[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:34

Mijn pony vind dat spul lekker *LOL*

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:41

Yvank_ schreef:
Mijn pony vind dat spul lekker *LOL*

Ik ga het vandaag proberen Haha!.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:17

Kunnen we hier niet even een lijst maken van mensen die Hippo Ex-cema gebruiken?
En daarbij zetten of het de test betreft(onderzoek) of zelf gekocht bij de DA...
Dus iedereen de lijst dan kopieren en zijn naam er bij zetten,hoeveel paarden..en eventueel het resultaat(kan je na een poosje er natuurlijk ook bij zetten als je het pas net gebruikt)
Snappen jullie mij? Haha!

Nog even iets...is het niet een beetje laat in het "seizoen"dat de faculiteit Utrecht Hippo Ex-zema wil gaan testen? De ergste eczeem tijd is nu geweest lijkt me toch?(hoop ik in ieder geval Knipoog )

Volgende post is het begin van de lijst Hippo Excema gebruikers Cool
Laatst bijgewerkt door borderjay op 04-09-08 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:18

ik vind het goed Ja

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:18

Gebruikers van Hippo Ex-zema

Borderjay (Gabriella) -zelf gekocht bij DA- 1 paard - resultaat: nog even afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:22

borderjay schreef:

Borderjay (Gabriella) -zelf gekocht bij DA- 1 paard - resultaat: nog even afwachten...

Yvank_ (Yvanka) - onderzoek- 1 pony- resultaat is afwachten ben dinsdag begonnen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:29

ik zal es contact opnemen met mijn instructrice, daar heb ik nog een les van staan en zij is 3 weken geleden begonnen met de hippo-excema.
maar die had ze zelf gekocht bij de dierenarts.
ben benieuwd hoe dat met haar paard nu gaat

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:37

Yvank_ schreef:
borderjay schreef:

Yvank_ (Yvanka) - onderzoek- 1 pony- resultaat is afwachten ben dinsdag begonnen.

Jill (Mischa4ever) - onderzoek - 1 haflinger - resultaat is afwachten begin vanaf vandaag

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:37

ellepel schreef:
ik zal es contact opnemen met mijn instructrice, daar heb ik nog een les van staan en zij is 3 weken geleden begonnen met de hippo-excema.
maar die had ze zelf gekocht bij de dierenarts.
ben benieuwd hoe dat met haar paard nu gaat

Ik ook:D.
Vandaag ga ik starten, maar vind het eigelijk te laat, dat het nu over gaat kan net zo goed komen omdat het weer veranderd en de vliegjesverdwijnen Clown Ach gut

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:43

Femmie - onderzoek -1 pony - Ben 28 augustus begonnen (1 week dus) nog geen resultaat

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:40

Nou dikke scheur in Indy's deken precies op de manenkam Tong uitsteken

Ga er een deken bij kopen denk ik Lachen
Zit te twijfelen over een hele deken of een halsstuk.

En hoe heet de stof waar eczeemdekens van gemaakt worden?
Is handig om te repareren en misschien kan ik zelf iets maken Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:50

jaa als we dat nou es wisten konden we zelf dekens maken Tong uitsteken

hah nee grapje, ik heb geen idee?
ik zou wel een hele deken kopen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:52

Ja ik weet niet, die mugjes kunnen nog steeds wel tussen voorbenen en achterbenen komen als ze willen...
Mijne heeft alleen licht eczeem in de manen...
Leek me wel lekker voor af en toe gewoon wat minder op de rug voor d'r.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:15

Jill (Mischa4ever) - onderzoek - 1 haflinger - resultaat is afwachten begin vanaf vandaag

Femmie - onderzoek -1 pony - Ben 28 augustus begonnen (1 week dus) nog geen resultaat

shamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:54

kuenen schreef:
shamar schreef:

Ik geef al een poosje een nieuw product dat Magnesium, vitamine E en omega-3 vetzuren bevat. Er zit ook zink, brandnetel en echinacae in. Dat krikt de weerstand op, zodat de genezing van SME sneller en beter verloopt. Bij mijn pony helpt het in ieder geval geweldig. De jeuk is echt veel minder en ze is gelijk een stuk relaxter eronder (wat wil je, als je veel jeuk hebt, daar word je niet goed van). Het heet equilin immuno, website; http://www.equilin.nl
Het zijn een soort kleine biksjes. Veel makkelijker dan al die poeders en olie. Wordt zo'n smeerboel. En ze vindt het nog lekker ook!

Hoeveel moet je hiervan voeren per dag?

Je begint met 3 weken 3-4 maatbekers (1 bekertje is 95 gram), daarna 2 maatbekers per dag.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:37

bedacht ik me nog wat:

koop een regendeken, naai er zelf een paar ringen aan.( gewoon op de rand,dan blijft ie waterdicht)

koop dan een vliegenhals,zet die er aan in de herfst en voila!!!!
je dier is in de herfst ook beschermd tegen die rotmuggen Tong uitsteken

zo doe ik het dus wel,naai een paar ringen aan appie zijn regendeken en ik gebruik de hals van zijn pagony die vorig jaar kapot gegaan is.
daar zitten nog gespjes aan waarmee ik die dan kan vastzetten aan de deken.
hehe eindelijk dat gedoe in de herfst opgelost Haha!

als ie klaar is maak ik er wel even een fotootje van!

en een vliegenhals kan prima en die zijn een heel stuk goedkoper dan die echte winterhalzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:10

oke Ja

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:09

borderjay schreef:

Mariska - onderzoek- 1 haflinger- tegelijk begonnen met Yvanka, dinsdag 2-9- resultaat= afwachten...

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:35

Hoe zit het eigenlijk met rijden bij jullie. Onze pony wordt voornamelijk (als het door de weeks is) 's avonds vanaf 19.00 uur bereden. Juist rond deze tijd zijn de mugjes actief en komen als een speer op haar af, met het gevolg dat de met haar hoofd schut, achterbenen naar buik slaat en als je niet snel oppast krijg je ook nog een flinke zwieper met haar staart. Dit vind alleen plaats tijdens het borstelen en opzadelen. Tijdens het rijden is ze in beweging en heeft ze er minder last van. Door de weeks lukt het ons namelijk niet om haar overdags te berijden. Hoe is dat bij jullie en hoe lossen jullie dit op?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:49

Ik heb nu voor de herfst de Horseware Rhino met hals, hoop dat de hals snel binnenkomt (heb hem vandaag besteld), dat is een gewone ongevoerde regendeken.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:51

kuenen schreef:
shamar schreef:

Ik geef al een poosje een nieuw product dat Magnesium, vitamine E en omega-3 vetzuren bevat. Er zit ook zink, brandnetel en echinacae in. Dat krikt de weerstand op, zodat de genezing van SME sneller en beter verloopt. Bij mijn pony helpt het in ieder geval geweldig. De jeuk is echt veel minder en ze is gelijk een stuk relaxter eronder (wat wil je, als je veel jeuk hebt, daar word je niet goed van). Het heet equilin immuno, website; http://www.equilin.nl
Het zijn een soort kleine biksjes. Veel makkelijker dan al die poeders en olie. Wordt zo'n smeerboel. En ze vindt het nog lekker ook!

Hoeveel moet je hiervan voeren per dag?

Je begint met 3 weken 3-4 maatbekers (1 bekertje is 95 gram), daarna 2 maatbekers per dag.[/quote]

Vind het een raar spul, harstikke duur. en er staat nergens hoeveel er nou eigelijk in 1 zak zit. in die zak is magnesium maar voor 2.2% aanwezig, maar ze pronken wel dat er magnesium in zit.
Niet om af te kraken hoor, maar ik raad jullie aan de site (vooral de ingredieten) goed door te lezen en goed na te denken voor je een smak geld uitgeeft Lachen.

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:53

shamar schreef:
Je begint met 3 weken 3-4 maatbekers (1 bekertje is 95 gram), daarna 2 maatbekers per dag.

Bedankt voor de snelle reactie !

Irma

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:04

femmie1996 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met rijden bij jullie. Onze pony wordt voornamelijk (als het door de weeks is) 's avonds vanaf 19.00 uur bereden. Juist rond deze tijd zijn de mugjes actief en komen als een speer op haar af, met het gevolg dat de met haar hoofd schut, achterbenen naar buik slaat en als je niet snel oppast krijg je ook nog een flinke zwieper met haar staart. Dit vind alleen plaats tijdens het borstelen en opzadelen. Tijdens het rijden is ze in beweging en heeft ze er minder last van. Door de weeks lukt het ons namelijk niet om haar overdags te berijden. Hoe is dat bij jullie en hoe lossen jullie dit op?

Ik spray Zam altijd voor het rijden in met mijn eigen gemaakte citronella en dit werkt heel erg goed. Gewoon flesje citronella olie bij drogist weg en dit vermengen met water en dan opsprayen op de hals, rug, staart en onder de buik/koker.

shamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:25

Mischa4ever schreef:
Vind het een raar spul, harstikke duur. en er staat nergens hoeveel er nou eigelijk in 1 zak zit. in die zak is magnesium maar voor 2.2% aanwezig, maar ze pronken wel dat er magnesium in zit.
Niet om af te kraken hoor, maar ik raad jullie aan de site (vooral de ingredieten) goed door te lezen en goed na te denken voor je een smak geld uitgeeft Lachen.

Er staat héél groot bij producten dat er in een zak of emmer 6,5 kg zit. Tong uitsteken
En wat betreft magnesium, heb ik bij hun nagevraagd. Die 2,2 % is het pure magnesium als je de draagstof weglaat. Totaal zit er 50 gram magnesium (bestaande uit magnesiumoxide en magnesiumchelaat) in per kg. maar in magnesiumoxide bestaat ongeveer de helft uit magnesium en de helft uit oxide en bij chelaat maar iets van 10% magnesium en de rest chelaat. Dan blijft er uiteindelijk 22 gram over en dit is 2,2%.
Als je dus bij de welkoop magnesiumoxide koopt en daar 30 gram van geeft, dan geef je eigenlijk maar 15 gram magnesium.
ik vond het wel logisch klinken en het zijn dierenartsen,dus ik denk dat ze wel weten waar ze het over hebben.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:56

Eerder in dit topic werd er door iemand gezegd dat je bij magnesium een bepaalde hoeveelheid calcium moet geven. Ongeveer 2:1. Ik zie hier verder alleen posts van mensen die magnesium bijgeven, dus geen calcium?
Hoe zit dat dan?