[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:20

sem722 schreef:
Helaas blijft een hoofdkap niet zitten.
De kap van de RSIH was veel te groot en een normale vliegenkap wordt door alle buurmannen van zijn hoofd afgehaald, hoe strak ik hem ook doe.

Daarnaast zitten de wondjes vooral rond zijn mond, neus en kaken, plekken waar de vliegen kap niet echt overheen valt.

Maar ergens ben ik wel blij dat het "bekend" klinkt. Dan heeft het dus echt met zijn ZE te maken en niet met andere oorzaken.

Je kunt een spons inspuiten met paardendeodorant,en daar het hoofd mee deppen....geen vliegjes meer,dus ook geen reacties....werkt acht tot twaalf uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:35

Marjo89 schreef:
boett kappen staan ook nog wel eens op marktplaats of boktmarkt.

Die bijgeleverd kappen van RSIH zijn prut, en belanden hier rechtstreeks in de ton.
Dat ze die dingen maken vind ik bijna schande ze zitten voor geen millimeter.

Nou de volgende mag je mij wel opsturen :)) ze zitten bij mijn paard echt super!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:36

Rambo vliegenkap zit erg goed, ogen vrij.vallen wel groot
De kap vd rsih zit hier ook prima.

Farah_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:18

Die RSIH kap (die er gratis bij zit dus zeg maar) vind ik ook een onding. Dit jaar heel tevreden met mijn kap van Pfiff, de eerste die op én heel blijft!

sem722

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:08

De losse vliegenkap heb ik een dag gezien en daarna is hij "verdwenen". Nou doet mijn "Bolle" aan natuurlijke begrazing, dus zoekt en gij zult vinden zeg maar..De kap daarna is ook pleitos en die daarna ook dus toen heb ik het opgegeven.

De vaste kap die over de oren en ogen gaat, heb ik eraf laten halen. De ogen zaten bijna op zijn neus zeg maar, niet echt de beste plek :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:21

sem722 schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, niet zo moeilijk tenslotte in een topic met 480 nog wat pagina's - maar ik heb toch n vraagje.

Mijn haf staat onder RSIH waarvan ik het hoofddeel eraf heb laten halen waardoor de deken nu precies achter de oren stopt.
Hij zit perfect en hij heeft geen plekjes op de stukken waar de deken zit, maar waar dus geen deken zit, zit hij helemaal onder de zwarte plekjes en kleine open wondjes. Ik denk schuurplekjes - zijn hoofd staat helemaal onder.

Ik smeer de plekken op het hoofd in met een wondjes creme, maar ik heb niet het idee dat het minder wordt.

Iemand de gouden tip wat ik er wel op zou kunnen smeren? Ik heb Cavalor SW-Itch voor zijn staart en manen, maar door zijn deken hoef ik dat niet meer te gebruiken. Zou ik dit ook op zijn koppie kunnen smeren? Of is dat te aggressief?

Alvast bedankt voor het advies!

Dat gebruik ik ook voor het hoofd van mijn eczeem. Ik spuit het eerst op een watje, waarna ik zijn hoofd insmeer. Ik moet het wel dagelijks gebruiken, anders heeft het niet zoveel effect.
Helaas heeft een hoofdkap hier een maximale levensduur van een dag, dus dat is voor ons geen optie.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:35

schijnt dat fibra een nieuw zalfje heeft tegen staart manen eczeem ........zou het dan toch??????????????/

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:46

papagroom:van welk merk is die paardendeodorant?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:14

Wat doen jullie nu met dit wisselvallige weer? Eczeemdeken of regendeken met hals? Zou het uitmaken?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:30

happytime schreef:
papagroom:van welk merk is die paardendeodorant?

Equiprotecta.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:55

Hier wordt ze gewoon doorweekt ...

Gooi er met deze temperatuur geen regendeken op.
Geen goede ervaring mee.. dan heeft ze het te warm en gaat ze staan zweten.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:25

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:59

sem, maak er eens een hoofdkap aan vast, van bijvoorbeeld premiere.
Heb ik bij mijn paard en pony ook en werkt perfect :)
Je hebt ze ook in het grijs, matcht mooi bij de RSIH.

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:40

zijn er hier mensen die ook met Hugho kruidenmix voeren? zo ja wat is jullie ervaring? ik voer dit ook en ben best postief... ze ziet er stukken beter uit.. maar soms twijfel om over te gaan naar Fibra.. puur omdat daar de suikers stukke lager zijn

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:41

Patt schreef:
Wat doen jullie nu met dit wisselvallige weer? Eczeemdeken of regendeken met hals? Zou het uitmaken?

Ik ook altijd een eczeemdeken erop, dan maar nat...
zodra het echt kouder wordt gooi ik een winterdeken op maar dan zijn die rot beesten ook niet daar om haar te vervelen

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:10

Maar door een regendeken met hals komen ze toch ook niet heen? Dacht dat ze dan ook voldoende beschermt was?????

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:57

Als het echt slechte dagen zijn met veel regen en wind, dan krijgen mijn eczemers vaak wel een regendeken om. Er zijn dan ook een stuk minder insecten.
Op dit moment staan mijn paarden nog gewoon onder de Rambo SIH, ik vind het nog te warm voor een regendeken. Mijn pony's hebben dan wel altijd een stal en afdak tot hun beschikking, ze kunnen dus gewoon schuilen tegen regen en wind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:02

Mijne staat onder regendek met hals.. Het is hier 13 graden en koude wind. Daar zal die ongetwijfeld tegen kunnen maar dan maakt die wel vacht aan en dat wil ik niet..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:03

Idefix heeft nogsteeds alleen zijn RSIH op! gaat prima, ook door de regenbuien heen. Ik vind het nog te warm om er een regen deken over te gooien

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:05

Hoi, ik kom even hier even binnenvallen. Via de zoekfunctie kwam ik hier (weer) terecht. Ik zocht op ''blue horse Skin calmin''. Ik zit er over te denken om dit aan te schaffen voor mijn eczeemgevoelige merrie. De antwoorden voor gebruik zijn relatief positief. Hoe is nu na een x periode jullie ervaring met dit product? Iemand ook ervaring met Cojosol toevallig. Ik gebruik nu o.a. Derfen. Niet vanwege de stank. Wel vanwege de ''onbekende' ingrediënten wil ik daar eigenlijk weer vanaf stappen. Zoek een alternatief op natuurlijke basis.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:10

Patt schreef:

Hier blijft de eczeemdeken gewoon op, wanneer ik ze weer naar binnenhaal verwissel ik hem eventueel voor een droge als dat nodig is. Regendeken vind ik niet prettig omdat het toch nog te wisselvallig is.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:37

Bij ons ook gewoon alleen eczeemdeken. Zodra pony staat te rillen evt een regendeken zonder hals er overheen. Maar tot nu toe nog niet nodig geweest.

Betreffende pony mag overigens gewoon een wintervachtje maken, we gaan haar deze winter opnieuw zo lang mogelijk zonder deken houden. Merken we dat haar eigen kacheltje niet voldoende meer is krijgt ze een winterdeken op. Ze is met pensioen en ze geniet er van om zonder deken te kunnen rollen. In de zomer gaat dat maar af en toe, daarom mag ze in de winter :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:08

papagroom:dank je wel voor je antwoord +:)+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:52

Mijn paard zat ondanks zogezegde wonder producten toch onder plekjes met name daar waar deken niet bedekte .
Ben het gaan smeren nadat ik het gewassen heb met neutral baby olie en was binnen 3 dagen zichtbaar verbeterd ...
Ik heb na tig smeer middelen proberen en 100 den euro's armer dan ook besloten geen dure producten meer te kopen en te smeren ...

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:00

Bedankt voor jullie antwoorden. Voorlopig heb ik nu een paar dagen de regendeken met hals op liggen. Vindt het toch wel erg nat en koud weer. Weet nog niet of de jeuk er ondanks de regendeken weer komt of niet maar ik zal jullie op de hoogte houden. Als ze toch weer gaat schuren dan ga ik de Rambo Sweet Itch Hoody er terug opleggen en koop ik wel zo'n waterdichte onderdeken erbij.