[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:16

Ligt echt aan het weer of ik de deken af doe of niet. vandaag heeft Zam lekker in z'n blootje gelopen omdat het hier hard waaide en af toe regende, maar komende week hebben ze het over redelijk weer en als er dan weinig wind staat, dan blijft de pyama nog lekker aan...

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:24

Ik vind het ook erg moeilijk om te zeggen wanneer ik hem af ga doen. Het liefst gaat ie er nu af zodat ze nog even zonder deken kan staan voor de winterdekens weer komen, maar aan de andere kant ben ik bang dat ze toch ineens nog jeuk gaat krijgen.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:31

Boos! Grrr $^&%^$& Sorry ik moet het even van me afschrijven...

Laatst schreef ik hier dat ik AVS-14 zou gaan bestellen bij een ruitershop op internet. Dat heb ik inmiddels gedaan, eind augustus. Netjes geld overgemaakt, ik maar wachten en wachten.... Vandaag besloot ik maar eens een mailtje te sturen om te vragen hoe het met de verzending was.

Moderatoropmerking:
Het plaatsen van emails is niet toegestaan. Ik heb de mail dan ook verwijderd.

Nergens op de site staat dat ze op vakantie zijn, je kunt gewoon prima alles bestellen en geld overmaken...

Ik vind dit echt heel vervelend, ik heb dat spul nu nodig en niet pas eind september!

Sorry, moest het even kwijt.

Trouwens, ik laat de deken nog op liggen! Ze zeggen dat de vliegjes pas weg zijn als het gevroren heeft. En aangezien Donna heel heftig reageert op die beesten houd ik de deken gewoon op! Wel sneu altijd, als het regent, dat ze dan met zo'n natte lap op d'r lijf moet lopen. Maar ja, jeuk is nog erger, denk ik dan.
Laatst bijgewerkt door Scum op 08-09-08 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: privemail verwijderd

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:34

Ik laat de deken op liggen tot begin november denk ik. Tenzij hij anders al een regendeken of dunne winterdeken op heeft.

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:39

Ik heb ook een paard met zomerexceem jeuk of wat de naam er nu ook echt voor is. maar mijn paard heb ik al een aantal jaar op het middel tkc 97 staan en ik moet zeggen dit vloeibare goedje wat je moet inmasseren werkt toch behoorlijk goed bij mijn paard.

het word in ieder geval een stuk minder

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:52

Bij mij gaat de deken ook echt pas eind oktober/ begin november af. Ik had een halsdeken gekocht voor de laatste periode, maar met halsdeken in oktober wordt ze nog steeds gek van de jeuk! Ze krijgt altijd gewoon een dikke wintervacht, ondanks de eczeemdekens. Tsja timing van onderzoek is dit jaar inderdaad ongunstig, terwijl de vorige jaren hadden we het warm in september en oktober en heeft mijn haf de meeste last gehad in het seizoen, dus wat dat betreft had het best gunstige timing kunnen zijn...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:25

hier blijft de deken er ook op totdat t gaat vriezen ofzo gok ik... kan t me niet vergeven als ik hem er te vroeg af haal en dat ze dan alsnog zichzelf kaal schuurt...

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:32

Luckystory schreef:
Sowieso een vreemde periode om een eczeemonderzoek te gaan doen. Clown
Max nog enkele weken en dan neemt de jeuk sowieso af.

Maximaal nog enkele weken? Ik reken helaas toch echt nog op een ruime anderhalve maand... Bij die van mij is het rond deze peroide altijd het ergst...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:51

en t is spul dat binnen 3 weken zou werken he...

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:19

ikenindi schreef:
en t is spul dat binnen 3 weken zou werken he...

Volgens mij wel ja. Dus ik zie ook geen problemen om het in deze periode te testen Knipoog

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:28

Nou hier regen en waait het al bijna een volle week goed.
Als het zo door gaat zijn alle vliegjes al lang weg, het hangt echt af van het weer tot wanneer al die beetsjes er zijn

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:31

Morgen zou het weer warm worden hier...
Gelukkig heeft Nicky de deken niet meer nodig. Maar is inderdaad rot weer om de deken af te kunnen pakken als je hem nodig hebt.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:32

Ik heb trouwens nog een 1 kilo emmer Magnesium staan.
Ik denk dat ik er zelf 100/150 gram heb uitgenomen, maar ik heb besloten om het niet meer te voeren omdat het ookal in ander voer zit.
Iemand intresse?

LiZe_oRioN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:25

Het schijnt dat het morgen weer een zomerse dag wordt!! Dus dan zul je zien hoeveel mugjes er nog zijn

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:46

Het regent het regent de pannetjes worden nat..
Wowie het regent echt hard hier op dit moment xD. Hopelijk groeit het gras nog even door, want ik zet de hooiruif pas in het weiland als Mischa geen jeuk meer heeft, anders schuurt hij zichzelf en de hooiruif stuk..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:55

lucky/deedee, ik laat de deken ook gewoon op tot het kriebelseizoen voorbij is, de wintervacht wordt gewoon aangemaakt. De andere 6 maanden van het jaar staat ze gewoon in d'r blootje (bijna altijd 24/7 buiten)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:25

Gister de deken eraf gehaald om te wassen. Is toch rotweer hier.
Kom ik vandaag weer heeft madam alweer geschuurd.

Soms word ik weleens helemaal gek en gefrustreerd van het feit zomereczeem.

Nog meer die soms helemaal knetter ervan worden

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:58

Wow november de deken eraf? Dat is echt laat.. Naja ik heb er ook geen verstand van en zal hem dan ook niet eerder eraf halen.

Gisteren heeft Misty een dag en een nacht zonder deken gestaan en ze heeft alleen de plek die al geschuurd was, nog wat verder geschuurd. Maar verder niks.
De deken moest af omdat we hem moesten repareren, ze krijgt het telkens voor elkaar om hem te mollen..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:49

CarolShadow schreef:
Gister de deken eraf gehaald om te wassen. Is toch rotweer hier.
Kom ik vandaag weer heeft madam alweer geschuurd.

Soms word ik weleens helemaal gek en gefrustreerd van het feit zomereczeem.

Nog meer die soms helemaal knetter ervan worden

Jep hierzo.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:55

Winni staat weer op stal, ze is heel onrustig, draait heel veel rondjes. sóchtends is er geen drol meer te vinden. Zou ze nog jeuk hebben of mist ze iemand naast haar?. Heeft de hele zomer dag en nacht buiten gestaan.

Mirjam

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:05

klopt het dat de mugjes er nu ook over dag zijn? Ik zag namelijk een paar vliegjes die erop lijken.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:14

Het hangt helemaal van het weer af wanneer de deken af moet en niet welke maand het dan is.
Zolang de temperaturen hoog blijven zullen die vliegjes actief blijven.
Mijn paard heeft ook wel eens in november met een stralende dag dr hele manen eraf geschuurd snachts. Toen waren er dus ook nog vliegjes.

Ik let altijd goed op het weer en bekijk per dag of de deken op of af moet. Vorig jaar heb ik een losse vliegenhals besteld en die deed ik aan de regendeken. Dat werkte ook prima.

Die vliegjes zijn makkelijk te herkennen hoor. Ze zijn heel erg klein en zijn vaak met vrij grote hoeveelheden (niet altijd hoor) en ze hangen erg veel boven het gras. Vooral smorgens vroeg kun je ze heel goed zien, dan komen er zwermen omhoog als je door het gras loopt.
Ons weiland is omsingelt door een boomwal en het is hier verder in de omgeving ook heel bosrijk. Het stikt hier dus van die vliegjes. Huilen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:01

dat draaien is onrust. de oorzaak kan idd eenzaamheid zijn, maar kan ook 100 andere dingen zijn. als ze alleen staat zou je iemand naast haar kunnen zetten en dan kijken of het beter gaat. genoeg hooi voor de hele nacht, zodat ze iig iets te doen heeft is mss ook nog een optie?

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:12

HanneRonja schreef:
Boos! Grrr $^&%^$& Sorry ik moet het even van me afschrijven...

Laatst schreef ik hier dat ik AVS-14 zou gaan bestellen bij een ruitershop op internet. Dat heb ik inmiddels gedaan, eind augustus. Netjes geld overgemaakt, ik maar wachten en wachten.... Vandaag besloot ik maar eens een mailtje te sturen om te vragen hoe het met de verzending was.
Citaat:
Moderator:
Het plaatsen van emails is niet toegestaan. Ik heb de mail dan ook verwijderd.

Nergens op de site staat dat ze op vakantie zijn, je kunt gewoon prima alles bestellen en geld overmaken...

Ik vind dit echt heel vervelend, ik heb dat spul nu nodig en niet pas eind september!

Sorry, moest het even kwijt.

Trouwens, ik laat de deken nog op liggen! Ze zeggen dat de vliegjes pas weg zijn als het gevroren heeft. En aangezien Donna heel heftig reageert op die beesten houd ik de deken gewoon op! Wel sneu altijd, als het regent, dat ze dan met zo'n natte lap op d'r lijf moet lopen. Maar ja, jeuk is nog erger, denk ik dan.

Oeps wist ik niet.... Sorry! Ik dacht dat ik het zo 'netjes' had gedaan om de namen weg te halen...

Het kwam er op neer dat ze nog tot eind sept weg zijn en dus niks opsturen, dat vond ik een beetje jammer... Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:14

mijn creatie:
Afbeelding

men neme een regendeken, naait er wat ringen aan,zet er een hals aan en voila!
de herfstzomereczeemregendeken is geboren Haha!

Afbeelding
gewoon vastgeknupt met wat touwtjes,wil prima Haha!