Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gett schreef:Hopelijk slaat de medicatie aan, lijkt nog wel een jonge pony!
Picasso schreef:gett schreef:Hopelijk slaat de medicatie aan, lijkt nog wel een jonge pony!
Hij is 11, dus nog relatief jong idd.
Ben ondertussen in dit topic aan het lezen en al heel wat nuttige info tegengekomen door jullie als ervaringsdeskundigen geplaatst. Verder heb ik een oom die als internist/chef de clinique (Inwendige ziekten) in Utrecht gewerkt heeft (inmiddels al een tijd met pensioen, maar weet er nog veel van en leest zich nu wederom ook weer goed in) en onze eigen internist in de kliniek in Wolvega. Wil alles weten wat er te weten valt hierover....
Zie toevallig nu dat jij ook in het noorden woont "gett"
Picasso schreef:De eigenaar van het paard heeft helemaal geen idee Gett? En nu dan? Regel jij het allemaal wbt medicatie etc?
neeltie schreef:@Picasso: het gaat nu weer goed met mijn paard. Wij hebben de balans ongeveer wel gevonden. Het is geweldig, dat je je oom kunt raadplegen en dat zou ik ook zeker doen. Het is een rare ziekte en mijn ervaring is, dat er maar weinig dierenartsen zijn die er zich echt in hebben verdiept en er verstand van hebben en je er goed bij kunnen begeleiden. Zij volgen ook maar de aanwijzingen van de producent van Prascend.
De acth waarde is zéker niet allesbepalend. Kijk ook goed naar het klinisch beeld wat je paard je geeft.
Verder zijn er ook verschijnselen die zowel optreden bij de PPID als bij het gebruik van Prascend om het nog ingewikkelder te maken.
Het is een zoektocht naar de juiste weg, maar als je die hebt gevonden kan je paardje nog wel een leuk leven hebben hoor.
Succes
amoj schreef:Ik heb mijn cushcare op (nou ja, Paard dan).
Ze is er alleen op de "verkeerde plekken" dik van geworden. Je ziet nog steeds de ribben, haar kont is wel dikker geworden en ook op haar rug. Ik weet niet goed oof ik het daarom opnieuw moet bestellen of gewoon zonder ga doen. Ze kreeg 0,5 kilo per dag. Wat zouden jullie doen?
amoj schreef:amoj schreef:Ik heb mijn cushcare op (nou ja, Kim dan).
Ze is er alleen op de "verkeerde plekken" dik van geworden. Je ziet nog steeds de ribben, haar kont is wel dikker geworden en ook op haar rug. Ik weet niet goed oof ik het daarom opnieuw moet bestellen of gewoon zonder ga doen. Ze kreeg 0,5 kilo per dag. Wat zouden jullie doen?
Ik quote mijn vraag nog een keer.
CarolineCF schreef:Mag ik jullie vragen hoe jullie omgaan met de thermoregulatie issues / het debiele zweten? Ik weet int meer wat ik er mee moet … Mijn haflinger heeft in zijn hele leven nog nooit een deken gehad. Staan 24/7 buiten met inloopstal. Maar nu tref ik hem om de haverklap zeiknat van het zweet aan (zonder inspanning). Inmiddels toch maar de onderkant van zijn borst en hals geschoren. Dat helpt echter nauwelijks lijkt het. Hij heeft het duidelijk heel erg warm - dus eigenlijk wil ik geen deken op doen. Tegelijk kan ik hem natuurlijk ook niet kletsnat laten rondlopen … Help - vergelijkbare ervaringen?