Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngelsDitch schreef:Volgens mij gewoon alle middelen.
Kijk even naar het plaatje bij de mens, met aspirine. Je lichaam went er aan als je het veel gebruikt en daarom zul je steeds meer er van moeten gebruiken om de werking ervan te merken.
Zo is dat ook bij paarden. Als je je paard veel antibiotica geeft (ofh et bij probiotica ook zo is weet ik niet, denk het wel), zoals bijvoorbeeld metacam, dan gaat het lichaam daar aan wennen en heeft steeds meer nodig om hetzelfde effect te hebben.
Kijk even naar het plaatje bij de mens, met aspirine. Je lichaam went er aan als je het veel gebruikt en daarom zul je steeds meer er van moeten gebruiken om de werking ervan te merken.
Zo is dat ook bij paarden. Als je je paard veel antibiotica geeft (ofh et bij probiotica ook zo is weet ik niet, denk het wel), zoals bijvoorbeeld metacam, dan gaat het lichaam daar aan wennen en heeft steeds meer nodig om hetzelfde effect te hebben.
Annetje schreef:Todorien, ik snap eigenlijk geen snars van je hele zin. Misschien dat punten en komma's me een beetje op weg zouden helpen, of je jezelf wat beter kunt verwoorden
Als een paard ziek is en het uit zichzelf niet 1,2,3 goed krijgt en al langdurig ziek is, krijgt hij daarvoor antibiotica. Ik ga er vanuit dat bijna iedereen dat wel met me eens is. Mijn paard krijgt echt niet zomaar medicijnen die hij niet nodig heeft. Zo'n dikke portemonee heb ik niet eens trouwens![]()
Ik zal vanmiddag proberen de naam die op de pot van de antibiotica staat te onthouden.
Het sneeuwt hier. Volgens mij is het wel een mijlpaal dat er al paarden met eczeemdekens rondlopen terwijl het sneeuwt
Todorien schreef:hebben jullie ook veel foresters die er last van hebben?
Veerle90 schreef:Ik meld me ook vast, mijn bijrijdfries heeft ook last van zomerexceem...
Hoe erg het dit jaargaat worden weet ik ng niet, was er vorig jaar nog niet vandaar...
Probleem word dat mevrouw geen dekens op kan omdat die binnen 15 min naar de knoppe zijn...
Todorien schreef:dan verlangt het lichaam ook steeds meer naar metacam.......... want het lichaam kan zelf geen antistoffen meer opbouwen en wordt compleet afhankelijk van de metacam
ellepel schreef:mhoogenbos:
komt dat middel echt weer in de handel?
ik heb het vroeger gebruikt bij een dravwer die zomers last van jeuk had, vond het een erg goed middel.
alleen nadeel dat bij een flinke regenbui alles weer weg was.
Citaat:Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht!
Switch Pour-On is op dit moment niet geregistreerd en dus niet verkrijgbaar. Waarschijnlijk is het vanaf volgend jaar weer geregistreerd in Nederland en zal het volop verkijgbaar zijn.
Met vriendelijke groeten,
Jaap Floris
Mloes schreef:Ik meld mij ook maar even hier; ik heb een haflinger van bijna 20, met eczeem. Heb afgelopen jr gewerkt met een zelfgemaakt zalfje (ongeparfumeerde uierzalf, Johanneskruidolie en Teatree-olie), en dat hielp op zich wel redelijk maar nog niet helemaal goed. Nu ben ik afgelopen vrijdag naar Gerrit Smit (van de hoefschoenen) geweest, hij werkt ook met paarden met eczeem. Moet zeggen dat ik vrij verbaasd was toen ik zag wat hij mijn adviseerde, maar ik ga het gewoon proberen.
Mevrouw krijgt nu het volgende:
- 400gram spelt
- 1/4 tl zwarte peper
- 1/2 tl kurkuma
- 2 tl knoflookpoeder
- wat natriumbicarbonaat
- wat magnesium
- 1/2 kool (broccoli, witte kool, rode kool, etc.)
Ook ga ik de plekken waar ze het meest schuurt (staart, manen, buik en hoofd) elke dag behandelen met een oplossing van magnesiumchloride.
Ik ben errug benieuwd! Meer mensen bekend met deze methode van Gerrit Smit? Hij is echt gericht op voeding; hij behandelt ook paarden met kanker (met succes), vandaar dat ik hier ook wel vertrouwen in heb!
(kleine edit: heb het 'recept' niet bij me, dus heb gewoon even uit mn hoofd getypt. Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de helemaal correcte hoeveelheden, hoor ik het wel.
en nog een edit: zijn site met info http://paardenschoenen.nl/htm/eczeem.htm)