Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Timbers schreef:Na een roerige nacht net de DA maar gebeld....dinsdagochtend komt ze langs voor bloedafname en dan weet ik in de loop van volgende week meer. Aan een kant hoop ik dat het er uit komt dat ze cushing heeft want dan kun je gericht gaan behandelen aan de andere kant vind ik cushing geen fijne diagnose...zeker niet in combinatie met de zware hoefbevangenheid die ze nu al heeft
Ireen_ schreef:Jeetje wat veel "nieuwe" cushing paardjes de laatste tijd.. zal denk ik echt aan het najaar liggen.
Timbers schreef:De DA kan sowieso de pot op.....ze wordt behandeld als het cushing blijkt te zijn (en als het niet uit het bloed blijkt wil ik het toch ook gaan behandelen). Zag net op medicijnen.nl dat 100 pilletjes van 0,25 mg (moet je mee beginnen toch?) rond de 34 euro is. Dan geven ze me maar een recept en bestel ik het daar........die kans moet ik gewoon aangrijpen.
Provarium breeding heb ik morgen in huis waarschijnlijk dus daar begin ik dan al meteen mee......even zorgen dat ik thuis ben om het in ontvangst te nemen.
fargo schreef:Maar voor het starten is het misschien nog niet zo'n gek idee die pilletjes van 0,25 mg want dan hoef je niet met kwartjes van een pilletje te gaan modderen. Heb je direct de goede dosis zonder klieren of delen. Mmmm. Best practisch voor als je toch nog moet starten.![]()
Als je dan op een hogere dosis bent uitgekomen kun je altijd later de 1 mg pilletjes bestellen (die zijn namelijk wel goed door de helft te delen, maar kwartjes is lastiger!).
fargo schreef:Ik denk niet dat het aan het najaar ligt, de meeste van deze paardjes hebben immers al langere tijd klachten. Alleen is het najaar en de winter dan wel de tijd die het zwaarst is voor deze paarden omdat ze al klachten hebben en deze vaak wel verergeren in de winter.
fargo schreef:YOU GO GIRL! Des te eerder je aan het behandelen slaat des te beter. Je paard is nu nog vol levenslust en dat moet je met 2 handen aanpakken.
Oh by the way mijn inmiddels overleden fargo was ook een duc de normandie van mama's zijde.![]()
fargo schreef:Oh ja dat zweten, dat vergeet je ook helemaal als het weer over is, maar willy had ook echt warmte en koudte aanvallen. De thermostaat is helemaal van slag door cushing. Is nu ook weer prima in orde bij willy, geen gezweet meer en geen hitte aanvallen.