Wij hebben ook een drainagekuur klaarliggen, Drainage Compositum van de Groene Os. wij wachten inderdaad ook met beginnen tot de Rhino weg is. ik denk als je al bezig bent dat het niet meer uitmaakt, maar onze paarden zijn nog niet eerder behandeld daarmee dus we weten niet in hoeverre ze gaan reageren. dan dus maar het zekere voor het onzekere. vwb het langzame druppelen, kan je niet het druppelaar-ding uit het flesje halen en dan de gewenste hoeveelheid met een spuitje opzuigen?
@ Stal_Fiore, ik voer HH, de Normaal Brok Plus. het bevalt ons érg goed, paarden vinden het heerlijk en doen het er goed op. natuurlijk is het niet zo'n goede optie als je paard allergieën heeft voor bepaalde kruiden die erin zitten, zoals Appie, maar voor onze paarden is het dus een prima voer. voor mijn Welsh doe ik er nog Kwikbeet bij, hij verbrandt beduidend meer energie dan de anderen en valt terug in bespiering zonder die extra aanzet. de rest doet het met hooi en dus de HH, ook mijn kruising EV. ik vind het echt een aanrader, vooral ook omdat je als mens zeker weet dat je paard geen rare additieven meer krijgt.
@ ikenindi, inderdaad en dat is per paard verschillend. bij mijn shet kruising werkt de furminator goed, bij de Welsh een stuk minder. bij Faram (NRPS) werkt ie wel goed maar Faram vindt het niet zo fijn, je moet bij hem héél voorzichtig te werk gaan. bij de haflinger werkt ie ook goed. de Welsh heeft wat gladdere stuggere haren dan de anderen, de haren zijn ook heel dik. ik heb hem ooit geschoren met een zware schapenmachine maar die liep gewoon vast, zo stevig zijn de haren. het is dus heel erg per paard en vacht verschillend.
ik zit met een vraagstuk voor mezelf.... de manen van mijn meissie zijn ondertussen aardig gegroeid (bijna halslengte), maar de vliegjes komen er weer aan en dan moeten ze (de manen) iedere keer weer in vlechten onder de deken, daarnaast heeft ze heel erg pluis haar (wat zeg maar mensen met kroesig haar ook hebben) en of ik nou cm gebruik of antiklit ik merk geen verschil in t pluis. de vraag is nu verder laten groeien of de manen kort trekken??
ik vind het overigens wel grappig om te lezen dat vele van ons met paarden met eczeem zo graag lange manen willen hebben
Het enige voordeel van de eczeem van mijn pony vind ik juist dat ik zijn manen heb afgeschoren. Ze staan nu recht overeind en dat staat veel leuker! Wel of geen jeuk, de manen van Jones blijven kort
Bolle vond de basisbrok van Healthy herbs echt niet lekker; hij stond weken met lange tanden te eten. Nu geeft ik de normaalbrok. Ik geef nu losse brandnetel om te reiningen maar wil in april (dan piekt het bij hem) de drain mix of de itchexit van HH geven. De kruiden daarin spreken mij meer aan dan bij andere merken. En gewoon weer fjorden kapsel hoor...staat ook errug leuk...
Vera had vorig jaar ook van die pluismaantjes, nu een jaar verder een mooie volle manenbos. Door de deken komende zomer zal er ongetwijfeld weer wat van mooie manenbos sneuvelen, maar in de winter trekt dat weer netjes bij.
nadita
Geplaatst: 07-03-12 13:15
@ koetje: ik houd de manen van mijn Fries wel kort. Ik vind het mooi staan en het is praktisch met wassen in de zomer. Vlechten hoef ik ook nooit, de manen blijven altijd glad onder de deken zitten.
ellepel
Geplaatst: 07-03-12 14:42
Sammyoo schreef:
Het enige voordeel van de eczeem van mijn pony vind ik juist dat ik zijn manen heb afgeschoren. Ze staan nu recht overeind en dat staat veel leuker! Wel of geen jeuk, de manen van Jones blijven kort
die van appie blijven ook kort!'staat hem supergoed!!!
Ik heb net de manen geknipt. Voor het eerst in mijn leven, en voor het eerst in Indi`s leven... Pfff wat was de keuze lastig! Er is op het langse punt ruim 20 cm af! (En het hangt nog steeds tot onder de hals )
Ik heb het gewoon lukraak geknipt toen het in vlechten hing (onnderste gedeelte los) en heb nog geen idee hoe het er uit ziet als het los is Voor nu heeft ze iig geen dunne sprietjes meer onderaan de vlechten...
Ik had echt nooit gedacht dat ik het zou durven/doen...
Ik heb mezelf maar overtuigd door te denken dat het eigenlijk toch altijd alleen maar in vlehten hangt. En als het echt te scheef is (misschien juist beter dan te recht?!) kan ik het altijd nog verder bijwerken. Lengte zat...
__YSB__
Geplaatst: 07-03-12 16:10
Wie heeft de deken al weer op liggen? En wat voeren jullie jullie paarden? Ik ben zelf aan het vergelijken geweest en ik kom uit bij St Hillolyt en dan de Hestamix, of het dieetvoer van de Welkoop.
Deken ligt er nu reeds bijna 3 weken op Mijn paard krijgt nu pavo nature's best maar ik ga overschakelen op subli dieetmix. Verder krijgt zij in de ochtend 3 plakken hooi en 's avonds 4. En een stal vol stro (volgens mij kan stro geen kwaad?)
__YSB__
Geplaatst: 07-03-12 16:40
Die van mij gaat deze week onder de deken, en dan hopen dat het dit jaar goed komt met het schuren en de jeuk. Iemand die echt profijt heeft van de dieetmix van Subli? Hooi krijgt de mijne onbeperkt, aangezien hij ook veel buiten staat en er niks op de weide ligt. Stro is volgens mij niet zo heel erg.
Die van mij kreeg tot een week terug ook onbeperkt. Maar nu zijn we dus een beetje aan het terugschroeven omdat ze hiervoor op voordroog stond en nu is ze de overschakeling op hooi aan het maken.
__YSB__
Geplaatst: 07-03-12 17:08
En is het een goed idee om mijn paard zo af en toe eens in de regen te zetten? Aangezien hij zo ineens een heleboel roos heeft. Of zou dit nog van het vorige seizoen kunnen zijn? Dat het nu allemaal goed los komt?
Marvel
Geplaatst: 07-03-12 17:19
Ik was laaiend enthousiast over dieetmux, maar inmiddels niet meer. Ik vond het raar dat mijn paard stond te trappelen om dit te eten, terwijl hij vd Zonder nooit erg enthousiast werd (34% suiker/zetmeel). Op voervergelijk werd ik niet veel wijzer, echter uit verschillende bronnen vernomen dat hier ook wederom veel troep in zit. Ondanks een slechte ervaring met HH basisbrok (1e maand goed eten, daarna steeds minder, doffe vacht en uiteindelijk slokdarmverstopping), heb ik ervoor gekozen om de weidebrok plus te proberen. Uit de hand eet hij dit goed, nu gemengd met Zonder zelfs beter. Terwijl hij Zonder lekkerder vond met biotine en omega 369, eet hij het nu ook met alleen HH brok. Ik heb nu 8 kilo weidebrok plus gemengd met 30 kili Zonder. Ik koop er nog een grote zak bij, meng dat door elkaar en wanneer dat goed blijft gaab, ga ik definitief over op weidebrok plus.
__YSB__
Geplaatst: 07-03-12 17:22
En de Hesta mix van Hippolyt? Kent iemand dit en voert dit bij een eczemer? Ik voer nu hooi, onbeperkt. En daarbij even niks aangezien ik toch niet kan rijden ivm een ongeluk enige tijd terug. Dus is hij het op dit moment niet echt nodig.
Ik voer alleen voor de mineralen/vitamine omdat de waardes daarvan dalen des te langer het ligt en ze ook niet erg veel gras binnen krijgen.
Hanneke84
Geplaatst: 07-03-12 17:30
Hier voer ik niet meer onbeperkt ze blijven eten Voor de vitamines voer ik sempercupes van st hippolyt heel erg tevreden over. Superbrok van HH heb ik ook maar vind ik erg prijzig voor 2 ponys, gebruik ze nu als beloningsbrokjes.
@ hanneke dat doe ik ook haha! bevalt prima pony's doen er een moord voor als ik het zou vragen. verder geef ik het ook als aanvullend voer maar wil er eigenlijk wel iets bij voor de vitaminen/ mineralen/ spoorelementen. iemand suggesties? voorheen voerde ik de Gemuse Krauter und mineralien van St Hippolyt.
Hanneke84
Geplaatst: 07-03-12 20:06
Was je niet tevreden over de Gemuse Krauter und Mineralien? Ik vind die sermpercubes heel fijn voeren en ik zelf zou niet meer terug willen naar Pavo Vital of de Force.