Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan Nammie

Ik kom weer even langs met een vraagje, want mijn pony begon opeens nogal gek te doen vanmiddag. Ik pakte hem vanouds uit de wei om hem lekker een poetsbeurt te geven en te oefenen met het scheerapparaat. Hij had die hele middag gewoon lekker staan grazen, niks opgemerkt aan hem. Ik had hem bij de stallen gezet, scheerapparaat gepakt en alles klaargelegd, precies hetzelfde als hoe ik het al de hele week doe, ik oefen dagelijks hoogstens een kwartiertje met hem en het scheerapparaat, zodat hij van de winter met een beetje geluk rustig aan geschoren kan worden. Het oefenen gebeurt altijd op dezelfde plek, en ik gebruik hier mijn vier meter lange leadrope voor. Ik had even een borsteltje over hem heen gehaald, en het viel me al wel op dat 'ie wel erg stilletjes was, maargoed, misschien had 'ie z'n dag gewoon niet helemaal. Ik klikte het lange touw aan z'n halster vast, en toen ging het mis. Hij raakte echt compleet in paniek, rende als een gek naar achter en zakte gewoon helemaal door z'n achterbenen heen. Ik heb hem niet geprobeerd te stoppen, heb puur uit veiligheid het touw helemaal lang/los gelaten, maar ik schrok me kapot, hij 'viel' namelijk gewoon door z'n achterbenen heen!

Ik was best wel een beetje in paniek, want zoiets heeft 'ie nog nooit gedaan. Snel alles gechecked, nergens gevoelig, temperatuur was oke, hoefjes pakte hij netjes op en zette hij ook weer goed neer, een rondje gelopen en dat ging prima, en heb hem daarna maar weer los gelaten. Hij heeft een paar minuten een beetje beduusd staan kijken, en is toen weer gaan grazen en zocht ook gewoon weer contact op met de twee andere pony's en met mij. 's Avonds nog langs gegaan en toen werd ik ook weer als normaal begroet met een hinnikje.
Zou dit een symptoom van de Cushing's kunnen zijn? Hij heeft sinds mid augustus 'officieel' cushing's, maar hij had dit hiervoor gok ik al zo'n twee jaar, hij krijgt dagelijks 0,5 tabletje, heeft hier weinig bijwerkingen van gehad in het begin en is ondertussen hartstikke opgeknapt; hij is weer happy, is weer bijna goed op gewicht en hij ziet er gewoon hartstikke gelukkig uit. Alleen z'n vacht is nog niet mooi, maar dat komt nog wel gok ik. De afgelopen dagen hebben we niks geks gedaan, dagelijks in alle rust geoefend met het scheerapparaat, en soms hier opvolgend wat simpel grondwerk en gisteren (woensdag) heb ik hem gereden wat werkelijk waar geweldig ging, hij liep hartstikke top.
Zou hij misschien mijn lange leadrope in verbinding hebben gebracht met het scheerapparaat, en hierdoor opeens zo in de stress zijn geschoten? Ik gebruik mijn leadrope voor allerlei zaken, en tsja tijdens het oefenen is hij natuurlijk goed gestressed, maar dit gaat elke dag beter, en we pakken het oefenen hartstikke rustig aan in kleine stapjes, en na het oefenen is hij ook totaal niet gestressed meer.
Ik hoop dat iemand hier misschien weet of zo'n 'stress-aanval' en het zakken door de achterbenen misschien van de cushing's zou komen, of dat het misschien van iets anders zou kunnen komen?
sorry voor het lange verhaal..