Flexineb ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:12

Zerena schreef:
Zijn de cups van de Flexineb inmiddels weer wat beter?

Ik heb 2 cups gehad van mei, gingen 1 maand mee. Eén van juli 2 weken. Ben nu 1 week onderweg met 1 van augustus. Vernevelen gaat niet zo achterlijk snel meer, dus lijkt wel iets beter maar ik ga nog niet juichen. Heb ook nog 2 van september liggen die zijn nog nieuw dus kan ik nog niets over zeggen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:21

Maaik schreef:
Zerena schreef:
Zijn de cups van de Flexineb inmiddels weer wat beter?

Ik heb 2 cups gehad van mei, gingen 1 maand mee. Eén van juli 2 weken. Ben nu 1 week onderweg met 1 van augustus. Vernevelen gaat niet zo achterlijk snel meer, dus lijkt wel iets beter maar ik ga nog niet juichen. Heb ook nog 2 van september liggen die zijn nog nieuw dus kan ik nog niets over zeggen.

Oké op hoop van zegen dan maar.
Ik ben met mijn laatste cup begonnen en wil wel graag reserve hebben dus ga toch maar bestellen.

Unleash

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:31

Budesonide moet dus wel verdund worden? Heeft iemand een referentie/bron of iets dergelijks?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:14

Ik heb budesonide altijd 1:1 verdund met Nacl op advies van de kliniek

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:23

Misschien omdat dat beter is voor de Flexineb cup? Bij de gebruiksaanwijzing voor humaan gebruik staat er niks bij over verdunnen namelijk.

Juul_Balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:08

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 16:12

Ik ben op zoek naar het beschermdopje voor op de medicatie cup. Heeft iemand een idee
of deze los verkocht worden?

Of heeft iemand er misschien één over, zou deze graag overnemen.

Alvast bedankt! :Y) :o

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 17:20

Welk dopje bedoel je?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:45

Laura_ schreef:
Welk dopje bedoel je?

Het dopje van de cup wat de opening beschermt waar je de kabel in bevestigd :-)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:05

Die heb ik misschien nog wel! Ik gooi kapotte cups eigenlijk niet weg, dus heb misschien nog wel van een oude cup voor je. Ik zal morgen even kijken voor je!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:49

Laura_ schreef:
Die heb ik misschien nog wel! Ik gooi kapotte cups eigenlijk niet weg, dus heb misschien nog wel van een oude cup voor je. Ik zal morgen even kijken voor je!

O dat zou echt helemaal geweldig zijn *\o/* *\o/* *\o/*

Wil je mij een PB sturen? Neem de dopjes dan graag allemaal van je over.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 08:35

Ik heb er ook nog een boel (kapotte complete cups) dus als het nodig is...

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:51

Ik ga waarschijnlijk ook een Flexineb aanschaffen, maar schrik eerlijk gezegd wel van de medicatie cups die zo snel slijten. Zijn ze inmiddels weer van betere kwaliteit, wat is jullie recente ervaring?

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:14

ik durf niet meer...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:20

Ik heb geen idee van wanneer mijn cubs zijn, maar na een tijdje niet gebruiken, gebruik ik hem nu alweer een paar maanden en dat gaat tot nu toe goed *klopt af*

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:01

Scarpati schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook een Flexineb aanschaffen, maar schrik eerlijk gezegd wel van de medicatie cups die zo snel slijten. Zijn ze inmiddels weer van betere kwaliteit, wat is jullie recente ervaring?

Hier nu mijn flexineb een jaar en heb nog geen kapotte Cup gehad.. Doet het nog prima allemaal ondanks intensief gebruik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:14

Daphneeeej schreef:
Scarpati schreef:

Hier nu mijn flexineb een jaar en heb nog geen kapotte Cup gehad.. Doet het nog prima allemaal ondanks intensief gebruik.

Hier ook, meer dan een jaar zonder problemen, alleen waren we wat dopjes kwijt om
de cup te beschermen :D

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 10:16

Volgens mij is dit nog steeds wat wisselend, zitten er betere en minder tussen. Eerste paar cups deed ik maanden mee (2 jaar terug), zeer intensief gebruik met veel medicatie. Vervolgens volgens mij 3 gehad die van 2 weken tot 1 maand meegingen en absoluut niet intensief werden gebruikt. Ook 1 die enkel voor zout is gebruik. Nu 1 die ik al sinds september gebruik. Dus misschien moet je ook een beetje geluk hebben.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:47

ze zijn te kostbaar om 'geluk' mee te moeten hebben. Het eerste jaar deden ze het maanden, jaar twee soms 3 in een maand... toen een andere vernevelaar gekocht, ik kon de stress niet meer aan. 3 kapotte cups en ik had de nieuwe vernevelaar eruit. Wat een opluchting!

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:29

Ik heb sinds vandaag een flexineb, tweedehands bij iemand kunnen krijgen. Flexineb zelf is nagenoeg nieuw (11/2024). Nu wil ik het wel direct juist gebruiken, dus vroeg mij af of iemand tips heeft.
Ik heb hem al even laten wennen aan het masker rond zijn neus, na 2x een koekje er in te leggen vond hij het niet raar meer. Ik denk dat als ik het over zijn hoofd hang het misschien nog wat gek gaat zijn..

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:08

ga direct een rondje met hem lopen, dan kan ie zijn spanning kwijt en hoeft ie niet gek te doen met zijn hoofd.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:16

sunny43 schreef:
ga direct een rondje met hem lopen, dan kan ie zijn spanning kwijt en hoeft ie niet gek te doen met zijn hoofd.

Heb ik gedaan, hij was gelukkig al direct rustig en ademde direct goed door! Gelukkig direct een succeservaring :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:32

Vraagje, ik heb sinds vandaag een Flexineb en gelijk uitgeprobeerd. Ik had zoutoplossing in de cup gedaan en aangezet. Ik had er iets te makkelijk over gedacht om haar te laten wennen dus het ging even mis, maar toen het uiteindelijk lukte was de cup naar mijn idee in een paar minuten leeg. Hoe lang moet hij er eigenlijk over doen? Of zou het gekomen zijn omdat ik hem een aantal keer uit moest zetten?

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:46

Peppertree schreef:
Vraagje, ik heb sinds vandaag een Flexineb en gelijk uitgeprobeerd. Ik had zoutoplossing in de cup gedaan en aangezet. Ik had er iets te makkelijk over gedacht om haar te laten wennen dus het ging even mis, maar toen het uiteindelijk lukte was de cup naar mijn idee in een paar minuten leeg. Hoe lang moet hij er eigenlijk over doen? Of zou het gekomen zijn omdat ik hem een aantal keer uit moest zetten?

Op welke stand heb je ‘m gezet? En wat ging er juist mis?
Als alles goed gaat, duurt een volle medicatiecup op stand 2 met zoutoplossing bij de mijne ongeveer 10-15 minuten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 23:33

Ik had hem idd op stand 2. Toen ik hem aandeed terwijl ze hem ophad schoot ze volledig in paniek. Toen weer even uit gedaan en even wat anders gaan doen. Paar minuutjes laten wennen en toen vond ze het wel prima maar toen was hij leeg ook. Hij verdampt natuurlijk nog na als je hem uitzet, dat zal het wel geweest zijn. Ik had hem op stand 2, maar ik zag net in het filmpje van Flexineb zelf dat ie met zoutoplossing op 1 zou moeten?