Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flosje446 schreef:Muds schreef:May staat op de glucobalance (ivm insuline resistentie), op de detoxcompositum en staat op een strak ontwormingsschema. Daarnaast proberen we de suikers zo laag mogelijk te houden (hooi en 2x daags 0.5kg pavo nature's best). Ze wordt al steeds fitter, maar het duurt waarschijnlijk nog tot dit najaar tot ze weer helemaal lekker in haar velletje zit. Dus inwendig zitten we op de goede weg denk ik, maar nu nog even bedenken hoe haar van buitenaf te ondersteunen.
Bedankt voor de antwoorden, dan weet ik dat dat gewoon geen optie is en zal ik gewoon maar weer een deken aanschaffen
Is er een reden waarom je detox compositum gebruikt en niet drainage compositum (of is dat je aangeraden)? En hoelang geef je dit?
Auky schreef:Ik gok zomaar dat ze bij een arts/therapeut is geweest die gebruik maakt van Phytonics (gezien ze ook GlucoBalance geeft). Detox comp bevat montmorilloniet (een fytotherapeutische katalysator), waardoor de werking sterker is dan Drainage Compositum van De Groene Os. Ontzettend goed spul, ben sowieso erg te spreken over de producten van Phytonics.
Ik merkte bij mijn paard niet zoveel van Drainage Compositum, maar Detox comp maakt behoorlijk wat los.
Essie73 schreef:Hoe zijn jullie er achtergekomen of jullie paarden echt ZE hebben of iets anders. Mijn haf, heeft wrs wel echt Ze op haar koppie, daar krijgt ze zwarte bultjes. die jeuken (in zomer) Verder krijgt ze jeuk bij haar manen, maar kan daar niets ontdekken Tot nu toe heeft ze nog nergens last van.
Elfenor schreef:Hey!
Mijn paardje heeft ook zomerexceem, en aangezien het seizoen er aan komt, moeten we toch beginnen uitkijken naar een exceemdeken. (Heb haar nog niet zo lang, dus vorig seizoen niets aan gedaan)
Maar, opzich heeft ze het niet zo erg, ze schuurt haar manen wel kapot, maar heeft geen wondjes of zo. Zou het dan voldoende zijn om een vliegendeken met hals te kopen, of is een exceemdeken toch beter?
Flosje446 schreef:Auky schreef:Ik gok zomaar dat ze bij een arts/therapeut is geweest die gebruik maakt van Phytonics (gezien ze ook GlucoBalance geeft). Detox comp bevat montmorilloniet (een fytotherapeutische katalysator), waardoor de werking sterker is dan Drainage Compositum van De Groene Os. Ontzettend goed spul, ben sowieso erg te spreken over de producten van Phytonics.
Ik merkte bij mijn paard niet zoveel van Drainage Compositum, maar Detox comp maakt behoorlijk wat los.
Dan is Detox comp zeker iets voor Senna. Ik merk nu vrij weinig van de drainage, terwijl ik een half jaar geleden moest stoppen met de kuur, omdat ze goed ziek was. Ik ga wat meer lezen over Phytonics. Ik kan me herinneren dat je hier al weleens wat meer over hebt verteld, ik ga dat even opzoeken.
Auky schreef:Flosje446 schreef:Is er een reden waarom je detox compositum gebruikt en niet drainage compositum (of is dat je aangeraden)? En hoelang geef je dit?
Ik gok zomaar dat ze bij een arts/therapeut is geweest die gebruik maakt van Phytonics (gezien ze ook GlucoBalance geeft). Detox comp bevat montmorilloniet (een fytotherapeutische katalysator), waardoor de werking sterker is dan Drainage Compositum van De Groene Os. Ontzettend goed spul, ben sowieso erg te spreken over de producten van Phytonics.
Annetje schreef:Conclusie: Een sleezy is voor 'luie' mensen (zoals ik) die hun paard niet op de ochtend voor de wedstrijd nog snel snel willen wassen en niet tegen eczeem.