[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:30

De proefverpakking en 1e grootverpakking online besteld, rest bij tussenpersoon. Bezorgen kost wel wat...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:31

EquiPhoto schreef:
Zijn hier ook mensen die hun paardenvoer online bestellen?
Heb geen auto tot mijn beschikking, en om nou met zo'n grote zak in de bus te gaan zitten :P

Spelt via topdiervoeders en marstall force via website fabrikant. Beide ivm afstand/distributie. Lokale fouragehandel heeft dit nl niet, wat ze wel hebben bezorgen ze ook aan huis.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:06

@ Hanneke, jawel maar wij maken gebruik van een leverancier die gestopt is met een aantal merken, en nu alleen nog Healthy Herbs verkoopt. aangezien dit voer ons sowieso al een goede optie leek voor onze dieren, zijn wij daarop overgegaan. op zich bevalt het goed maar omdat wij ze niet dagelijks krachtvoer geven (althans niet allemaal, Faram krijgt bijv. alleen na het werken wat bij en dat is niet elke dag), en ook niet veel per keer geven, betwijfel ik of ze zo wel aan hun behoefte aan vitaminen/ mineralen e.d. komen.

waar haal je die sermpercubes?

@ Equiphoto, ik dus. alleen hebben wij het geluk dat we aan de vaste route van onze leverancier zitten. verzenden van voer doen zij nl niet. ik bestel bij www.naturalsupplies.nl.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:11

Bezorgen kost inderdaad wel wat ja.. 8 euro.
Iemand ervaring met het merk voer? het zou goed moeten zijn voor eczemers

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:34

Ah ik begrijp het Merrieveulen.
Ik koop het bij http://www.topdiervoeders.nl deze hebben het voor mij besteld en netjes opgestuurd :)

Equiphoto merk voer ken ik niet, of het goed is kan ik niet zeggen er staat nergens vermeld hoeveel procent suiker of zetmeel er in zit.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:00

EquiPhoto schreef:
Zijn hier ook mensen die hun paardenvoer online bestellen?
Heb geen auto tot mijn beschikking, en om nou met zo'n grote zak in de bus te gaan zitten :P

Ik bestel het weleens online. Gelukkig zit er nu een dealer vlakbij en die komt het gratis thuisbrengen. Daar kan je trouwens ook online bestellen. Ik bestel weleens bij deze 2 (hebben zelfde soort voer):
http://equiculinair.nl/
http://www.zeldenrusthaystack.nl/
Hebben meerdere merken voer welke geschikt zijn voor eczemers.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:09

Bij mij staat ze ook al onder haar deken, uit voorzorg.
Heeft iemand ervaring met de producten van Befix?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:39

Ik heb befix jaren gebruikt (ook toen het nog Liberate noemde) en ik moest alsnog een deken gebruiken :j

Ik gebruik het wel om buik en uier in te smeren en ik smeer haar manen er ook mee in als ik ga trainen :j

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:55

Hanneke84 schreef:
Ah ik begrijp het Merrieveulen.
Ik koop het bij http://www.topdiervoeders.nl deze hebben het voor mij besteld en netjes opgestuurd :)

Equiphoto merk voer ken ik niet, of het goed is kan ik niet zeggen er staat nergens vermeld hoeveel procent suiker of zetmeel er in zit.

Hoeveel % moet ik aanhouden? Heb een email gestuurd.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:47

Zal het een groot verschil maken als mn pony het jaar rond op een onbemest weiland zou lopen en 's winters hooi/voodroog bijgevoerd krijgt.
Nu staat ze 's winters op paddock/stal met voordroog en zomers op het gras dat bemest wordt.

Ik twijfel om te verhuizen maar wil dan wel een grote kans hebben dat de eczeem minder wordt..

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:00

Ik gebruik Befix nu voor het 3e seizoen en ik ben er meer dan tevreden over!
okay ze moet nog wel onder een deken maar dat is bij bijna alle goedjes, befix vind ik fijn omdat je een creme en lotion heb, met de lotion kom je goed tussen de mannen en de staart en de creme gebruik ik voor de grotere oppervlakken zoals de buik, de uier en d'r hoofd.
je hebt er ook shampoo van en daarmee was je t vuil er supergoed uit met maar 1 x wassen en vervolgens kun je ook nog is heel makelijk door de manen en staart omdat er ook een soort antiklit inzit.
heb bij mijn merrie met zwarte en witte manen niets anders geprobeerd (so called lucky shot) omdat dit gelijk werkte :)

dus ik zou het zeker aanraden

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:42

@ Equiphoto, onder de 10% bij elkaar.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:00

Begin volgende week DA hier langs voor bloedprikken.. Ben benieuwd.. Hoop op goed nieuws..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:11

Hoop het ook voor je ZusJabobs!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:18

@ merrieveulen kreeg net een bericht dat er helemaal geen suiker en zetmeel inzat, alleen 5% bietenpulp.
Vraag me af of dat überhaupt mogelijk is, maargoed :+

Heb hem toch maar besteld, zak van 10 kg om uit te proberen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:50

Kun je het nog annuleren?
Zie nu op de website staan: 42% zetmeel!!
Citaat:
Noesenberger maatbeker = ca. 500 g

Vert. Energie: 11,2 MJ, 42% zetmeel

Zweetvos ik denk niet dat het veel zal helpen, mijn ponys staan momenteel zo.

Moonhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:34

mijn paardje heeft last van schuurplekken die symetrisch op haar billen staan en schuurplekken van waar het zadeldekje ligt.
Ze schuurt echter niet en we geven haar Hoof en Coat maar haar vacht blinkt en haar hoeven brokkelen niet meer wat moet ik doen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:08

hmm ik zou hem ook annuleren. 42% is écht keihoog, ik snap dus niet dat een dergelijk voer wordt geadviseerd voor sobere rassen. persoonlijk zou ik sowieso niet voor een muesli kiezen, granen bevatten altijd relatief grote hoeveelheden suiker/ zetmeel, vergeleken met bijvoorbeeld kruidenmengsels.

overigens zijn er veel makkelijker voeders te krijgen voor je vitamientjes, zoals bijvoorbeeld dus de Gemuse Krauter und Mineralien, daarvan hoef je maar een handvol (40 tot 100 gram, afhankelijk van het formaat van het paard) te geven per dag dus ook makkelijk als je een keer weinig tijd hebt, en je gooit het anders gewoon door je normale portie voer heen.

@ Moonhorses, kijk even waardoor de plekken veroorzaakt worden, staat je paardje onder een deken? in deze tijd van het jaar komen schuurplekjes wel meer voor, de wintervacht gaat uitvallen (sterft af) en verliest aan kwaliteit. dit maakt de vacht kwetsbaarder voor wrijfplekken en dergelijke. op zich hoeft het geen probleem te zijn, maar het is mijns inziens wel zaak om erachter te komen waar de plekjes van zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:43

Moonhorses schreef:
mijn paardje heeft last van schuurplekken die symetrisch op haar billen staan en schuurplekken van waar het zadeldekje ligt.
Ze schuurt echter niet en we geven haar Hoof en Coat maar haar vacht blinkt en haar hoeven brokkelen niet meer wat moet ik doen?

veearts vragen,want dat kan van alles zijn.
dus beter een veearts laten kijken en die kan je adviseren wat het is en wat je moet doen

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:44

koetje28 schreef:
Ik gebruik Befix nu voor het 3e seizoen en ik ben er meer dan tevreden over!
okay ze moet nog wel onder een deken maar dat is bij bijna alle goedjes, befix vind ik fijn omdat je een creme en lotion heb, met de lotion kom je goed tussen de mannen en de staart en de creme gebruik ik voor de grotere oppervlakken zoals de buik, de uier en d'r hoofd.
je hebt er ook shampoo van en daarmee was je t vuil er supergoed uit met maar 1 x wassen en vervolgens kun je ook nog is heel makelijk door de manen en staart omdat er ook een soort antiklit inzit.
heb bij mijn merrie met zwarte en witte manen niets anders geprobeerd (so called lucky shot) omdat dit gelijk werkte :)

dus ik zou het zeker aanraden

Super! bedankt voor de reacties.
Ik ga het deze zomer smeren zodra ze jeuk krijgt.
Nu is alles nog rustig, geen jeuk oid maar wel al een deken.

Moonhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:46

@ Ellepel we geven haar Hoof en Coat al meer dan 40 dagen maar het gaat verslechterd en verbeterd niet
@Merrieveulen ze draagt apsoluut geen deken we zijn eigen antideken
kan het te maken hebben doordat ze te weinig gras eet of te weinig zon ziet?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:10

Moonhorses schreef:

Schuurplekken van je dekje kunnen komen van de stof, te lang of niet geheel passend zadel of gebruikt wasmiddel (allergie).
Schuurplekken op de billen zo geen idee, foto?

En als ze schuurplekken heeft die niet van dekens/tuigage komen moet ze kennelijk toch schuren. Of de plekken hebben een andere oorzaak zoals weidegenootje met jeuk daar.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:04

@ hanneke84, hmm vreemd! en dan mailen dat er geen zetmeel inzit. Ga het eens navragen!

Overigens lijkt het me geen vervelend bedrijf, ze hadden de 10 kg zak niet op voorraad en kreeg een 25 kg zak voor hetzelfde geld..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:38

Groeit bij jullie het gras ook al zo snel ineens? :oo Het is een goede week geleden bemest, en nu hersteld het zich al. Manenkap was nét iets dikker en harder vandaag dus morgen krijgt ze haar graasmasker weer op... Zal haar humeur niet ten goede komen, maar haar manenkam wel.... Overigens nog geen jeuk hier, ze heeft haar 200 grams nog op, zit te twijfelen om die te wisselen met haar 100 grams regendeken.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:20

Bij ons schiet het gras ook uit de grond!