[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:40

ja ik heb speciale zalf van de DA. ook vaseline achtig iets... helpt wel heel goed.. alleen die kloofjes (2) zijn nog beetje open en daar zitten een paar korstjes op.. zou dat nog lang duren voor die kloofjes weg zijn?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:42

Dat durf ik niet te zeggen zonder het gezien te hebben Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:43

Richtje schreef:
Als het hard achteruit gaat, moet je niet afwachten tot maandag maar nu bellen Knipoog

Zolang ze niet kreupel is kan je wel rijden, en anders gewoon stappen Lachen In beweging houden is iig wel goed om het been dun te houden!

Als de korstjes er af zijn, zou ik niet wassen.

Oké, bedankt Knipoog .
Ik heb vanochtend eventjes gereden, beetje gestapt/getölt meer niet. Ze is niet kreupel, maar had eerder wel last van één van haar benen, tot we de zalf erop smeerden.

Het gaat niet heel hard achteruit ofzo, maar het is iets roder dan het was..

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:33

hoi hoi ik heb een probleem mijn fjord heeft mok en ik ben al bijna 2 weken aan het wassen met betadine en aan het smeren met hidrocortiderm ofzo weet iemand een oplosing ik mest zijn stal iedere dag helemaal uit en hij staat overdag op de wei eigenlijk een best drooge wei ik weet het echt niet meer dus wie heeft een wonder middel bvd mvg corlien

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:42

corlien72 schreef:
hoi hoi ik heb een probleem mijn fjord heeft mok en ik ben al bijna 2 weken aan het wassen met betadine en aan het smeren met hidrocortiderm ofzo weet iemand een oplosing ik mest zijn stal iedere dag helemaal uit en hij staat overdag op de wei eigenlijk een best drooge wei ik weet het echt niet meer dus wie heeft een wonder middel bvd mvg corlien

Veearts bellen en een andere behandeling proberen Lachen Er is helaas geen wondermiddel... bij elk dier slaat iets anders aan.

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:08

Richtje schreef:
corlien72 schreef:

Veearts bellen en een andere behandeling proberen Lachen Er is helaas geen wondermiddel... bij elk dier slaat iets anders aan.

de dierenarts is al 2 keer geweest . vandaar

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:51

corlien72 schreef:

Andere dierenarts bellen?
Wat zegt de dierenarts er van dat het niet aanslaat dan? Heb je ook met antibiotica behandeld? Of een andere behandeling geprobeerd?

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:13

Richtje schreef:
corlien72 schreef:

Andere dierenarts bellen?
Wat zegt de dierenarts er van dat het niet aanslaat dan? Heb je ook met antibiotica behandeld? Of een andere behandeling geprobeerd?

ik ga morgen met moerbeke bellen dat is in belgie dus mischien weet ik morgen meer maar bedankt voor je advies mvg corlien

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:31

ik gebruik voor mijn paard altijd hydrocotiderm mag eigelijk niet meer gebruikt worden voor paarden omdat er hormonen inzitten en pretnison maar ik krijg het gewoon bij de dierenarts van mijn honden

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:08

Paardenartsen schrijven dat ook gewoon voor hoor Ja Verschillende klinieken zelfs... dus vraag me af of het klopt dat het niet meer mag Knipoog

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:09

Hallo allemaal! Laat ik even mijn mokverhaal hier neerzetten, misschien zijn jullie ermee geholpen.

Al maanden had mijn pony mok, ik had moktabletten en zinkzalf gehaald en die echt iedere dag gegeven/ingesmeerd. Ook waste ik meerdere malen zijn benen met betadineshampoo maar weggaan
Afgelopen week had het flink geregend en hij stond op het land, dus van de ene op de andere dag liep hij flink kreupel. Ik was bang dat de mok naar binnen was geslagen dus direct maar een DA gebeld en die is gekomen. Het was gelukkig nog niet naar binnen, maar hij liep gewoon ontzettend kreupel op de kloven die hij in zijn kootholte had. DA heeft dus alles weggeschoren en alle korsten weggehaald. Het zag er erg geirriteerd uit. Ze heeft er een flinke lik hydrocortiderm op gedaan en het helemaal ingepakt met een verband, zodat het echt goed kon intrekken. Zo heeft hij 3 dagen gestaan op stal en vervolgens mocht het verband er weer af. Direct na de eerste dag liep hij al nietmeer kreupel. Vandaag is de DA teruggeweest en het zag er prima uit, heb zelf ook een flesje hydrocortiderm meegekregen en dat moet ik nog 10 dagen smeren en dan moet het helemaal over zijn. Ik ben echt blij dat ik de DA heb laten komen want begon onderhand nogal wanhopig te worden.

Ik was pas op stal en vertelde het aan een man die de shires van heineken doet (er staat regelmatig eentje bij ons op stal vandaar) en die vertelde dat ze altijd olijfolie in de sokken smeerden voordat ze het land op gaan. Ter preventie van mok, wie heeft hier ervaringen mee? Vond het nogal raar klinken hihi.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:22

Bovenstaande behandeling sloeg bij die van mij helaas niet aan Lachen Maar super dat die van jou er zo van opgeknapt is!

Olie in de sokken vind ik niet zo raar Lachen Olie stoot water af, waardoor er minder vocht in de sokken zal blijven zitten...

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:19

ik gebruik ook wel jojoba-olie met een paar druppels tea tree olie, dat werkt ook (schijnt) Valt moeilijk te controleren, maar mn vp heeft het niet gekregen sinds ik dat gebruikte! Wel opletten dat de voeten echt droog zijn, anders sluit je juist vocht in.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:30

Richtje: Ik ben er ook nog niet helemaal, maar de mokplek ziet er in ieder geval een stuk rustiger uit nu! En nu komende dagen maar flink smeren met die zalf hopende dat het over gaat.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:02

Mijn paard heeft bijna drie maanden met mok gelopen en niets leek te helpen, ook de middeltjes van de da niet. Eerder op bokt had ik al gelezen dat er mensen zijn die er droogzetters voor koeien op smeerden. Ik wist niet wat het was en na geinformeerd te hebben, kon ik het bij een boer in de buurt kopen. Twee keer smeren met een tussenpoze van drie dagen en het is over!!!! Ik heb er tussentijds ook tandpasta op gedaan en ik weet dus niet wat geholpen heeft, maar het allerbelangrijkste: geen korstjes meer!!! Pling Pling Pling

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:57

Lintjuuuh schreef:
Richtje: Ik ben er ook nog niet helemaal, maar de mokplek ziet er in ieder geval een stuk rustiger uit nu! En nu komende dagen maar flink smeren met die zalf hopende dat het over gaat.

Hoe gaat het nu? Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:46

Ik heb een headshaker (nee ik zit niet in het verkeerde topic) en heb een klassiek homeopaat ingeschakeld voor het headshaken.

Klassieke homeopathie is holistisch, dwz dat het totale beeld (lees: paard) wordt behandeld, niet een ziekte of symptoom.
Nu heeft mijn tinker al zeker anderhalf jaar twee chronische mokplekken. Allebei wat hoger op het been. het is droge mok, dus korstjes en soms kloofjes. Gelukkig zijn de plekken niet groot, zo'n 1 bij 3 cm en zijn ze heel stabiel. Ze heeft al diverse zalfjes en ook injecties gehad, niets hielp blijvend.
Nu ze door een klassiek homeopaat is gezien en daar medicijnen van heeft, knapt haar mok ook langzaam maar zeker op.

Misschien is het een idee voor jullie om naar een klassiek homeopaat te gaan.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:03

Weet een van jullie of Hydrocortiderm 'doping' is?
Een paard wat ik start heeft van de DA dit voorgeschreven gekregen vanwege een plek in zijn koot, maar mag je wel gewoon starten als je dit spul smeert?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:24

Bettine schreef:
Weet een van jullie of Hydrocortiderm 'doping' is?
Een paard wat ik start heeft van de DA dit voorgeschreven gekregen vanwege een plek in zijn koot, maar mag je wel gewoon starten als je dit spul smeert?

Voor zover ik weet, mag je hier gewoon mee starten Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:58

Lintjuuuh schreef:
Ik was pas op stal en vertelde het aan een man die de shires van heineken doet (er staat regelmatig eentje bij ons op stal vandaar) en die vertelde dat ze altijd olijfolie in de sokken smeerden voordat ze het land op gaan. Ter preventie van mok, wie heeft hier ervaringen mee? Vond het nogal raar klinken hihi.

Niet zo gek.. stoot water af Haha! Ik wil nog wel eens een lik vaseline hier en daar smeren Ja !

Rotweer is dit trouwens.. zo nat, maar dan afentoe toch de zon die er tussendoor piept, krijg je van die mooie verbrande kootjes van waar dan de mok weer op komt Verdrietig maar goed in de gaten houden.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:43

een tijdje terug had m'n paard ook al mok, en nu alweer.
overige keer heb ik eens iets gelezen over een of ander poeder of voer dat inwendig tegen mok zou werken.
wie kan me die site geven?
ik wil dat toch eens gaan proberen, aangezien m'n paard erg gevoelig is voor mok

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:03

trippel heeft nu de mok bijna over.. de groeven zijn helemaal weg en goed genezen alleen hij heeft aan de zijkantjes nog een paar korstjes zitten.. maar die zitten echt nog heel vast.. moet ik die laten zitten en wachten tot ze vanzelf los gaan? en zal ik gewoon nog doorsmeren met die zalf of ermee stoppen nu??

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:03

Hebben jullie al eens tandpasta geprobeerd, zoja, werkte dit?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:04

ik heb dit wel eens eerst geprobeerd.. maar het was toen heel lichte mok.. dit werkte wel, maar ik vraag me af of dit wel helemaal goed is.... ik heb toch liever echte mokzalf o.i.d

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:37

DianneF schreef:
trippel heeft nu de mok bijna over.. de groeven zijn helemaal weg en goed genezen alleen hij heeft aan de zijkantjes nog een paar korstjes zitten.. maar die zitten echt nog heel vast.. moet ik die laten zitten en wachten tot ze vanzelf los gaan? en zal ik gewoon nog doorsmeren met die zalf of ermee stoppen nu??

Zien dat je die korstjes er af krijgt, en dan op die plekken nog de zalf smeren Lachen