Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:Yvank_ schreef:lijkt mij dat dat ontzettend gaat jeuken. Paard heeft al jeuk zonder deken met die losse haren.. Daarom scheer ik mijn eczemer elke winter.
ook als je je paard geschoren hebt verhaart hij toch? minder lange haren, maar verharen geeft jeuk. Of ze nou kort of lang zijn???
TJolieke schreef:Colonel is ook al flink aan het verharen, heeft nog geen deken op.
Ik schreef een tijd geleden dat ik Frontline druppels bij hem had opgedaan omdat hij zich vooral aan zijn hoofd weer wilde gaan schuren (en dan ben ik een handige schuurpaal blijkbaar) en omdat ik hem nog steeds verdenk van jeuk door mijten. Vooral omdat hij het eerste jaar zo aan zijn benen aan het bijten was.
Na de Frontline duurde het even voor ik resultaat zag, maar inmiddels schuurt hij zijn hoofd niet meer en is de manenkam veel schoner geworden, minder schilfers. Dus toch resultaat, ben ik blij mee. Ik sluit ZE nog steeds niet uit maar er zijn duidelijk ook andere oorzaken voor zijn jeuk. Ik ben nu ook begonnen met donker bier, ik wil hem twee keer per week een flesje geven. Schijnt te helpen bij de afvoer van afvalstoffen. Hij vindt het in elk geval erg lekker, ook mooi meegenomen een extra beloning voor zo'n jonkie die dit jaar aan het werk moet.