Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:50

bron www.paardenkrant.nl

Eczit, product tegen staart- en maneneczeem, is gebakken lucht
HENGELO (Gld.) - Hij doet er alles aan om zijn middel tegen staart- en maneneczeem geloofwaardig te laten overkomen. Hij schermt met namen van belangrijke dierenartsen en claimt geweldige resultaten te hebben bereikt in een proef bij het Fjordenstamboek. Zijn verhaal is echter opgebouwd uit leugens. De Hengelose Leen Taal verkoopt een voedingssupplement, niet meer en niet minder. Daar mag geen geneeskrachtige claim aan hangen. Dat mag alleen aan een echt wetenschappelijk getest geneesmiddel en dat is Eczit bij lange na niet. lees verder in De Paardenkrant

Bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:22

silvana schreef:
Zoutoplossing lijkt mij niet zo slim.Zout droogt namelijk je huid uit en die droogte veroorzaakt ook jeuk.

Nee, dat zou je wel denken, maar als ervaringsdeskundige (psoriasis) kan ik vertellen dat dat niet zo is. Vooral opgelost, of in combinatie met olie kan het heel weldadig werken (en dan bij voorkeur dode-zeezout).
Maar het belangrijkste is dat een zoutoplossing (30 a 40%) juist jeukstillend werkt. Dus dat zal waarschijnlijk de werking zijn bij die pony. Probeer het maar eens op een muggenbeet!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:39

Hey da's een goeie Eleonoor.

Wanneer stond dit in de Paardenkrant?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:18

Weet je dat ik hier enorm blij mee ben!
Ik ben gewaarschuwd van verschillende kanten, net zoals Ravel en Trisca. Op kruiskruidforum is het begonnen met een simpele vraag, toen kwamen Wind en Alet met hun mooie verslag. Toen vond ik het patent, door hulp met de wikkels en de patentnummers.
Ik begrijp de mensen ook wel die geholpen zijn door dhr Taal, op zijn website vind je allerlei getuigenissen dat hij ook mensen geneest. Deze mensen zullen zich in de kou gezet voelen. Toch denk ik wel dat het beter is om een geneesmiddel te gebruiken wat ook op de lange duur is getest op eventule schade op termijn.
Wat erg jammer is dat je zelf geen vragen kunt stellen op zijn website, en op vragen per mail krijg je de juridische afdeling op je nek. Voor mij is dat de reden geweest om door te gaan zoeken. Zeker door de reactie van de heer Taal dat hij een kapotte lever door kruiskruidvergiftiging wel even kan genezen. Voor mij is het daar begonnen. Een levercirrose en dood weefsel is door niets te genezen, dood is dood. Over eczeem weet ik het niet, voeding zal een rol kunnen spelen, erfelijkheid en/of insecten ook. Maar het is oneerlijk om mensen en dieren in hun wanhoop op een geneesmiddel geld uit de zak te kloppen zonder gedegen dubbelblind onderzoek. En wat ik hoogst kwalijk vind, dat "onderzoek" niet te delen met meerdere wetenschappers om dan het probleem echt aan te pakken. Wetenschap is om te delen, om een betere wereld te maken, "wetenschap" is niet voor de eigen portomonnee.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:12

ik vraag me af of leen taal nu het bit gaat aanklagen, dat zou nog wel eens heel leuk kunnen worden

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:15

Bit en de Paardenkrant hebben intussen al een heleboel hele boze telefoontjes gehad

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:59

henny_w schreef:
Hey da's een goeie Eleonoor.

Wanneer stond dit in de Paardenkrant?

Haal het vandaag van hun site, dus vermoed dat het in de laatste paardenkrant heeft gestaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:08

Eleonoor schreef:
Haal het vandaag van hun site, dus vermoed dat het in de laatste paardenkrant heeft gestaan.

Nee staat het niet in die van morgen dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:10

Dan is het hele topic niet voor niets geweest. Ben benieuwd of er dan nog een staartje aan gaat zitten. Zou je dan toch ethisch gezien wel verwachten.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:14

We hebben voortdurend gezegd dat De Paardenkrant gezien hun artikel een verantwoordelijkheid had tegenover de gedupeerden
Ze hebben dit ter harte genomen en dat strekt hen tot eer

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:36

Falka schreef:
Maar het is oneerlijk om mensen en dieren in hun wanhoop op een geneesmiddel geld uit de zak te kloppen zonder gedegen dubbelblind onderzoek. En wat ik hoogst kwalijk vind, dat "onderzoek" niet te delen met meerdere wetenschappers om dan het probleem echt aan te pakken. Wetenschap is om te delen, om een betere wereld te maken, "wetenschap" is niet voor de eigen portomonnee.

Wat ik zo ontzettend kwalijk vind is dat hij als 'wetenschapper' enerzijds beweert met de uitvindingen "VOLLEDIG" te kunnen genezen en anderzijds mensen wel te laten tekenen voor de behandeling omdat het nog "in een experimenteel stadium" zit.
Hoe dubbel
Hoe eng
Hoe gevaarlijk
Hoe onverantwoord
Hoe bedriegelijk ..... etc.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:51

Bron www.bit-paarden.nl

Jeuk
Hij claimt het middel tegen staart- en maneneczeem te hebben uitgevonden, maar zijn verhaal deugt niet. Bit hield het verhaal van Leen Taal, rondom zijn middel Eczit, tegen het licht. Het wetenschappelijke sausje waarmee hij zijn product overgiet, blijkt behoorlijk bedorven

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:58

En wat kan hij doen? Hij kan intimideren, we zijn aan veel kanten gewaarschuwd, pas op. Deze man heeft veel te verliezen. Alles wat is uitgezocht is na te trekken, het is niet met modder smijten.
Maar laat je niet bang maken, hij kan toch niets doen behalve intimideren. Het begon met een simpele vraag op het kruiskruidforum, http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=330
Toen kwam het verslag op Bokt, toen kwam er onderzoek op feiten, geen "ik heb gehoord dat verhalen." Voor degene die dit onderzocht hebben kan dit een staartje krijgen, ik hoop dat iedereen dan ook solidair is.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 00:06

Nu in de media het LT gebeuren stevig onder de loep genomen wordt, hoop ik dat de officiele instanties ook rap volgen.

Hopelijk leest de organisatie van het evenement van zaterdag a.s. waar hij komt ook beide stukken nog van tevoren.
Hoe minder slachtoffers hij nog maken kan, hoe liever het me is.

Trouwens jouw bovenstaande opmerking Falka is ook een goeie.
We hebben met een groepje hier op Bokt toch wel e.e.a. losgetrokken.
Hopelijk blijven we met z'n allen solidair mocht LT. gaan 'steigeren '

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 00:14

henny_w schreef:
Nu in de media het LT gebeuren stevig onder de loep genomen wordt, hoop ik dat de officiele instanties ook rap volgen.

Hopelijk leest de organisatie van het evenement van zaterdag a.s. waar hij komt ook beide stukken nog van tevoren.
Hoe minder slachtoffers hij nog maken kan, hoe liever het me is.

Trouwens jouw bovenstaande opmerking Falka is ook een goeie.
We hebben met een groepje hier op Bokt toch wel e.e.a. losgetrokken.
Hopelijk blijven we met z'n allen solidair mocht LT. gaan 'steigeren '

Ja Hennie ik hoop echt dat het stopt. Ik heb laatst de novelcure website ook bekeken en viel steil achterover dat ie daadwerkelijk mensendokter is. De getuigenissen van genezen patienten liegen er niet om. Erg jammer dat er op die novelcure site ook geen vragen gesteld mogen worden, echt objectief kan ik het niet noemen.
De Fjord die is genezen van een ernstige kruiskruidvergiftiging, ik kan er echt met mijn pet niet meer bij. Dat verhaal staat in deze draad, niet op de novelcure website. Hoe is het toch mogelijk dat een wondermiddel voor een ongeneeslijke aandoening niet een Nobelprijs krijgt? Of gepubliceerd word? Schiet mij maar lek.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:22

Als hij in de paardenwereld uitgewerkt is, gewoon omdat hij te bekend is geworden, dan zal hij zich met volle energie op de mensen storten.
Immers het vrouwtje wil toch in een passende omgevind haar paardjes blijven rijden en het is dus erg lucratief.
Laten we dat ook in de gaten blijven houden, want dan is het programma opgelicht waarschijnlijk wel geintereseerd.

Heeft iemand deze link al naar hen gestuurd?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:50

Met mensen misbruiken, zal de hamer sneller en harder slaan. Zijn naam heeft al bekendheid, Google staat ondertussen al vol van hem, geen man overboord. Of toch wel?

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:53

Er waren een paar bokkers, waaronder ik, die bij http://www.wironruiters.nl/ een berichtje hadden geplaatst in het gastenboek over LT. Ze hebben deze berichten weggehaald!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:55

Falka schreef:
En wat kan hij doen? Hij kan intimideren, we zijn aan veel kanten gewaarschuwd, pas op. Deze man heeft veel te verliezen. Alles wat is uitgezocht is na te trekken, het is niet met modder smijten.
Maar laat je niet bang maken, hij kan toch niets doen behalve intimideren. Het begon met een simpele vraag op het kruiskruidforum, http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=330
Toen kwam het verslag op Bokt, toen kwam er onderzoek op feiten, geen "ik heb gehoord dat verhalen." Voor degene die dit onderzocht hebben kan dit een staartje krijgen, ik hoop dat iedereen dan ook solidair is.

Misschien de strekking van de intimidaties, de gebruikte wijze bekend maken? Weten mensen wat hun te wachten staat, soms is het al genoeg om duidelijk bekend te maken wat te verwachten is van de tegenpartij.

Politie gaat soms ook zo te werk. De boef bellen om te laten weten wat ze van plan zijn.

Dus de verhalen en methoden van Leen Taal openlijk op internet vermelden, zal mensen minder schrik geven als ze idd ineens hiermee in aanraking komen. Aangifte doen ervan zet dan ook zeker kracht bij lijkt mij. Een groep zijn als idd deze problemen gaan komen zl er voor elkaar zijn, zal zeker ook belangrijk zijn.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:26

nou ik meld me weer even, heb mijn onderzoek bijna klaar

Zijn er nog mensen die naar de lezing gaan? Ik ben wel benieuwd of hij nog wat zegt over de rel die op moment gaande is

Is jullie ook opgevallen dat hij de positieve reacties van paardnatuurlijk.nl wel op zijn site plaatst? Anders te weinig goede ervaringen jongen?? }>

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:30

Vreemd dat dat gastenboek opgeschoond wordt, (hij zal wel met hel en verdoemenis gedreigd hebben), zou die vereniging nu aansprakelijk worden voor de gedupeerden???

Heeft iemand van de posteren een E mail gehad???

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:31

trisca schreef:
Is jullie ook opgevallen dat hij de positieve reacties van paardnatuurlijk.nl wel op zijn site plaatst? Anders te weinig goede ervaringen jongen?? }>

Ja is me opgevallen, en ook dat hij mensen "geneest. " Zal ook wel op eigen risico zijn, en zou het onder de begeleiding van de huisarts moeten?? Ben eigenlijk wel benieuwd naar die vrijwaringsverklaring.

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:47

sarabande schreef:
Vreemd dat dat gastenboek opgeschoond wordt, (hij zal wel met hel en verdoemenis gedreigd hebben), zou die vereniging nu aansprakelijk worden voor de gedupeerden???

Heeft iemand van de posteren een E mail gehad???

Nee ik iig niet!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:49

en ook dat de 3 mensen met positieve ervaringen die hij ook op zijn site heeft gezet, kennelijk hetzelfde IP adress hebben...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:19

Ik weet niet of het door jullie toedoen is (heb al een tijdje niet meer megelezen in dit topic), maar dat is een mooi stuk op de voorpagina van de paardenkrant .