Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Dat is opzich vreemd of heb je een korte hals aan je deken dan zijn er natuurlijk meer plekken bloot
Safiera schreef:Nu ik er over nadenk, onze pony had dus een verergering van haar eczeem, in dezelfde periode dat ze last had van haar pollenallergie...
Zou er een verband bestaan?
Nu weinig pollen, geen headshaking meer, geen schuren meer (heeft wel deken op).
Eigenlijk zouden er veel meer evidence based studies moeten zijn naar zomereczeem, allergieën, voeding, insulineresistentie, hoefbevangenheid... volgens mij liggen er een hele hoop verbanden tussen dezen.
FD_horses schreef:De haren van mijn shetlander zijn onderzocht, toch schimmel..
Ik denk zelf wel dat het een combinatie is met zomer eczeem, hij heeft ook erge jeuk in de manen en staart, of is dat normaal bij schimmel?
Yvank_ schreef:Is het dan niet een beter idee om de oorzaak weg te nemen? Mijn paard jeukte ook en heeft geen eczeem maar is allergisch voor iets. Ben bij de kliniek geweest hij heeft medicatie en er wordt nu uitgezocht waar hij zo op reageert.
Ik gebruikte ook middeltjes maar dat is symptoombestrijding en zodra ze weer reageren op hetgeen waar ze allergisch voor zijn komt het gewoon weer terug..
Marjo89 schreef:Meer gewoonte dan jeuk ? Dat geloof ik ergens niet.
Mijn pony jaren geleden toen ik niet onder controle had schuurde ze werkelijk aan elke paal. Intussen weet ik dat ze gewoon niet tegen eiwitten kan.
En als ze dat dus ook niet krijgt. Schuurt ze nergens.