat niet 100% afgedekt is) allemaal bloed en korsten. Net als vorig jaar september wordt de eczeem nu dus weer erger.
Toen hebben we haar gespoten met hydrocortioson, daar is ze niet bevangen op geworden, maar het gaf wel een duidelijke groeirand in haar hoef.
Daarom gaan we het nu eerst met hydrocortiderm proberen of smeren nog helpt.

Deze dame is een lastige, Derfen doet niks, Eczema Balsam helpt in het begin van het seizoen nog wel, maar nu niet meer. Het stuk tussen buikflap en uier werkt TeaTree zalf met leem redelijk goed al ziet het er nog wel wat onrustig uit. Dit helpt weer niet om meer behaarde huid.
We zitten echt even met onze handen/hoeven in het haar.

Hopen dat smeren helpt, anders gaan we over 2 weken alsnog spuiten met hydrocotison |(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:55

Balen Tiwi....

Ben benieuwd hoe het over een paar weekjes is.

Nou ik ben ook ff aan het mompelen hoor.
Met mijn merrie gaat het aardig goed.
Op een klein schuurplekje na, is ze nog geheel gaaf.
5 cm breed in haar manen, toch iets afgeschuurd. Maar niet zo erg, als dat ik haar vorig jaar gekocht heb.

Maar nu wordt mij dus in mijn gezicht gewreven: Jou paard heeft eczeem, omdat jij verkeerd voert....??

Ben er niet op in gegaan...

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:58

Haha soms heeft eczeem met voer te maken en soms niet.

Lekker laten praten ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:00

Nivada schreef:
Haha soms heeft eczeem met voer te maken en soms niet.

Lekker laten praten ;)

Ze heeft het echt vanaf maart tot halverwege september ongeveer.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:08

Eczeem wordt niet veroorzaakt door voer maar kan er wel door verergerd worden..

Hier na een rustigere periode ook weer korstjes op de wangen en binnenkant achterbenen. Had er al een beetje op gerekend, vorig jaar waren augustus en september ook het ergst. :n
Van mij mag het 's nachts weer gaan vriezen!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:17

Ik zou me daar even niet zoveel van aantrekken. Soms kan verandering van voeding (minder suikers) wel wat helpen maar ook niet altijd.

Mijn merrie loopt momenteel 24/7 op onbemest land met stripbegrazing. Ze kan zich dus niet overeten. Voor haar eczeem kan ze beter 's nachts op stal, maar dan is ze dus alleen en dat geeft heel veel onrust voor haar. Alle paarden staan 24/7 buiten op het moment.

Daar komt nu nog bij dat ze twee weken geleden een heftig trailer ongeluk heeft gehad. Zie Facebook, brandweer Epe Ze heeft daarbij flink wat kneuzingen aan haar rug heeft opgelopen, voor haar genezing is rustige beweging essentieel en op stal staan niet gewenst.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:19

MartineC1711 op welk eiland woon jij? Ik heb ooit een paard naar Ameland gebracht omdat ik het eczeem niet onder controle kreeg, daar had ze binnen 3 weken weer overal haar...

Voor nu is dat voor mijn huidige paard nog geen optie, al overweeg ik wel om dat op den duur te doen als we de eczeem er niet onder krijgen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:56

Een eiland een heel stuk verder weg ;) op Goeree-Overflakkee, het onderste eiland van Zuid Holland, bijna Zeeland.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:43

Mijn vriendin heeft een Rambo sweet itch deken in maat 175 te koop.
2x gedragen vraagprijs 90 euro.

Bij interesse pb :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:10

Dat is inderdaad een heel stuk uit de richting Martine!

Misschien moeten wij met z'n alle overwegen naar Ameland te emigreren ;)

Femke, voor aanbod is de Bokt Markt beter geschikt, eventueel met een link naar je advertentie in je onderschrift.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:21

Het is meestal zo dat naar mate het seizoen vordert, de klachten verergeren helaas. Dit weer is prachtig, maar voor eczeempaarden juist verschrikkelijk.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:55

tiwi1969 schreef:
:( Van morgen ben ik me rot geschrokken, op haar borst en singelplek (net het stukje wat niet 100% afgedekt is) allemaal bloed en korsten. Net als vorig jaar september wordt de eczeem nu dus weer erger.
Toen hebben we haar gespoten met hydrocortioson, daar is ze niet bevangen op geworden, maar het gaf wel een duidelijke groeirand in haar hoef.
Daarom gaan we het nu eerst met hydrocortiderm proberen of smeren nog helpt.

Deze dame is een lastige, Derfen doet niks, Eczema Balsam helpt in het begin van het seizoen nog wel, maar nu niet meer. Het stuk tussen buikflap en uier werkt TeaTree zalf met leem redelijk goed al ziet het er nog wel wat onrustig uit. Dit helpt weer niet om meer behaarde huid.
We zitten echt even met onze handen/hoeven in het haar.

Hopen dat smeren helpt, anders gaan we over 2 weken alsnog spuiten met hydrocotison |(

Heb je al uiercreme geprobeerd met Deet?
Ik smeer dit bij mijn shet, zijn haar groeide snel terug.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:32

Doe je dan Deet muggenlotion door een pot uiercreme?

Deet heb in nog wel in huis van mijn vakantie.
Als de hydrocoritderm niet werkt kan ik dat nog proberen, maar ben ook weer voorzichtig met irriterende zalven omdat de huid toch al zo aangetast is.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:23

Lijkt me een goed plan ;) zal wel druk worden dan met al die eczeempaarden op Ameland :')

Wel oppassen met Deet hoor, het is echt chemische rommel!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 06:56

Er staan er al veel, Rijstal De Blinkert heeft al heel wat paarden met ZE opgenomen. Daar werken ze jeukvrij met touristen. Staan er netjes bij, worden goed verzorgd, hebben prima zadels en mogen dagelijks naar het strand.

Ik vind dat een hele verbetering ten opzichte van het jeuk-drama hier.