Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellen_11 schreef:. Die middeltjes waaronder Derfen zijn die vrij te verkrijgen? dagelijks smeren? ...
Maaaarije schreef:Ik meld me ook weer even..
Was erg tevreden over mn Rambo sweet itch hoody, maar na 3 maanden is hij totaal verwoest ... overal scheuren en gaten.
Mijn oma gaat nog een poging doen om hem te maken, maar ik vrees het ergste...
Nivada schreef:Maaaarije schreef:Ik meld me ook weer even..
Was erg tevreden over mn Rambo sweet itch hoody, maar na 3 maanden is hij totaal verwoest ... overal scheuren en gaten.
Mijn oma gaat nog een poging doen om hem te maken, maar ik vrees het ergste...
Ajoh, die van mij had 2 scheuren van voor tot achter :p
Gewoon met een stuk flexibele stof aan elkaar naaien en klaar!
minikatje schreef:Zijn er mensen met met een korte brede pony die ervaring hebben met de RISH?
Vond de 2 keer deze week dat ze de deken zelf had afgedaan al tricky, wacht gewoon tot eind september.
ellen_11 schreef:Safiera schreef:De eerste 4 foto's vind ik er echt uitzien als zomereczeem.
Bij de 5e twijfel ik en de 6e lijkt meer op rainrot.
Of het ZE is weet je feitelijk pas volgend jaar als het dan terugkomt...
ZE kan zich op elke leeftijd openbaren alhoewel het meestal rond het 3e levensjaar begint. Ook de plek tussen de billen en op de buiknaad staat wel bekend als ZE-plek, zeker paarden met extremer ZE hebben dit.
Er zijn veel jeukstillende middeltjes op de markt. Bij de een werkt het een, bij de ander iets anders en bij de derde geeft het allemaal geen resultaat. Ik hoor veel goede dingen over Derfen dus dat zou evt het proberen waard zijn. Onze pony had dan weer een allergische reactie op Derfen helaas.
Wij behoren tot de 'niets werkt echt' categorie denk ik![]()
Ik zorg dat ponylief altijd haar deken om heeft en verder smeer ik ongeparfumeerde babyolie of uierzalf.
Daarnaast beperk ik het krachtvoer (ze krijgt vit. korrel met gehakseld gras, kruiden en olie)
Pony staat wel de hele dag overdag op gras. Beter zou zijn paddock met hooi, maar dat is geen doen ivm zand eten en alleen staan.
Vaak helpt het overigens wel om het paard drastisch van het gras af te halen.
bedankt allen voor de info! ik twijfel ook en de dierartsen blijkbaar ook... momenteel heeft hij gwn een deken op en krijgt hij iets bij zijn eten om zijn algemen weerstand te verhogen. vroeger stond hij meer op stal en slechts een paar uur per dag op de weide / paddock, sinds juni is dit veranderd en staat hij zo goed als dagelijks 24/24 op de weide. Misschien daarom dat hij dit 'plots' nu krijgt. Die middeltjes waaronder Derfen zijn die vrij te verkrijgen? dagelijks smeren? ... ik heb hem vandaag nog maar is met isobetadine gewassen ... en nadien met immaverol ... kwestie van de schimmel toch zeker uit te sluiten (of welke plekjes schimmel zijn). Ik heb wel de indruk dat hij gewoon door dat deken verder schuurt ... zijn staart ziet er steeds slechter en slechter uiten dat duurt zo lang eer zoiets weer goed is , daarom wil ik zo snel mogelijk ECHT iets kunnen doen!
Marjo89 schreef:Iedereen die nu wat gaat gebruiken. Zet dat volgend jaar voort. Want de eczeem symptomen worden minder, nu het s nachts koeler wordt.
Ik ga volgend jaar verder met derfen. En voer beleid wat ik alweer 2 jaar voer.