[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:51

De rhinoblock TinGu? Of gewoon vaseline?
Prikkende zalf gaat inderdaad niet de oplossing zijn... ik zou iets moeten hebben wat verzacht :+

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:56

Rhinoblock. Het tintelde

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:24

Rhinoblock, ik gebruik het bij mijn paard en hij steekt zijn neus al uit als ik er mee aankom, hij heeft er denk ik verlichting bij

en hij krijgt elke dag 5 pillentjes CETIRIZINE 10MG en tot nu gaat het super!
hopelijk blijft dat de komende maanden zo .....vorig jaar was vreselijk ben van stal verhuisd en hier veel meer bomen.....

Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:43

Wisselende ervaringen weer, uiteraard, haha.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:09

Bedankt voor de magnesium tips! Heb nu een pot uit de EJ gewoon citraat zonder toevoegingen.

Hier gaat het jammer genoeg weer slecht. In de weide zolang ze eet enz valt het mee, maar ik poets haar 1 minuut en gelijk schudden. Lijkt wel alsof ze het vele erger doet als je haar aandacht geeft. Hier een filmpje van vandaag :(


NRJ

Berichten: 1529
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:12

k_m schreef:
Bedankt voor de magnesium tips! Heb nu een pot uit de EJ gewoon citraat zonder toevoegingen.

Hier gaat het jammer genoeg weer slecht. In de weide zolang ze eet enz valt het mee, maar ik poets haar 1 minuut en gelijk schudden. Lijkt wel alsof ze het vele erger doet als je haar aandacht geeft. Hier een filmpje van vandaag :(

[ Video ]


De mijne had dit ook, zo lang ze gras kon eten was het "goed", maar zodra je iets met haar ging doen was het mis. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat het aan mij lag. Ik werd er radeloos en moedeloos van |( Toen kwam de winter en had ze geen last meer. Een eye opener. Bio resonantie test laten doen en ze is gevoelig voor graspollen (uiteraard die het meeste op de wei staan :+ ).
Dat is nu 1,5 jaar geleden, we hebben een lange weg afgelegd. Wat voor haar het beste werkt is de cetirizine. Deze neemt de aanleiding van het headshaken weg (irritatie van neus en luchtwegen) en ik heb een heel ander paard. Het is geen oplossing voor de oorzaak, maar dit kan ik nu uitzoeken zonder dat mijn paard vreselijk veel last heeft.
Ik zit nu op 13 pilletjes, dit jaar is het helaas vroeg begonnen.
Een filmpje van vorig jaar mei (en dit is nog de milde variant): https://m.youtube.com/watch?v=u9bY_-rmtvs

Veel sterkte :(:)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:20

@nrj! Gelukkig gaat de jouwe beter nu! Ceterizine waren ze in Gent niet heel happig op. Gek eigenlijk want toch vrij on schuldig om eens uit te proberen Mss.. die test is dat een allergie test via het bloed? Mss wel een goeie om is te laten doen. Weet ik gelijk of het toch pollen of stress zijn, dat het de zenuw is weten we ondertussen zeker maar wat de zenuw over prikkelt proberen we nog uit te zoeken..


geven jullie gewoon mensen ceterizine? Zoals deze bv? Of waar halen jullie dat beetje voordelig? https://www.newpharma.be/apotheek/eurog ... n-100.html

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:45

Ik geef loratadine van Die Grenze, ze verkopen dat ook veterzone. Goed betaalbaar en snelle levering.
Mijn paard doet het op dit moment goed op 3 pilletjes, dus kan nog makkelijk verhogen.

NRJ

Berichten: 1529
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:49

k_m schreef:
@nrj! Gelukkig gaat de jouwe beter nu! Ceterizine waren ze in Gent niet heel happig op. Gek eigenlijk want toch vrij on schuldig om eens uit te proberen Mss.. die test is dat een allergie test via het bloed? Mss wel een goeie om is te laten doen. Weet ik gelijk of het toch pollen of stress zijn, dat het de zenuw is weten we ondertussen zeker maar wat de zenuw over prikkelt proberen we nog uit te zoeken..


geven jullie gewoon mensen ceterizine? Zoals deze bv? Of waar halen jullie dat beetje voordelig? https://www.newpharma.be/apotheek/eurog ... n-100.html


Waarom ze er in Gent niet happig op zijn weet ik niet. Mijn dierenarts wist me op een gegeven moment ook niet meer te helpen, dus ben ik zelf dingen gaan uitzoeken via het web.
Ook tips uit het topic hier geprobeerd zoals spirulina+magnesium+melatonine, maar dit maakte geen verschil helaas.

Uiteindelijk kwam er de tip van cetirizine voorbij en deze studie voor de maximale dosering waarbij geen neveneffecten te zien waren: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/17581764/
Vorig jaar heb ik op het hoogtepunt 21 pilletjes per dag gegeven (14 savonds en 7 smorgens).

De bio resonantie test heb ik op haren laten doen, maar bloed is ook mogelijk (wel prijzig geloof ik).
http://www.maasduyn.nl/?algemene-allerg ... 75-euro,20

De cetirizine (10mg) is inderdaad voor humaan gebruik. Ik koop het bij de lidl, maar online kun je het idd goedkoper bestellen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:00

dieseltje schreef:
Ik geef loratadine van Die Grenze, ze verkopen dat ook veterzone. Goed betaalbaar en snelle levering.
Mijn paard doet het op dit moment goed op 3 pilletjes, dus kan nog makkelijk verhogen.

ik heb deze bij hun vandaan
CETIRIZINE 10MG UAD HEA 30ST
wat is het verschil???? met de die jij geeft?
ik geef mijn paard 5 pillen per dag

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:44

Zijn jullie zelf de ceterizine beginnen geven of na overleg met DA ? Mijn paard is 1 jaar goed geweest na 4 PENS behandelingen, sinds eergisteren weer acuut beginnen headshaken en het is niet om aan te zien. Mijn hart breekt echt.. En ik lees hier goede ervaringen met ceterizine dus dan wil ik het wel een kans geven !

Vorige week woensdag is er een cranio sacraal therapeut geweest, op dat moment was er geen sprake van shaken. Hij was ook helemaal relaxed met de behandeling, alles ging vlot. Ik snap er echt helemaal niets van.. morgen komt ze weer terug voor een behandeling, laten we hopen dat het aanslaat. Anders misschien weer een enkeltje kliniek voor nog een PENS behandeling maar daar kijken zowel ik als mijn paard niet naar uit. Als die kliniek nu eens wat dichter bij huis was..

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:54

mijn DA was er niet echt op tegen ,maar zei 2 jr geleden wel
beetje lachend jij geeft zomaar iets waar wij DA jaren voor studeren....

maar goed als hij geen oplossing kan bieden dan ga je zelf zoeken tot je iets vind wat hem helpt
heb 2jr die pillen van de Liddle gegeven en dit jaar bij Die Grenze pillen gekocht en tot nu toe heeft hij op wat briesen na geen last
doe wel ook zijn neus insmeren

ik hoop dat deze pillen beter werken dan de andere en dat het straks als de pollen er volop zijn hem veel verlichting geven,dat is nog even afwachten

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:59

Neus insmeren met gewoon zonnecreme of wat anders ?
Mijn paard heeft geen pollenallergie ofzo, althans dat denk ik niet gezien hij in de winter ook schud. En tot eergisteren heeft hij nog niet zitten schudden, dus als het pollenallergie zou zijn dan zou hij al langer aan het schudden zijn lijkt mij.

Werken die pilletjes dan ook wel ? Of is het echt enkel voor (pollen)allergie ?

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:11

ZarcoTje schreef:
Neus insmeren met gewoon zonnecreme of wat anders ?
Mijn paard heeft geen pollenallergie ofzo, althans dat denk ik niet gezien hij in de winter ook schud. En tot eergisteren heeft hij nog niet zitten schudden, dus als het pollenallergie zou zijn dan zou hij al langer aan het schudden zijn lijkt mij.

Werken die pilletjes dan ook wel ? Of is het echt enkel voor (pollen)allergie ?

ik smeer Rhinoblock in zijn neusgaten en liefst ook op het roze deel verder de neus in [ slijmvlies]

ligt eraan voor welke pollen hij een allergie heeft ,de ene plant/grassoort is meer allergeen dan de andere en je paard kan zelfs voor 1 plant of grassoort allergisch zijn

die pillen zijn allergie pillen, ik zelf bv heb ook een allergie voor een E-nr en daar slik ik het ook voor

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:12

[***] schreef:
Wisselende ervaringen weer, uiteraard, haha.


elk paard reageert weer anders dat blijkt :j

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:40

Ik ben iom de DA loratidine gaan geven. Guus krijgt nu 14 pilletjes per dag.
Ik heb deze gekocht:
https://m.ebay.nl/itm/Kirkland-AllerCle ... 4704872002

Heb wel het idee dat het werkt, zonder dat hij er echt suf van wordt. Toen we uit wanhoop van 10 naar 14 gingen moest hij wel ff wennen reageerde wat trager, maar nu is hij weer gewoon zichzelf.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:46

Bedankt voor de info ! :)

Is er al iemand die ervaring heeft met bioresonantie ? Ik ben aan het zoeken naar andere behandelingsmogelijkheden en kwam dat tegen. Maar ik ben altijd wat sceptisch als het over ‘holistische’ behandelingen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:00

Ik zit me af te vragen of meer cetirizine nog zou helpen met de laatste loodjes. Er is nog veel marge en zie dat er hier een aantal echt veel geven. [***] reageert er goed op maar blijft toch iets loopneus hebben en (daardoor?) kriebel en jeuk. Hij krijgt nu 5 pillen (400 kg pony). Zou dat met een hogere dosis volledig kunnen verdwijnen? Of heb je altijd iets van "rest" denken jullie?

Ik heb cetirizine van Die Grenze trouwens, was het goedkoopste dat ik kon vinden in België/Nederland. Bestel dat ik boven de 50 euro kom (dan heb je geen verzendkosten) en vaak de volgende dag in huis. Ideaal :)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:04

Geen idee of dat helpt. Wij gaven Guus 6 pilletjes (525kg), maar zijn iom de DA naar meer gegaan; kon volgens haar geen kwaad.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:17

Mijn dierenarts had het eigenlijk zo'n beetje opgegeven nadat ik had aangegeven niet met hem naar de kliniek te willen gaan. Hij had zoveel stress en ik wilde dat uiteraard niet verergeren nog.
Ik ben loratadine gaan geven omdat de cetirizine op dat moment bij Die Grenze niet voldoende op voorraad was. Allebei de soorten pillen zijn anti-allergie tabletten alleen is de werkzame stof anders. Ik heb me wat verdiept in de mogelijke bijwerking (vor mensen) en besloten dat ik dan wel eerst de loratadine ging proberen. Ik geef hem er dus 3 per dag (hij weegt 600kg), maar heb hem er ook wel eens meer gegeven bij meer last.
Ik heb dit op eigen initiatief gedaan (zo ook de dosering, waarmee ik nog gerust een stuk omhoog durf) en niet overlegd met de dierenarts. Ik heb het eens geopperd richting haar en haar reactie was dat ze daar simpelweg geen ervaringen mee had en het dus niet wist.

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:57

Mag ik me hier melden?
Mijn paard schudt nu sinds een jaar of 4. Heb er een stuk of 5 dierenartsen bij gehad, maar niemand weet wat het is.
Een van de dierenartsen is met een slangetje de neus in geweest en kon me vertellen dat de middelste gang wat rood was, maar niet rood en geïrriteerd genoeg om het heftige schudden te verklaren.
Een andere dierenarts heeft een allergietest gedaan. Daar kwam uit dat ze voor verschillende soorten bomen, gras en vliegen allergisch zou zijn. We zijn toen in februari een desensibilisatiekuur gestart, maar daar begon ze in de lente gewoon doorheen te schudden.
In de winter schudt ze amper, maar nu is het zo erg dat ik vaak bang ben dat ze zich een hersenschudding schudt.
Andere mensen laat ik nu niet in haar buurt omdat ze gewoon geen controle heeft over het schudden en ik wil geen gewonden.
Neusnetje heb ik geprobeerd, maar daardoor heeft ze me een houten balk en haar halster kapot getrokken. Die wil ze dus echt niet op.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:45

K_m, bij Geert is er ook een allergietest gedaan op het bloed. De uitslag was niet betrouwbaar. Geert zou allergisch zijn voor o.a. kakkerlakken.
Kakkerlakken is hij toch echt nog nooit tegengekomen.
Uiteindelijk kon ik niets met de uitslag. Heeft alleen maar veel geld gekost helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:58

Jammer Eefke85, welkom bij de club ;)

Niet elk paard is blij met een neusnetje inderdaad, die van mij moet er ook niks van weten. Gaat heel erg briesen en krijgt daardoor jeuk en heel het netje hangt vol snot en dan gaat hij nog erger briesen en ... En hij schudt er ook op/door, nog erger als zonder netje, dus dat heeft geen zin.


Ivm de cetirizine ben ik trouwens ook zelf begonnen, DA had er geen ervaring mee en heeft wel wat dingen zitten opzoeken, maar dan kwam hij op de standaard-dingen uit (kliniek en gabapentine etc.). Wel was hij wat argwanend tegenover "zomaar" dit soort dingen te proberen, waardoor ik eerst allerlei andere, 'veiligere' dingen heb geprobeerd (puur pollen, netje, spirulina, magnesium, neusspray, vaseline, ... ) maar uiteindelijk toch de stap gezet. Had het veel eerder moeten doen :+

Enige waar ik dus steeds mee zit is de dosis. Vorig jaar op het hoogtepunt (dat moet nu nog komen) zat ik op 6 pilletjes/dag, maar nu al aan 5/dag en is het dit jaar heel vroeg begonnen. Nu ben ik vorig jaar ook pas halverwege het seizoen begonnen dus dat speelt misschien ook mee. En het grootste deel van de symptomen/de last wordt onderdrukt, en hij zit duidelijk beter in z'n vel, maar hij blijft wel iets loopneus hebben en ook nog wat schudden (al heeft dat ook met beestjes te maken). Dit wil ik eigenlijk ook nog weg, dus zit ik te denken om de dosis nog op te hogen .. maar weet niet goed of het dat gaat zijn en dan is het ophogen ook weer zonde ...

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:10

Hoezo moet het hoogtepunt nog komen? Veel erger dan dit zal het niet worden hoor Afbeelding

Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:15

Oh jawel, het kan nog paars worden ;)
Maar denk verder ook wel dat we er grotendeels zijn :j Alles is wel aan het bloeien wat moet bloeien, enige wat je nog hebt is vanaf augustus ongeveer de maïs, maar daar moet je maar net een probleem mee hebben en maïs in de buurt staan (wat die van mij dus beiden heeft :+ ).