Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jentel schreef:Hallo,
We zijn er achter dat se een pony hebben gekocht met flinke exceem!
Hij heeft zich helemaal kapot geschuurd.
Nu zijn we aan het behandelen maar de wonden zijn open!
Wat en hoe zouden jullie het vanaf nu aanpakken?
Wat doen met de wonden, wat doen met de jeuk en wat te doen met voer? Wat moeten we doen om hem zo snel mogelijk te helpen.
equitation schreef:Ik kom hier even binnenvallen. Ik doe een master thesis bij de opleiding Dierwetenschappen aan de Wageningen Universiteit over staart- en manen eczeem (SME). Momenteel loopt er een proef met een kruid waarvan verwacht wordt dat die een allergie remmende werking heeft. Bij een aantal paarden zijn hiermee goede resultaten geboekt. Nu willen we het effect bij een grotere groep paarden testen. Er worden nog kandidaten gezocht. Wij ze zijn op zoek naar paarden/pony's die duidelijke symptomen van SME vertonen. Ook is het van belang dat ze korte termijn mee kunnen doen omdat het knutten seizoen binnenkort ten einde loopt. Het paard moet dagelijks gevoerd kunnen worden met het kruid en 6 maal ingesmeerd worden met een olie. De duur van de studie is 10 weken. Het is niet de bedoeling dat de paarden/pony's gedurende die tijd met iets anders behandeld worden. Ook mogen de paarden tijdens de weken dat ze behandeld worden geen deken op. Als de (SME) symptomen erger worden dan mogen ze de deken weer op mits dit duidelijk wordt aangegeven. Als er nog eigenaren zijn rondom Wageningen of omgeving achterhoek die mee willen doen stuur me dan even een pb. Ik zal je dan de proefopzet sturen en nog verdere informatie geven.
Nivada schreef:equitation schreef:Ik kom hier even binnenvallen. Ik doe een master thesis bij de opleiding Dierwetenschappen aan de Wageningen Universiteit over staart- en manen eczeem (SME). Momenteel loopt er een proef met een kruid waarvan verwacht wordt dat die een allergie remmende werking heeft. Bij een aantal paarden zijn hiermee goede resultaten geboekt. Nu willen we het effect bij een grotere groep paarden testen. Er worden nog kandidaten gezocht. Wij ze zijn op zoek naar paarden/pony's die duidelijke symptomen van SME vertonen. Ook is het van belang dat ze korte termijn mee kunnen doen omdat het knutten seizoen binnenkort ten einde loopt. Het paard moet dagelijks gevoerd kunnen worden met het kruid en 6 maal ingesmeerd worden met een olie. De duur van de studie is 10 weken. Het is niet de bedoeling dat de paarden/pony's gedurende die tijd met iets anders behandeld worden. Ook mogen de paarden tijdens de weken dat ze behandeld worden geen deken op. Als de (SME) symptomen erger worden dan mogen ze de deken weer op mits dit duidelijk wordt aangegeven. Als er nog eigenaren zijn rondom Wageningen of omgeving achterhoek die mee willen doen stuur me dan even een pb. Ik zal je dan de proefopzet sturen en nog verdere informatie geven.
Elke dag 6 maal ingesmeerd of 6 maal over de hele periode van 10 weken?
Wil me best als tester opgeven! Woon in de achterhoek.
Oh maar dan wil ik eerst wel wat uitgebreidere info :p