Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Richtje schreef:Als het hard achteruit gaat, moet je niet afwachten tot maandag maar nu bellen
Zolang ze niet kreupel is kan je wel rijden, en anders gewoon stappenIn beweging houden is iig wel goed om het been dun te houden!
Als de korstjes er af zijn, zou ik niet wassen.
corlien72 schreef:hoi hoi ik heb een probleem mijn fjord heeft mok en ik ben al bijna 2 weken aan het wassen met betadine en aan het smeren met hidrocortiderm ofzo weet iemand een oplosing ik mest zijn stal iedere dag helemaal uit en hij staat overdag op de wei eigenlijk een best drooge wei ik weet het echt niet meer dus wie heeft een wonder middel bvd mvg corlien
Richtje schreef:corlien72 schreef:hoi hoi ik heb een probleem mijn fjord heeft mok en ik ben al bijna 2 weken aan het wassen met betadine en aan het smeren met hidrocortiderm ofzo weet iemand een oplosing ik mest zijn stal iedere dag helemaal uit en hij staat overdag op de wei eigenlijk een best drooge wei ik weet het echt niet meer dus wie heeft een wonder middel bvd mvg corlien
Veearts bellen en een andere behandeling proberenEr is helaas geen wondermiddel... bij elk dier slaat iets anders aan.
corlien72 schreef:de dierenarts is al 2 keer geweest . vandaar
Richtje schreef:corlien72 schreef:de dierenarts is al 2 keer geweest . vandaar
Andere dierenarts bellen?
Wat zegt de dierenarts er van dat het niet aanslaat dan? Heb je ook met antibiotica behandeld? Of een andere behandeling geprobeerd?
Lintjuuuh schreef:Richtje: Ik ben er ook nog niet helemaal, maar de mokplek ziet er in ieder geval een stuk rustiger uit nu! En nu komende dagen maar flink smeren met die zalf hopende dat het over gaat.
Bettine schreef:Weet een van jullie of Hydrocortiderm 'doping' is?
Een paard wat ik start heeft van de DA dit voorgeschreven gekregen vanwege een plek in zijn koot, maar mag je wel gewoon starten als je dit spul smeert?
Lintjuuuh schreef:Ik was pas op stal en vertelde het aan een man die de shires van heineken doet (er staat regelmatig eentje bij ons op stal vandaar) en die vertelde dat ze altijd olijfolie in de sokken smeerden voordat ze het land op gaan. Ter preventie van mok, wie heeft hier ervaringen mee? Vond het nogal raar klinken hihi.
DianneF schreef:trippel heeft nu de mok bijna over.. de groeven zijn helemaal weg en goed genezen alleen hij heeft aan de zijkantjes nog een paar korstjes zitten.. maar die zitten echt nog heel vast.. moet ik die laten zitten en wachten tot ze vanzelf los gaan? en zal ik gewoon nog doorsmeren met die zalf of ermee stoppen nu??