Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_CS_ schreef:Drainage kuur is per paard verschillend, het is maar net hoe ze erop reageren.
nadita schreef:_CS_ schreef:Drainage kuur is per paard verschillend, het is maar net hoe ze erop reageren.
Precies. Weet niet of het echt veel doet, maar mijn paard doet het nu goed, dus ik blijf de drainagekuur geven 2x per jaar.
De kuur, de deken en in de zomer 2x per maand (alleen manen) wassen met Befix houdt mijn paard jeukvrij.
Zetta schreef:Schuurobjecten afzetten is onbegonnen werk want een deel van onze omheining thuis is al een muur die tot der borst komt en dus de perfecte schuurplek is. En de wei die staat vol met bomen waar ze ook erg graag tegen schuurt.
Nog even wachten met het deken doe ik echt niet, vorig jaar was ik te laat en heb na 2 dagen het deken overal wel ergens in de wei terug gevonden, dus dit wil ik niet nog eens meemaken.
Ik denk dat ik dan toch maar gewoon iedere dag het deken er even snel afhaal en ze eens goed borstel en als het echt niet lukt dan toch maar ga scheren, maar dit pas als allerlaatst want wil haar nu niet nog een deken omdoen.
Aline4 schreef:Zetta schreef:Schuurobjecten afzetten is onbegonnen werk want een deel van onze omheining thuis is al een muur die tot der borst komt en dus de perfecte schuurplek is. En de wei die staat vol met bomen waar ze ook erg graag tegen schuurt.
Nog even wachten met het deken doe ik echt niet, vorig jaar was ik te laat en heb na 2 dagen het deken overal wel ergens in de wei terug gevonden, dus dit wil ik niet nog eens meemaken.
Ik denk dat ik dan toch maar gewoon iedere dag het deken er even snel afhaal en ze eens goed borstel en als het echt niet lukt dan toch maar ga scheren, maar dit pas als allerlaatst want wil haar nu niet nog een deken omdoen.
Die van mij staan nog niet onder de deken want ze hebben nog totaal geen last maar dat even terzijde.
Je zult toch zo veel mogelijk moeten poetsen. Wat bij die van mij het beste werkt om al dat losse haar er in een hoog tempo af te krijgen is zo'n lang zweetmes gebruiken met karteltjes aan 1 kant. Als je dan die kartelkant gebruikt dan schuif je dat losse haar er zo af. Succes ermee!
yvonnedv schreef:vele hier geven hun paard nu een drainagekuur, in het Rhinotopic lees ik dat je dat nu beter niet kan doen omdat je daarmee de weerstand kan verlagen en ze bevattelijker zijn voor het virus.
Hoe denken jullie daar over?
ZusJacobs schreef:Hier werkt de furminator ook niet op alle paarden, sommige hebben te stug haar waardoor hij heel snel vastloopt. Maar bij sommige werkt hij wel lekker!
yvonnedv schreef:vele hier geven hun paard nu een drainagekuur, in het Rhinotopic lees ik dat je dat nu beter niet kan doen omdat je daarmee de weerstand kan verlagen en ze bevattelijker zijn voor het virus.
Hoe denken jullie daar over?