Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:37

Vandaag bij een nieuwe kliniek geweest, en ze voelde nu niet de behoefte om een maag of darm scopie uit te voeren, maar op andere manieren te behandelen in het kader van voedingsopname problemen. Ze hebben (weer) bloed genomen en die ook voor allergie testen opgestuurd. Ben benieuwd.

Blijkt dus wel dat de bloedtesten die ik specifiek had aangevraagd bij mijn plaatselijke dierenarts niet uitgevoerd te zijn. Dat is wel even een domper. Terwijl ze mij aan de telefoon bevestigde dat die specifieke waardes goed waren. Ook vertelde ze mij dat er geen noemenswaardige afwijkingen te zien waren. Maar dat blijkt nu dus wel, het is wel binnen de referentie kaders, maar voor mijn paard specifiek niet, gezien hij meer doet als een gemiddeld paard, en nu al sinds okt vakantie heeft, zitten een aantal waardes aan de ondergrens wat kan betekenen zodra hij weer aan het werk gaat hij onder die ondergrens zal gaan.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:09

Hier nu 3 weken op mastichorse maar geen resultaat. Paard blijft heftig reageren op de singelplek zowel met aanraken als met aansingelen tevens ook met zadel opleggen. Nu toch in twijfel om de DA te bellen morgen. Aangezien mijn paard zeer stress gevoelig is en in het verleden een trailer ongeluk heeft gehad, zie ik verplaatsen en 12u vasten op een vreemde locatie niet echt zitten. De trailerrit is al des doods voor hem als hij zich al niet ophangt. Toch proberen of ik blind medicatie kan geven. Hoeveel weken hebben jullie dit gegeven, zonder scopie? Ben wel benieuwd
En wat zijn de kosten voor ongeveer 4 weken? Weet iemand dat

lina1998

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:41

Er zijn wel dierenartsen die het aan huis kunnen doen eventueel, ik laat het wel in de kliniek doen dus heb er zelf geen ervaring mee maar het kan wel.

Voor 4 weken omeprazol (gastrogard) 524
4 weken sucralfaat 324 euro.
Mijn paard heeft 2 weken volle spuit gehad en daarna 2 weken een halve en de laatste twee dan in kwartjes wel 4 weken volle dosering sucralfaat. Hij is gecontroleerd en toen goed bevonden maar maagzweren zijn in zijn geval secondair ontstaan door darmproblemen/koliek en extreme stress in een kliniek.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:07

lina1998 schreef:
Er zijn wel dierenartsen die het aan huis kunnen doen eventueel, ik laat het wel in de kliniek doen dus heb er zelf geen ervaring mee maar het kan wel.

Voor 4 weken omeprazol (gastrogard) 524
4 weken sucralfaat 324 euro.
Mijn paard heeft 2 weken volle spuit gehad en daarna 2 weken een halve en de laatste twee dan in kwartjes wel 4 weken volle dosering sucralfaat. Hij is gecontroleerd en toen goed bevonden maar maagzweren zijn in zijn geval secondair ontstaan :evaw: door darmproblemen/koliek en extreme stress in een kliniek.

Ja het beste is een scopie. Als het een beetje een normaal paard had geweest had ik t denk wel gedaan maar met die staatsgek van mij niet echt bevoordelijk. Lichamelijke kan die het makkelijk aan maar mentaal is die lichtelijk onstabiel noem ik het maar :+ die is echt in alles toe in staat. Die moet in bescherming genomen worden voor zijn eigen veiligheid. Oooh wat een geld he…. Daar gaat mijn zuur verdiende geld

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:54

Na 3 dagen tot een week moet je verschil merken als je medicatie geeft. Daarna houd je gewoon het advies schema aan, 4 weken volledige dosis, 2 weken half en 2 weken kwart. Het is belangrijk om de medicatie af te bouwen.

Ik weet niet meer precies hoeveel ik kwijt was maar ik had redelijk goedkope spuiten van de dierenarts (voor hoever die spuiten goedkoop kunnen zijn)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Gastrobim is betaalbaar(der)