[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:15

ohw enne 2e hands vliegenhalsdekens worden heel vaak aangeboden,die kosten je 5 euro ofzo.
en die zet je er helemaal makkelijk aan vast Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:16

ellepel schreef:
mijn creatie:
Afbeelding

men neme een regendeken, naait er wat ringen aan,zet er een hals aan en voila!
de herfstzomereczeemregendeken is geboren Haha!

Afbeelding
gewoon vastgeknupt met wat touwtjes,wil prima Haha!

die regendeken heb ik ook *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:17

Mijn pony ziet er nu ook zo uit *LOL* alleen zit daar dan een hele eczeemdeken onder

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:18

die had ik vorige keer ook, is toch 3 jaar meegegaan voordat ie ging lekken.
deze past toch het mooiste bij appie Haha!

maar mooie creatie he Schijnheilig

ik wilde geen hele deken er onder, omdat het dan toch sneller gaat schuiven allemaal.
deze oplossing is hartstikke goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:20

ik heb helaas geen extra hals en ga um niet van mn deken knippen Nagelbijten / Gniffelen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:22

ik had nog die pagony van vorig jaar in stukken liggen.
op eenmaal andermaal worden wel goedkope halzen aangeboden hoor, gewoon even in de gaten houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:23

oke Ja moet dan wel een eczeemhals zijn anders prikken ze d rnog door Nagelbijten / Gniffelen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:24

volgens mij ...als je een beetje handig bent?
kun je zelf ook wel zoiets in elkaar flanzen.

of je doet je dier een Hood om?
zo'n pyama zeg maar die helemaal over de hals tot het hoofd gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:24

oke ja dat kan natuurlijk ook ja Ja

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:40

Ellepel krijgt hij geen last van vliegjes bij die paar millimeter tussen regendeken en halsdeken? als hij graast, wordt dat open strookje dan groter? Bij mijn merrie zou dit niet kunnen, maar ze krijgt ook geen regendekentje op, dus ik heb het probleem niet:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:42

ja dat stukje word wel wat groter hoor,is 2cm breed dan denk ik?
ik had het niet goed gemaakt,eigenlijk moest de hals over de deken heenvallen.

en die vliegen hebben van mij een verbod gekregen om daar te prikken !!!! Clown

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:21

Sta ik bij een stand tijdens de WK vierspan te Beesd om een vliegenspray te kopen en raak aan praat met de eigenaar van deze stand over SME. Hij zegt, weet je wat een heel ouderwets middel hiervoor is.....5 liter water koken, laten afkoelen natuurlijk en 2 handen soda erin, flink roeren en je paardje nat maken hiermee. Kent iemand van jullie dit of hebben jullie dat al eens een keertje gedaan?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:30

Ziet er mooi uit ellepel! Lachen Het is dat mijn paard nooit een winterdeken op heeft, maar anders had je mij nu een hele goede tip gegeven! Tong uitsteken

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:56

femmie1996 schreef:
Sta ik bij een stand tijdens de WK vierspan te Beesd om een vliegenspray te kopen en raak aan praat met de eigenaar van deze stand over SME. Hij zegt, weet je wat een heel ouderwets middel hiervoor is.....5 liter water koken, laten afkoelen natuurlijk en 2 handen soda erin, flink roeren en je paardje nat maken hiermee. Kent iemand van jullie dit of hebben jullie dat al eens een keertje gedaan?

Op zich niet verkeerd gedacht, soda ontsmet dus het zou goed kunnen dat de soda de schuurwonden schoonhoud, maar dat het werkelijk helpt tegen zomerexceem lijkt me sterk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:38

Wat een leuke creatie. Ik heb ook nog een losse halsdeken liggen. Die zou ik ook op kunnen leggen als het echt hard regent zodat ze niet helemaal kleddernat is. Mijn pony schuurt niet aan de staart namelijk Knipoog Maar die verrekte halsdekens blijven nooit goed liggen. Zit er aan te denken een soort van staartriem er aan te maken dan zou hij wel blijven liggen en heb ik een "nooddeken" als de andere eens de was in moet.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:47

ellepel schreef:

hihi doe mij ook zo'n verbod Haha!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:50

Sinds een paar weken heeft mijn pony ook last van zomereczeem. De DA heeft vandaag een spuit gegeven tegen de jeuk en ik heb nu een flesje met een soort lotion tegen die jeuk. Ik zal dit topic nog even (gedeeltelijk) doorlezen en ik hoop goede middeltjes tegen te komen!
Ik ga na de winter ook maar eens opzoek naar een deken. Is het nou echt zo dat een Boett deken de beste is?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:56

pastel schreef:
femmie1996 schreef:

Op zich niet verkeerd gedacht, soda ontsmet dus het zou goed kunnen dat de soda de schuurwonden schoonhoud, maar dat het werkelijk helpt tegen zomerexceem lijkt me sterk.

Hangt ervanaf of het nog meer doet dan alleen ontsmetten. Een middel dat ook goed werkt bij seme (en mijten/luizen) is Sioskin dat is voornamelijk siliciumdioxide en werkt doordat het een filmlaagje op de huid legt. Mugjes kunnen daar niet doorheen steken en dus geen jeukreactie meer. Als de soda ook zo'n laagje op de huid legt en dus een vergelijkbare werking heeft kan dat best een goed middel zijn.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:02

ikenindi schreef:
dat draaien is onrust. de oorzaak kan idd eenzaamheid zijn, maar kan ook 100 andere dingen zijn. als ze alleen staat zou je iemand naast haar kunnen zetten en dan kijken of het beter gaat. genoeg hooi voor de hele nacht, zodat ze iig iets te doen heeft is mss ook nog een optie?

Ze krijgt eigenlijk al heel veel hooi. Heb gister de planken tussen de tralies eruit gehaald bij 2 andere stallen. Nu heeft ze nog niemand naast haar maar het paard van de volgende stal kan ze nu wel zien. Er het paard wat daar weer naast staat is haar vriendinnetje.

Vanacht leek het wel wat minder, maar nog erg de stal doorgewoeld. Ik denk dat de jeuk er nog in zit van de hele zomer. Hoop dat het maar snel kouder wordt voor haar.

Mirjam

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:08

pastel schreef:

Citaat:
Hangt ervanaf of het nog meer doet dan alleen ontsmetten. Een middel dat ook goed werkt bij seme (en mijten/luizen) is Sioskin dat is voornamelijk siliciumdioxide en werkt doordat het een filmlaagje op de huid legt. Mugjes kunnen daar niet doorheen steken en dus geen jeukreactie meer. Als de soda ook zo'n laagje op de huid legt en dus een vergelijkbare werking heeft kan dat best een goed middel zijn.

Als dat werkelijk zo zou zijn dan zouden er geen paarden meer lopen met enorme last van jeuk(maar goed dat is mijn gedachtengang).

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:22

pastel schreef:
Als dat werkelijk zo zou zijn dan zouden er geen paarden meer lopen met enorme last van jeuk(maar goed dat is mijn gedachtengang).

Er blijven helaas ook een heleboel eigenaren over die het niet nodig vinden om iets tegen de jeuk te doen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:26

HanneRonja schreef:
ellepel schreef:

hihi doe mij ook zo'n verbod Haha!

* geeft verbod door*
Haha!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:30

Auky schreef:
pastel schreef:

Er blijven helaas ook een heleboel eigenaren over die het niet nodig vinden om iets tegen de jeuk te doen..

Dat is waar, en dat vind ik ook heel erg triest.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:31

yep..baal ik ook wel es van.
haaldan een pot goedkope zalf en smeer je dier daarmee in,dat werkt tenminste nog wat tegen d ejeuk.
maar je ziet er nog zoveel bij voornamelijk boeren rondlopen die er gewoon niet uitzien!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:43

ellepel schreef:
yep..baal ik ook wel es van.
haaldan een pot goedkope zalf en smeer je dier daarmee in,dat werkt tenminste nog wat tegen d ejeuk.
maar je ziet er nog zoveel bij voornamelijk boeren rondlopen die er gewoon niet uitzien!

Ik rijd regelmatig langs een paard die 24/7 in de wei staat en zwaar exceem heeft. Er wordt niks aan gedaan. Het beestje loopt de hele avond heen en weer en zit onder de wondjes. Manen en staart zijn compleet afgeschuurd.
Zou de DB daar iets tegen doen als je belt? Ik heb zo'n medelijden met het dier.