[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:34

Heeft iemand tips voor wondjes op het hoofd/ oren en onder de buik?
Mijn merrie haar hoofd zit vol met wondjes.. En haar oren liggen ook open. Daar zit de deken natuurlijk niet en ik heb het idee dat een vliegenmasker het niet veel beter maakt..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:37

Ik smeer wondjes op het hoofd altijd in met sectolin anti itch spul. Wat voor vliegenkap heb je? Ik heb een eczeemmasker..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:48

Ik heb zo een zwarte standaard ding, oren zijn helaas vrij dus ik zoek er nog een waarbij ook oren erop zitten.
Bedankt voor de tip, ga ik die eens proberen!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:24

natasja1475 schreef:
Nivada schreef:
Ik zweer nog steeds bij Tektonik, enige wat echt help en het grote jeuken voorkomt.
De rest is gewoon beetje wassen en licht insmeren.

Ik ben ook begonnen met tectonik maar nog steeds jeuk. Vooral schoppen en maaien naar zn buik en oren stuk. Bijt zichzelf ook in zn oksels zeg maar. Hoe vaak en hoe breng jij de tectonik aan?

Ik smeer 1x per maand.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:11

Mijne ook altijd heel snel hoofd kapot.

Ik smeer Sweet Itch creme van Fibra en in de wei heeft hij een eczeem hoofdkap van pagony op. Nu helemaal geen wondjes meer! Met gewone vliegenkap hield ik ook problemen, maar deze hoofdkap is voor ons dé uitkomst :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:02

Celine_Famke schreef:
Ik heb zo een zwarte standaard ding, oren zijn helaas vrij dus ik zoek er nog een waarbij ook oren erop zitten.

Oja dat werkt dan niet echt. Ik heb een van de meulenkamp. Die beschermd super :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:37

Inge_Zorro schreef:

Ik smeer Sweet Itch creme van Fibra en in de wei heeft hij een eczeem hoofdkap van pagony op. Nu helemaal geen wondjes meer! Met gewone vliegenkap hield ik ook problemen, maar deze hoofdkap is voor ons dé uitkomst :)

Die heb ik ook, ideaal!

Mooie dikke oren, sluit keurig aan en prima prijs/kwaliteit verhouding.

Toevallig gisteren en 1 in de kliko gegooid, daar had ze toch meer dan 2 seizoenen zonder problemen mee gedaan. Alleen had ze hem nu ergens achter gehaakt lijkt het en uitgescheurd.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:21

MarliesV schreef:
Inge_Zorro schreef:

Die heb ik ook, ideaal!

Mooie dikke oren, sluit keurig aan en prima prijs/kwaliteit verhouding.

Toevallig gisteren en 1 in de kliko gegooid, daar had ze toch meer dan 2 seizoenen zonder problemen mee gedaan. Alleen had ze hem nu ergens achter gehaakt lijkt het en uitgescheurd.

Ja! En ik vind het ook fijn dat er geen gaas voor de ogen zit. Ik heb nu ook een nieuwe gekocht, maar meer omdat de andere niet goed meer schoon werd, hij was nog wel heel. En hij is hem nog nooit verloren ookal maak ik hem niet vast.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:47

Inge_Zorro schreef:

Die hoofdkap van Pagony is dat die met die losse sliertjes voor de ogen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:07

Ik heb er momenteel 1 van bucas geloof ik. Heb ik al heel lang liggen. Meestal wordt kayenne gek van iets op haar hoofd maar dit jaar gaat het nog goed..

Afbeelding

Voorgaande jaren ging ze juist extra schuren op haar hoofd als er iets omheen zat maar voor nu klop ik het heel hard af! Zou weer kapotte oren schelen en ook een grotendeels kapot hoofd wordt zo voorkomen!

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:32

henny_w schreef:
Inge_Zorro schreef:

Klopt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:27

Hier vandaag een zebra deken gepast die ik heb overgenomen van een bokker :D

En die past heel mooi.!

Afbeelding
Dan gaat die op als het wat warmer is.

En foto van de hoofdplekjes van appie van vandaag

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:47

Oh wauw die deken past super!

Hier nog zoekende in wat ik daarmee wil. De RSIH past niet perfect maar is wel sterk.
Ik heb 2 jonge paarden die veel stoeien en spelen en ik wil niet elke maand een nieuwe kopen.

De dierenarts geweest en die dacht dat Lars wel schimmel had naast zijn eczeem en dat daar veel
plekken vandaan kwamen. Heb hem laten enten daardoor en heb hidrocortiderm gekregen voor de plekjes.
Ook kan ik pour-on voor hem ophalen en dat gebruiken. Allemaal nieuw voor me maar ik ga het proberen.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:00

Wat fijn dat hij past Ellen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:04

Ja blij mee.
Dus heb nu mooi een reserve :j

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:29

Ik begin steeds vaker te twijfelen of ik voor de mijne ook niet een pyjama aan zal schaffen.

Gister heeft hij geprobeerd zijn voorkant bij de gespen weer te slopen maar dat wordt me een te duur geintje als hij de rish sloopt. Daarnaast is hij eigenlijk te groot geworden voor deze deken als in lengte is goed maar buikflap gaat amper nog dicht en nek is eigenlijk te krap.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:29

De mijne moest helaas van de week ook zijn deken weer op. Ik lees dat sommige de eczeemhoofdkappen van Pagony gebruiken. Schuiven deze? Blijven ze goed zitten in kuddeverband? De mijne staat 24/7 in kuddeverband en ben bang dat een dergelijke hoofdkap gaat schuiven....
Laatst bijgewerkt door shoes op 18-05-18 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:40

Mijne staat ook 24/7 buiten met 2-3 andere paarden, blijft gewoon zitten ;) heb dus wel een andere.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:09

Welke heb jij jets? Ik heb die van Snuggy hoods ook gezien.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:52

Ik heb zo geen eczeemkap meer, ondanks dat hij vastgeklikt zat aan de deken is hij met spelen toch over zijn hoofd geraakt. Hij zag echt niets meer. Tot twee keer toe, gelukkig was ik aanwezig.
Ik zweer bij de pagony fine

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:54

Jets schreef:
Celine_Famke schreef:

Oja dat werkt dan niet echt. Ik heb een van de meulenkamp. Die beschermd super :j

Vandaag nog op deze pagina gepost :P

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:34

dimma schreef:
genja schreef:
Kan er in dit topic geen recente ervaringen van dit jaar van vinden.
Zijn er nog mensen die oerbalans aan hun paard geven en hoe zijn de ervaringen?
En wordt het makkelijk gegeten heb nogal lastig geval qua eten. IJslandse import lust niet veel

Ik heb het Dama een tijd gegeven, Kyra. Maar ik merkte geen verschil.

Las op fb dat iemand Fir carbonclay geeft. Iemand daar ervaring mee?

Dan ga ik daar ook niet mee beginnen. De fir carbonclay ben ik ook benieuwd naar.
En denk als de paarden straks verhuisd zijn het ook beter is en Een schuilstal en niet meer bij water in de buurt

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:04

Inge_Zorro schreef:

Klopt![/quote]

Blijft die ook goed zitten zonder halster er bij overheen?

Ik heb nog steeds alleen de ruin 's avonds en 's nachts onder een eczeemdeken staan plus hoofdkap. Zodra hij 's ochtends de wei weer uit gaat staat hij de rest van de dag zonder deken en kap.
Hij kreeg allemaal korstjes binnen in zijn oren vandaar de hoofdkap. Ik kwam er van de week achter dat hij problemen met zijn oren krijgt in het gras. Kennelijk ook door grasmijt of iets dergelijks. Daarna ging hij zijn oren schuren aan de rand van de hooi ton.
Nu hij de wei in gaat met hoofdkap is het oor probleem over.
Ik heb het gras zo lang dat je hun hoofd amper ziet dus er kan dan ook makkelijk iets in de oren prikken.

Verder heb ik de 'gewone' bruine pyama weer in gebruik genomen. De laatste 2 jaar stond hij onder een Horsegear maar hij rolde vrij veel. Ik dacht eerst door de jeuk. Maar kennelijk irriteerde hem de naad van de deken bij de schoft. Nu met de gewone pyama is dat rollen ook over.

De dames staan nog steeds dekenloos :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:06

ellepel schreef:
Ja blij mee.
Dus heb nu mooi een reserve :j

De deken zit Appie als gegoten Ellen :)
Altijd handig om een deken op reserve te hebben.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:09

ellepel schreef:
Hier vandaag een zebra deken gepast die ik heb overgenomen van een bokker :D

En die past heel mooi.!

[ [url=m/vGvQLD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan gaat die op als het wat warmer is.

En foto van de hoofdplekjes van appie van vandaag

die heb ik ook, fijne deken, vooral voor de ruime hals. Ik heb alleen bij het buikstuk aangepast en het frontje aan de brede elastiekkant gezet. Het zat zo strak vlak voor z'n koker. Hij stond alleen maar uit te slurven. Ik heb nu een 185 maar volgende keer wordt het een 195. Deken valt niet ruim vind ik. Mocht iemand voor een kleinere willen ruilen...het is een zilvergrijze ;)