[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:14

Sinds mijn merrie niet meer kan luchtzuigen is ze me toch aangekomen! Ik voer haar zo weinig en ze is echt dik. Dat moet wel komen omdat ze niet meer luchtzuigt.

Ze moet mij dat luchtzuigen toch eens leren.... ik wil graag afvallen.

thobias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:25

hoe gaat een maagonderzoek (om te kijken of ze b.v maagzweer heeft) en wat kost zo,n onderzoek?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:26

Endoscopie heet dat. IK hoorde gisteren dat het iets van 150 euro zou kosten. Maar het kan niet overal. Hier in het arme Twente gaat het niet. Wij moeten er voor naar Hochmur of naar Utrecht.

thobias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:29

okay! bedankt!
maar ik heb wel begrepen dat als een paard een maagzweer zou hebben, dat ze dan dunnere, zurige ontlasting hebben! is dit zo?
mijn paard heeft nml wel normale ontlasting!

thobias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:30

walenka heeft 1,5 week terug dus gaskoliek gehad! alleen is ze nu nog zo mager? kan dit nog van de koliek zijn?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:46

thobias schreef:
okay! bedankt!
maar ik heb wel begrepen dat als een paard een maagzweer zou hebben, dat ze dan dunnere, zurige ontlasting hebben! is dit zo?

Graag antwoord hier op! Want mijn merrie heeft zulke ontlasting.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:10

tamorka schreef:
Endoscopie heet dat. IK hoorde gisteren dat het iets van 150 euro zou kosten. Maar het kan niet overal. Hier in het arme Twente gaat het niet. Wij moeten er voor naar Hochmur of naar Utrecht.

eh de watermolen doet het in Haaksbergen
En volgens mij Den Ham ook.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:11

Verder is mijn merrie met of zonder band gewoon aan de dikke kant en mijn jonge niet luchtzuigende paard vrijwel altijd aan de magere kant.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:09

Anya schreef:
eh de watermolen doet het in Haaksbergen
En volgens mij Den Ham ook.

Ik heb gebeld naar Haaksbergen maar die hadden niet zo'n endoscoop of hoe heet zo'n ding.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:41

hmm hebben ze hem weggedaan. Maar bel Den Ham eens...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:14

thobias schreef:
okay! bedankt!

Er zijn nog meerdere symptomen van maagzweren en mijn paard had er niet 1 van. ja, het luchtzuigen maar voor de rest niet.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:09

tamorka schreef:
Sinds mijn merrie niet meer kan luchtzuigen is ze me toch aangekomen! Ik voer haar zo weinig en ze is echt dik. Dat moet wel komen omdat ze niet meer luchtzuigt.

Ze moet mij dat luchtzuigen toch eens leren.... ik wil graag afvallen.

ROFL

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:22

JoT schreef:
Is dat zo'n band die gewoon 'rond' is, waar dus geen uitsteeksel aan zit? Zo'n band zoek ik dus, maar ik kan 'm niet vinden. De enige die ik in de winkel vind zijn die Miracle collar achtige dingen, met uitsteeksel dus. Als iemand weet waar ik er eentje kan bestellen, dan graag!

Ik had er 1 en die werkte echt goed, totaal geen druk als hij niet zoog. Dat was er zo 1
Afbeelding

Hier te krijgen
http://www2.horsemopolitan.com/shopv2/i ... ath=48_140

De mijne heb ik op de kliniek laten liggen toen mijn paard ingeslapen was, nooit meer een luchtzuiger voor mij...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:27

Het is niet het model waar ik naar zoek, maar ik heb hier wel naar zitten kijken. Alleen vind ik het ding zo eng op een notenkraker lijken, ik ben er een beetje huiverig voor. Maar jij hebt er dus nooit problemen mee gehad PaolaPromise? Nog even een vraagje, hoe zit dat ding om het hoofd heen? Ik heb eerder een dergelijk model gehad, maar dan helemaal gemaakt van leer en Macho leek wel de vliegende non met dat ding op Clown De zijkanten staken ontzettend uit, het was echt geen gezicht en hij bleef ook niet goed zitten, tenzij ik hem echt strak (te strak dus) aantrok. Heb je misschien een foto van je paard met die band om? Mag ook per pb Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:29

Die heb ik vroeger ook gehad. Met behoorlijke schaafplekken aan de buitenkant.

Mensen: er bestaat geen vriendelijke luchtzuigband.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:41

JoT schreef:
Het is niet het model waar ik naar zoek, maar ik heb hier wel naar zitten kijken. Alleen vind ik het ding zo eng op een notenkraker lijken, ik ben er een beetje huiverig voor. Maar jij hebt er dus nooit problemen mee gehad PaolaPromise? Nog even een vraagje, hoe zit dat ding om het hoofd heen? Ik heb eerder een dergelijk model gehad, maar dan helemaal gemaakt van leer en Macho leek wel de vliegende non met dat ding op Clown De zijkanten staken ontzettend uit, het was echt geen gezicht en hij bleef ook niet goed zitten, tenzij ik hem echt strak (te strak dus) aantrok. Heb je misschien een foto van je paard met die band om? Mag ook per pb Lachen

Het was ook niet precies deze die ik had, ik had hem toen bij Hyporama gekocht en dat was net een ander model, iets meer rondingen op het stalen stuk zodat hij precies aansloot aan zijn keel maar niets afklemde, behalve als hij zoog dan.. Die band was bovenaan van kunstof, ik heb toen nog een keer 1 van leer gekocht als bovenstaand, maar daarbij had ik idd hetzelfde probleem als jij, sloot niet mooi aan en werkte niet. Ik kan je dus niet helpen aan diezelfde band.. ik wou hem niet meenemen uit de kliniek omdat ik altijd zo'n hekel aan dat ding had. Maar voor Prom was er geen andere oplossing dan zo'n ding om.

Dit is de enige foto die ik van hem heb met band.. http://www.mijnalbum.nl/Foto-BKEWZI3Z.jpg

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:48

Bedankt Paola, ik ga in ieder geval een keer bij de Hyporama langs. Wie weet verkopen ze dat model nogsteeds, dat is de moeite van het ritje wel waard.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:21

JoT schreef:
Bedankt Paola, ik ga in ieder geval een keer bij de Hyporama langs. Wie weet verkopen ze dat model nogsteeds, dat is de moeite van het ritje wel waard.

Moet wel zeggen dat dat ong 4 jaar geleden is...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:45

Ach, we zien wel, ik heb er twee in de buurt zitten (Leidschendan en Rotterdam), dus ik ga gewoon eens kijken. Niet geschoten is altijd mis Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:45

Even als vergelijk/voorbeeld en met het gevaar iedereen over me heen te krijgen maar ik vraag me of wanneer jullie zelf bijv kromtrekken van de buikpijin je dan een korset aan trekt zodat je recht moet blijven of de oorzaak van de buikpijn oplost?

Er zijn hier genoeg mensen met luchtzuigers die nooit koliek hebben dat het vlgs mij toch wel duidelijk is dat koliek net zo vaak bij wel als niet zuigers voorkomt. Mijn zuigertje heeft ook ooit weleens koliek gehad maar m'n niet-zuiger ook net zo goed.
Sinds mijn luchtzuiger een betere vertering heeft is er geen vuiltje meer aan de lucht terwijl ze er nog vrolijk, zonder band, op los zuigt, kijk maar Afbeelding
Ze doet gewoon aan zelf training Knipoog

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:33

Anoniem schreef:
Even als vergelijk/voorbeeld en met het gevaar iedereen over me heen te krijgen maar ik vraag me of wanneer jullie zelf bijv kromtrekken van de buikpijin je dan een korset aan trekt zodat je recht moet blijven of de oorzaak van de buikpijn oplost?

Ik weet niet of je mij aanspreekt maar mijn paard is op alles onderzocht en kreeg alles voor een goede spijsvertering en toch deed hij het.. Toen hij ermee begon was hij inderdaad niet goed en had waarschijnlijk buikpijn, maar hij is er gewoon nooit meer mee gestopt omdat het een endorfine verslaving geworden was. In tijden dat hij de kans had te zuigen (dus geen band om) zag hij er slecht uit, als hij niet kon zuigen zag hij er super uit.. Dit hebben we ook weleens getest door hem zonder te laten staan en hij werd echt slechter, hij werd dun, zijn vacht werd dof, hij was sloom, het zuigen vrat gewoon zijn energie weg. Stond hij met een band om, dan was hij lekker fit, werd hij weer voller en glom hij als een spiegel. Zijn gezondheid ging dus echt achteruit als hij kon zuigen, vandaar dat ik het hem afgenomen heb met een band. Een andere keuze was geweest bovenluik dicht, voerbak en drinkbak weghalen en zorgen dat hij nergens meer randjes had. Maar dat lijkt me meer het idee van een isoleercel en ik weet 100% zeker dat hij liever met zijn band om naar buiten stond te koekeloeren dan in een isoleercel zonder band.

Natuurlijk weet ik dat er paarden zijn die gewoon zuigen en er tip top uitzien, misschien zuigen die op een andere manier???? Ik weet het niet hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:50

Nee, hoor bedoelde jou niet persoonlijk vroeg me dat gewoon af.

Kan me ook heel goed voorstellen dat het een vreselijke tweestrijd oplevert, weet ook niet wat ik zou doen. Ik heb gelukkig die tweestrijd niet gehad omdat mijn paardje doodongelukkig werd met die band om én net zo hard bleef zuigen met als zonder. Tja en dan is de keus makkelijk gemaakt he? Band is met grofvuil meegegaan Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:27

Anoniem schreef:
Nee, hoor bedoelde jou niet persoonlijk vroeg me dat gewoon af.

Kan me ook heel goed voorstellen dat het een vreselijke tweestrijd oplevert, weet ook niet wat ik zou doen. Ik heb gelukkig die tweestrijd niet gehad omdat mijn paardje doodongelukkig werd met die band om én net zo hard bleef zuigen met als zonder. Tja en dan is de keus makkelijk gemaakt he? Band is met grofvuil meegegaan Knipoog

En voor mij gold: inwendige beschadiging dus die band ging uit het raam.
Ik heb het voerregime aangepast, ben van stal verhuist naar een stal met de hele dag weidegang en ik heb een gezonde happy luchtzuiger die in de loop der tijd alleen maar minder is gaan luchtzuigen en god in haar vel zit, glimt en wel op dieet mag nu (iets te dik).

En geen zure mest meer heeft, al jaren niet.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:06

hier ook niets anders als ellende met band om! Weg met die krengen!!!! Voerschema aanpassen, paardje lekker in de weide met inloopstal en nu heb ik een vrolijke luchtzuiger in mijn weide staan die overigens al die jaren nooit geen spoortje van koliek heeft gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:14

Maar even een vraag dan, voor de mensen die dus wél een band hebben gebruikt. Hoe komt het dan dat het zulke beschadegingen heeft opgeleverd ? Is het dan miss gewoon simeplweg niet goed gebruikt ? Want ik ken een aantal mensen die wél gewoon zo'n band gebruiken, en het heel positief & effectief was zónder enige complicaties of wat dan ook. En het paard gewoon heel gezond en vrolijk was Lachen
Ikzelf gebruik soms ook een band, maar zal hem nooit strak doen. Ik kan er makkelijk 2 vingers tussen doen, mijn paard zuigt niet en is ook gewoon gelukkig Lachen En hij komt iedere dag op de wei.
Ook geef ik hem extra veel Ruwvoer. Wat ook lijkt te helpen is als ik wat water door het voer heen doe. (Dan word het een soort papje.) Dan zuigt hij helemaal niet, zelf zonder band Lachen