Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sabine81 schreef:Bij mijn paard lijkt het hoogtepunt voorbij. Maar ik lees hier goede berichten over cetirizine. Dat is zeker iets om een keer te proberen.
mirgino schreef:klopt ik geef er elke dag rond 12.00u nu 6 en dan blijft het onder controle
heb de afgelopen 2 jr de pillen van de Liddle gegeven maar vond de werking minder worden maar met deze gaat het tot nu toe prima
NRJ schreef:mirgino schreef:klopt ik geef er elke dag rond 12.00u nu 6 en dan blijft het onder controle
heb de afgelopen 2 jr de pillen van de Liddle gegeven maar vond de werking minder worden maar met deze gaat het tot nu toe prima
Jij geeft nu die van Die Grenze toch? Ik gaf die eerst ook, maar had steeds vaker dat ik niet kon bestellen (vorig jaar)![]()
Ben daarom op die van de Lidl overgegaan.
Maar nu je het zegt heb ik ook het idee dat die van de Lidl minder goed werken.
VeerleC schreef:Iemand hier ervaring met desensibilisatie bij paarden met pollenallergie?
Dan spreek ik over bloed trekken, onderzoeken welke allergie exact en dan via inspuitingen desensibiliseren. Bitter weinig info over te vinden!
Eefke85 schreef:Ik heb ervaring met desensibiliseren en zou het nooit meer doen.
Mijn paard stond toen in Duitsland, dus door een Duitse dierenarts laten testen en er kwam een behoorlijke lijst met allergieën uit. Heb ik ook een allergiepas van waar op staat waar ze allemaal allergisch voor zou zijn.
Er is toen een middel gemaakt die ik zelf iedere week in de hals moest inspuiten. Een flesje voor de linkerkant van de hals en een flesje voor de rechterkant.
We zijn in januari/februari begonnen met spuiten rond maart waren de flesjes op, dus nieuwe moeten bestellen en toen het mooier weer werd begon ze alsnog met schudden.
Ik heb geprobeerd nog even door te gaan, maar probeer maar eens een spuit in een schuddend paard te zetten, dus in overleg met de dierenarts gestopt.
Een stalgenootje had ook een pony met allergieën, was bij dezelfde dierenarts en is ook gestopt met de desensibilisatie.
Het doosje met de flesjes en spuiten kostte zo`n 160/170 euro per doosje.