Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mendiej schreef:Weet iemand iets over de Divoza eczeem dekens? Of kan ik dan beter een Bucas Buzz Off halen? (die van Divoza is namelijk wel de helft goedkoper.)
henny_w schreef:Sokkebok schreef:Zouden ze met rijden ook meer afvalstoffen afvoeren? Of worden die van jullie ook veel gereden?
Ik denk niet dat het iets uitmaakt toch?
Ik denk van wel![]()
Als het paard gaat zweten door longeren of rijden komen er ook afvalstoffen vrij.
EvaSuzanne schreef:Nou bij mij is eergisteren de DA geweest. Eerst had mijn haflinger vlak na zijn castratie al zijn manen weggeschuurt, maar toen mijn shetlander ook opeens begon en zelfs wondjes kreeg wilde ik uitsluitsel of het nou exceem of iets anders was. Helaas: exceem. Nu een heel behandelplan, geen brokken meer, veel bewegen, smeren en spuiten met pesticide (!!!!!). Kijken of het dan beter gaat. De DA zei dat het niet zeker is dat het door de vliegjes komt, het is meer een verzameling van oorzaken. Nou ja nu maar kijken of het nog een beetje te redden valt.
Sokkebok schreef:EvaSuzanne schreef:Nou bij mij is eergisteren de DA geweest. Eerst had mijn haflinger vlak na zijn castratie al zijn manen weggeschuurt, maar toen mijn shetlander ook opeens begon en zelfs wondjes kreeg wilde ik uitsluitsel of het nou exceem of iets anders was. Helaas: exceem. Nu een heel behandelplan, geen brokken meer, veel bewegen, smeren en spuiten met pesticide (!!!!!). Kijken of het dan beter gaat. De DA zei dat het niet zeker is dat het door de vliegjes komt, het is meer een verzameling van oorzaken. Nou ja nu maar kijken of het nog een beetje te redden valt.
Staan ze misschien op een nieuwe wei omdat ze het allebei ineens krijgen?
Freya_bokt schreef:Volgens mij ben jij gewoon de verkoper die hier kritiek op zijn product heeft zien staan en dan maar een account geopend heeft om het tegen te spreken.
Freya_bokt schreef:Vandaag is de uitslag van de allergietest gekomen.
We zijn er nu dus 100% zeker van dat het schuren bij haar veroorzaakt wordt door allergie voor het culicoides-mugje. Het was héél duidelijk verhoogd op die test.
Nu is het dus wachten tot de herfst komt en de allergische reactie weer vermindert om te kunnen starten met de desensibilisatiekuur.
Ik hoop écht dat het helpt, hoewel we dat misschien pas over 2 zomers zeker gaan weten. Spannend hoor, ik ga alvast duimen in blijde afwachting van oktober!
trisca schreef:ik heb over de eczeemdeken van Divoza veel klachten gehoord. Hij vertoont dinen een week gaatjes en gaat daar op door scheuren...
Hebben jullie de Hoefslag al gelezen? Staat een artikel van 4 pagina's over zomereczeem!
wintermans schreef:Ik heb een vierjarige ruin die in maart is gecastreerd. Dit paard heeft vanaf zijn 2e verschrikkelijke last gehad van zomereczeem. Manen, staart in grote delen tot op de huid kaalgeschuurd. Dit jaar ben ik veranderd van voer en zet hem op andere tijden buiten. Het leek in voorgaande jaren namelijk dat hij pas hevig ging schuren op dagen dat de zon had geschenen. Dit jaar heb ik hem voor het eerst op paardenmeel (met een laag eiwitgehalte) gezet en staat hij vanaf 10.00u 's morgens tot 10.00u 's avonds binnen, daarna gaat hij pas naar buiten. Hij heeft dit jaar nog geen enkele last gehad van jeuk. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben:
- zijn castratie, verandering in de hormoonhuishouding
- verandering van voer, geen (Havens)brok meer, maar paardenmeel.
- het feit dat hij op andere tijden buiten staat.
Ik weet dat hier op bokt gezegd wordt dat paarden met zomereczeem het best buitengezet kunnen worden tussen 10.00 en 16.00u omdat er dan minder vliegjes zouden zijn, maar ik heb toch echt het idee dat 's nachts buiten doen het beste helpt. Jackass heeft nergens last meer van en heeft ondertussen weer een weelderige manenkam en staart. Misschien voor medelotgenoten toch de moeite van het proberen waard....... Succes!