Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:39

Oretha schreef:
Weet iemand of speedibeet of fiberbeet beter is voor de maag? En dan met name als bescherming van d'r maag vanwege pectine.
Kom er niet aan uit welke nou beter is.

Chat gpt zegt

Conclusie (op basis van schatting + samenstelling)

Op basis van wat ik kon vinden:
• SpeediBeet zal een hoger pectinegehalte per kg bevatten dan FibreBeet, omdat het vrijwel geheel uit bietenpulp bestaat, de pectinerijke component.
• FibreBeet is een mix waarvan slechts een deel uit biedenpulp bestaat, waardoor het pectinegehalte “verwaterd” wordt door andere ingrediënten die minder pectine leveren.

Tancreda4

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 11:44

Een tip hier in dit topic, de CeltiX-buf heeft tot 22 oktober 10% korting :)

Jokonootje

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 12:06

Ik geef mijn enorm zinnige eter Fibrebeet en ze bunkert het weg.

Het moet wel wat waterig zijn. Dus een uur weken vind ze minder lekker dan 15 min met warm water weken

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 23:15

Hier sinds dinsdag ochtend ook een 23 jarige pony hengst met vermoedelijk maagzweren.
Leek op gaskoliek, wat hij al 2 keer eerder heeft gehad, maar buscopan en pijnstillers deden niets.
Veearts is nu 3 keer geweest.
Onderzoeken zie foto.
Krijgt nu medicatie tegen de maagzweren, maar eet al 3 dagen helemaal niets. Hooguit één hapje van senior priores en wortel (wat hij beide normaal lekker vindt). Hooi eet hij een paar sprietjes.
Afbeelding

Gisteren heeft hij 2 happen gras gegeten, maar verder staat hij de hele dag wezenloos voor zich uit te kijken.
Lichte wormbesmetting, dus vandaag ontwormt.
Hoe krijg ik hem aan het eten?