Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:Inderdaad erg jammer!
Wat betreft dekens/rijden in de zomer.
Als je een trektocht gaat maken zou ik er een vliegenuitrijdeken opgooien. Je rijdt immers dan de hele tijd door bosrijk/waterrijk gebied (lijkt mij?) en het paard is uit zijn eigen omgeving.
Onze paarden hadden als ze meegingen op vakantie (geen trektocht maar vanuit een camping iedere dag buitenritten) ook heel veel meer jeuk dan thuis. Het kan plaatselijk veel erger zijn en je hebt ze ook meer zonder deken dan thuis omdat je langer rijdt enz.
Ik had hem eerst voor de dazen en heb hem achteraf te weinig gebruikt, als ik weer ga dit jaar dan gaat hij gewoon dagelijks op met rijden.
Ze hebben er immers geen last van?
Ook antivliegen/dazenspray kun je het beste meenemen denk ik.
opisop_shop schreef:Ben nu een dag of 3 bezig met de drainage.
Ik probeer het 2x daags te doen, zal niet iedere dag lukken aangezien we er nu nog niet wonen en ik dus normaliter nu nog maar 2x per week bij Wisse ben
Ik wil eigenlijk ook haarlemmerolie bestellen.
Maar daarmee kan ik zeker beter wachten tot ik met de drainage klaarben?
Voor de mensen waarvan de paarden nog geen jeuk hebben; staan ze nog op stal?
Ik denk dat de tweede deken wat steviger is, maar dat de HH een wat langere hals heeft en dat vind ik wel fijn.
Hij heeft ook bilkoorden, vind ik ook wel handig ivm blijven liggen.
Heb er afgelopen zomer ook mee in de bak gereden toen er heel veel dazen waren.
Flosje446 schreef:@Muds: Ik vind zelf een sleezy te strak zitten waardoor de manen snel gaan verstikken. Daarnaast vind ik de stof ook niet echt ideaal voor in de zomer. Senna heeft ongeveer hetzelfde als May, geen allergie, maar door problemen met de afvoer van afvalstoffen reageert ze wel op de cullicoide. Hoe probeer jij het op te lossen?
ellepel schreef:muds..is er dan niet iets te krijgen wat inwendig kan ondersteunen met may haar stofwisseling?
ik krijg straks weer de bioresonantiedruppels van josefien(natuurlijkinbalans) en bij ap helpen die enorm goed om zijn stofwisseling beter te laten werken
Muds schreef:May staat op de glucobalance (ivm insuline resistentie), op de detoxcompositum en staat op een strak ontwormingsschema. Daarnaast proberen we de suikers zo laag mogelijk te houden (hooi en 2x daags 0.5kg pavo nature's best). Ze wordt al steeds fitter, maar het duurt waarschijnlijk nog tot dit najaar tot ze weer helemaal lekker in haar velletje zit. Dus inwendig zitten we op de goede weg denk ik, maar nu nog even bedenken hoe haar van buitenaf te ondersteunen.
Bedankt voor de antwoorden, dan weet ik dat dat gewoon geen optie is en zal ik gewoon maar weer een deken aanschaffen
Miran_Heidi schreef:@mirkip: ja het is een shet van 95cm en hij kan wel de deken van me merrie om die is 98cm en die heeft maat onderlengte 125 heel erg bedankt dat je dan ook ff mee kijkt voor me...
ik ga denk ik gewoon voor die pagonydeken is die een beetje goed???
@GuusHinnik: waar heb je jou deken vandaan??? want ik heb een shet van 95 cm waar ik zo een deken voor moet hebben hij zit helemaal onder de exceem
Muds schreef:May heeft gisteren haar deken weer even opgehad om te passen, maar zoals verwacht is hij te klein geworden. (Tja, paardje in de groei, hè) Heeft iemand het wel eens geprobeerd met een sleezy? En wat zijn de ervaringen daarmee?
May heeft namelijk geen allergie voor cullico's, maar problemen met haar stofwisseling waardoor de beten van vliegjes ed huidontstekingetjes veroorzaken. Ik ben benieuwd of zoiets afdoende werkt om te zorgen dat de vliegjes niet bij de huid kunnen komen van de manenkamVoor de staartwortel zou ik dan nog wat moeten verzinnen...