[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne64

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:47

LEZING BIJ ATORKA, WIE KENT DIT PRODUCT AL?
Staart- en maneneczeem maakt paarden en hun eigenaren horendol.

De jeuk is vaak ondraaglijk en het schuren heeft vaak grote wonden en het niet meer kunnen functioneren van het paard tot gevolg.

Tot voorkort was er geen oplossing voor deze ongelukkige paarden.
WSH Horse Health Products ontwikkelde voor deze paarden Hippo-EX-Cema.

Hippo-EX-Cema verhoogt de weerstand van het paard middels een natuurlijk voedingssupplement met paardeigen stoffen waardoor de gevoeligheid ten opzichte van de stekende culicoidesmug wordt geminimaliseerd, dan wel wordt weggehaald.

Daarnaast ontwikkelde WSH Horse Health Products Hippo-ITCH-Care voor een snelle verlichting van de jeuk.

De ondersteunende gel kan direct op de geirriteerde of gewonde huid worden aangebracht.

Dit brengt de open wonden tot rust en vermindert de jeuk.

Nieuwsgierig geworden naar dit product? Kom dan naar GRATIS de informatie avond bij Atorka in Montfoort. Aanmelden van te voren is echt noodzakelijk. Dit kan via info@atorka.nl of per telefoon 0348 470401. Je ontvangt altijd een bevestiging per mail.

Aanvang is 19.30 uur, maar de winkel blijft open vanaf 18.00 uur. Uiteraard hebben we die avond leuke zomereczeem aanbiedingen.

www.wshhhp.com voor meer informatie over dit product.
www.boett.nl over eczeemdekens
www.atorka.nl waar service heel gewoon is.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:12

Aminozuren
Choline
Magnesium
Myo-inositol
Natuurlijke olie
Omega 3 & 6
Peptiden (gepatenteerd)
Selenium
Vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink

Waarom is het zo duur ? Als er veel voorkomende producten inzitten? En vanwaar al die vitaminen?
Zou graag weten wat nou het werkende bestandsdeel is eigenlijk...

yvonne64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:18

Ik vermoed dat we je antwoorden tijdens de lezing te horen krijgen. Ik ken het product zelf ook nog niet namelijk. Ben ook benieuwd naar ervaringen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:31

yvonne64:

dat is al een heel oud product (al uit 2008)en als je een paard hebt met tekort aan bepaalde voedingsstoffen waar het jeuk van krijgt daar werkt het bij. :j
maar tegen zomereczeem is nog steeds maar 1 remedie de beste en dat is een eczeemdeken op.
het is een allergie doordat het imuunsysteem een beetje te goed werkt en ze weten nog steeds niet hoe dat komt.

appie staat lekker helemaal in zijn blootje!!
*\o/* *\o/*
hopelijk duurt het nog even voor de vliegjes hem gaan prikken,kan hij lekker nog even zo staan

nivada:
waarom het zo duur is?
kunnen ze wat vaker van op vakantie!!!! :P ;)

yvonne64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:38

Wellicht al wat langer op de markt, maar ik krijg hier nauwelijks vraag naar bij ons in de winkel. Terwijl ik toch veel eczeemdekens ed verkoop. Ik zie andere producten regelmatig voorbij komen op dit soort sites, verkopen we ook veel. Dit is volgens mij toch een van de weinige producten waar de faculteit in Utrecht ook aan heeft meegewerkt. Ik vraag me dan zo af, waarom hier relatief weinig response op komt. Prijs? Onbekend? Het maakt mij totaal niets uit wat een klant gebruikt, als het maar werkt en zijn/haar paard/pony rustig het eczeem seizoen door komt. Vandaar dus de lezing. Ben benieuwd naar verdere reacties. Yvonne

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:56

Jotoma schreef:
Water heeft ook geen zin, meen dat er olie in derfen zit dus dat bindt ook niet..

met een scheut azijn erbij wil het wel mengen met water en dan kan het eventueel in een plantenspuit doen. Ik wilde het juist dikker hebben en heb het gemengd met vaseline. Er staat me iets van bij dat toen de derfen zalf er nog niet was dat er geadviseerd werd om het te mengen met margarine.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:03

het werkzame product?

De centjes van de mensen die het kopen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:21

_CS_ schreef:
het werkzame product?

De centjes van de mensen die het kopen.

Haha zon idee had ik ook al...

Blijven voorlopig smeren met derfen en strakkies de deken dr weer op.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:22

hoi allemaal,

Ik kom ook even buurten in dit topic. Mijn pony heeft ook al 11 jaar zomereczeem. Nou heeft zij ook altijd erge jeuk aan haar uier en wordt ze daar flink gestoken. Nou las ik dat er ook dekens met uierbeschermer bestaan. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik kon alleen deze deken vinden: Fly-Free zomereczeemdeken , maar die zijn behoorlijk prijzig.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:27

als je linksonderin dit topic de zoekfunctie gebruikt kom je heel wat info tegen over uierbeschermers, ze zijn namelijk ook los te bestellen voor €15,-

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:58

@ yvonne, als ik mensen met jeukpaarden spreek over betrekkelijk nieuwe, of betrekkelijk onbekende producten, dan willen de meesten gewoon niet meer. ze hebben al zó vaak iets geprobeerd wat dan het wondermiddel moet zijn, elke keer hoop, elke keer teleurstelling... ik denk dat dat vooral het probleem is. verder denk ik ook dat iets dat goed werkt, vanzelf ook goed verkoopt.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:09

Jotoma schreef:
Peachy schreef:
Ik heb het ook gemengd met vaseline, maar ik heb geen last van klontjes :?
Ik heb sinds het najaar niet meer gesmeerd met Derfen en nu zitten er nog steeds geen klontjes in het potje.
Misschien een andere verhouding proberen?

Of die creme van Derfen, is ook erg fijn in gebruik (en makkelijker).

Hoe heb jij het gemengd dan? Halve pot vaseline en dan ook derfen erbij in druppelen?

Ik weet het niet helemaal precies meer, maar iig heb ik meer vaseline gepakt dan Derfen dus niet 1 op 1.
Met handschoenen gemengd, door elkaar heen "gekneed".
Ow ja en in een apart potje gedaan dus niet in de vaselinepot zelf.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:19

yvonnedv schreef:
als je linksonderin dit topic de zoekfunctie gebruikt kom je heel wat info tegen over uierbeschermers, ze zijn namelijk ook los te bestellen voor €15,-

Ow super dank je wel!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:19

Dank voor de mengtips. Ga ik het hierna anders proberen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:43

yvonne64 schreef:
Wellicht al wat langer op de markt, maar ik krijg hier nauwelijks vraag naar bij ons in de winkel. Terwijl ik toch veel eczeemdekens ed verkoop. Ik zie andere producten regelmatig voorbij komen op dit soort sites, verkopen we ook veel. Dit is volgens mij toch een van de weinige producten waar de faculteit in Utrecht ook aan heeft meegewerkt. Ik vraag me dan zo af, waarom hier relatief weinig response op komt. Prijs? Onbekend? Het maakt mij totaal niets uit wat een klant gebruikt, als het maar werkt en zijn/haar paard/pony rustig het eczeem seizoen door komt. Vandaar dus de lezing. Ben benieuwd naar verdere reacties. Yvonne

ik heb toen wel het een en ander uitgezicht er over.
het gaat met name om de peptiden die er in zitten,dat zijn aminozuren welke paarden soms tekort kunnen hebben.
interresant stuk over peptiden:
http://www.praktijkvanas.nl/artikel/Dunne%20darm.htm

verder de vitamine B groep,komt ook nog wel eens voor dat paarden daar tekort aan hebben door de armere voeding die sommige dieren krijgen

magnesium en seleniumtekort komen ook nogal eens voor en zink is o.a.nodig voor de aanmaak van goede huid

ga maar eens op internet uitzoeken wat al die ingrediënten van het supplement doen in een lichaam,dan snap je ook waarom die samenstelling zo is.

ik zorg er zelf voor via een simpele muesli samen met omgea olie en een multivitamine dat appie al deze stoffen binnenkrijgt zodat hij wel optimaal in zijn vel zit.
zijn allergie blijft gewoon bestaan,maar ik merk wel dat hij er minder last van heeft en zich stukken beter voelt dan wanneer ik hem dat niet zou geven

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:55

yvonnedv schreef:

Aaah waar kun je die bestellen? Maar die moet je dan nog vaststikken aan je deken?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:28

Ik heb er een bij agradi gevonden, (wel voor koeien maar zal geen verschil maken), maar die is alleen tegen vliegen heb ik het idee (te grove mazen).

Ellepel, hoe doe je dat toch? Als ik voer koop, extra dingen bij geef (heel soms) met vitamines/mineralen dan heb ik echt geen idee wát ik eigenlijk voer, zie door de bomen het bos niet meer.. Zoveel om op te letten voor mijn gevoel..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:42

heel veel info opzoeken op internet :j
kijk ik heb bij appie in het verleden bloedonderzoek laten doen en toen bleek dat hij sommige mineralen niet goed opneemt.
zorg ik ervoor dat alles goed in balans is dan gaat het veel beter met hem.
appie heeft ook vrij lang zonder krachtvoer gestan en op arm gras/hooi en toen kreeg hij juist veel meer klachten.

ik geef niet constant extra vitamines hoor.
appie staat net sinds deze week volledig op de wei en dan krijgt hij dus alleen als ik op stal kom en dat is nu zo'n 4x per week

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:45

Laatst bijgewerkt door ikenindi op 03-03-12 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:46

chipieke schreef:
yvonnedv schreef:

Aaah waar kun je die bestellen? Maar die moet je dan nog vaststikken aan je deken?

Als je de zoekfunctie links onderin dit topic gebruikt kom je op een link tegen naar atorka http://atorka.shopfactory.com/contents/ ... ermer.html maar ook tips hoe je zo'n uierbeschermer moet bevestigen.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:11

Donderdag begonnen met het drainage kuurtje. Hoelang geven jullie dit? Kon de verpakking me niet vertellen..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:19

robincera schreef:
Donderdag begonnen met het drainage kuurtje. Hoelang geven jullie dit? Kon de verpakking me niet vertellen..

Tot het flesje leeg is ;) Tenminste dat doe ik.
Begin met 15 druppels per dag, voor een week. Dan een week 2x 15 druppels per dag en de rest 2x 30 druppels per dag tot het flesje leeg is.
In voorjaar en najaar.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:01

Zo, hier is van de week de wei bemest met varkensmest helaas, dus Bregh heeft haar graasmasker weer voor. Ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan, ben er nu in elk geval op tijd bij wbt teveel aan eiwitten in kunnen nemen, ga vandaag beginnen met reinigen en ben benieuwd. Hoop haar zonder deken te kunnen houden in elk geval zo lang mogelijk.

Als er trouwens iemand een RSIH te koop weet in maat 205 dan houdt ik me aanbevolen, kan evt geruild worden tegen 2 dekens met buikflap, moet zo even spieken welk merk. Ik ga terug op RSIH omdat ze totaal geen last heeft van jeuk aan haar buik en ik het liefst zo min mogelijk deken op haar wil.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:03

nadita schreef:
robincera schreef:

Tot het flesje leeg is ;) Tenminste dat doe ik.
Begin met 15 druppels per dag, voor een week. Dan een week 2x 15 druppels per dag en de rest 2x 30 druppels per dag tot het flesje leeg is.
In voorjaar en najaar.

Ik begin met 10, dan elke paar dagen een paar druppels erbij (zo'n 5) tot 30, en dan in het voorjaar ook weer langzaam afbouwen tot het flesje leeg is en je ongeveer een maand aan het kuren bent.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:25

Merken jullie dat die reinigings kuur goed werkt?