en die zet je er helemaal makkelijk aan vast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:mijn creatie:
men neme een regendeken, naait er wat ringen aan,zet er een hals aan en voila!
de herfstzomereczeemregendeken is geboren![]()
gewoon vastgeknupt met wat touwtjes,wil prima
femmie1996 schreef:Sta ik bij een stand tijdens de WK vierspan te Beesd om een vliegenspray te kopen en raak aan praat met de eigenaar van deze stand over SME. Hij zegt, weet je wat een heel ouderwets middel hiervoor is.....5 liter water koken, laten afkoelen natuurlijk en 2 handen soda erin, flink roeren en je paardje nat maken hiermee. Kent iemand van jullie dit of hebben jullie dat al eens een keertje gedaan?
ellepel schreef:en die vliegen hebben van mij een verbod gekregen om daar te prikken !!!!
pastel schreef:femmie1996 schreef:Sta ik bij een stand tijdens de WK vierspan te Beesd om een vliegenspray te kopen en raak aan praat met de eigenaar van deze stand over SME. Hij zegt, weet je wat een heel ouderwets middel hiervoor is.....5 liter water koken, laten afkoelen natuurlijk en 2 handen soda erin, flink roeren en je paardje nat maken hiermee. Kent iemand van jullie dit of hebben jullie dat al eens een keertje gedaan?
Op zich niet verkeerd gedacht, soda ontsmet dus het zou goed kunnen dat de soda de schuurwonden schoonhoud, maar dat het werkelijk helpt tegen zomerexceem lijkt me sterk.
ikenindi schreef:dat draaien is onrust. de oorzaak kan idd eenzaamheid zijn, maar kan ook 100 andere dingen zijn. als ze alleen staat zou je iemand naast haar kunnen zetten en dan kijken of het beter gaat. genoeg hooi voor de hele nacht, zodat ze iig iets te doen heeft is mss ook nog een optie?
pastel schreef:Op zich niet verkeerd gedacht, soda ontsmet dus het zou goed kunnen dat de soda de schuurwonden schoonhoud, maar dat het werkelijk helpt tegen zomerexceem lijkt me sterk.
Citaat:Hangt ervanaf of het nog meer doet dan alleen ontsmetten. Een middel dat ook goed werkt bij seme (en mijten/luizen) is Sioskin dat is voornamelijk siliciumdioxide en werkt doordat het een filmlaagje op de huid legt. Mugjes kunnen daar niet doorheen steken en dus geen jeukreactie meer. Als de soda ook zo'n laagje op de huid legt en dus een vergelijkbare werking heeft kan dat best een goed middel zijn.
pastel schreef:Als dat werkelijk zo zou zijn dan zouden er geen paarden meer lopen met enorme last van jeuk(maar goed dat is mijn gedachtengang).
HanneRonja schreef:ellepel schreef:en die vliegen hebben van mij een verbod gekregen om daar te prikken !!!!
hihi doe mij ook zo'n verbod
Auky schreef:pastel schreef:Als dat werkelijk zo zou zijn dan zouden er geen paarden meer lopen met enorme last van jeuk(maar goed dat is mijn gedachtengang).
Er blijven helaas ook een heleboel eigenaren over die het niet nodig vinden om iets tegen de jeuk te doen..
ellepel schreef:yep..baal ik ook wel es van.
haaldan een pot goedkope zalf en smeer je dier daarmee in,dat werkt tenminste nog wat tegen d ejeuk.
maar je ziet er nog zoveel bij voornamelijk boeren rondlopen die er gewoon niet uitzien!