[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:14

Het was nu ook de hoogste tijd dat ze weer kon eten wat ze wil in grotere hoeveelheden, tjemig wat is het een zakje met botten geworden. Stoer dat ze het vol heeft gehouden, mocht Utrecht er veel belang bij hebben om haar te blijven volgen dan moeten ze maar fotorechten betalen :D scheelt weer op de rekening.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 18:16

Nou die rekening gaat nog flink slikken/schrikken worden. %)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:16

De eerste tijd zou ik er niets opsmeren, alleen schoonhouden ivm de verse hechtingen. Daarna iom veeartsen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:20

Pffff jezus, zit hier nu te janken. Heel kort op papier gezet wat er laatste maand gebeurt is, voor een crownfunding. Nou dat hakt er toch ff keihard in. :oo |(

Had ik eigenlijk al gezegd dat ze waarschijnlijk maandag naar huis mag? :=

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:22

Ah! Begrijpelijk, het is ook niet niks. Ik vind dat je je heel sterk hebt gehouden!! Laat het er maar even uit komen, hopelijk vanaf nu alleen maar beterschap!

Ga je een crowdfunding doen? Wel slim, hoeveel denk je nodig te hebben? Of is dat een heel onbeleefde vraag. Kan me voorstellen dat het een verschrikkelijk hoog bedrag is geworden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:24

k_m schreef:
Ah! Begrijpelijk, het is ook niet niks. Ik vind dat je je heel sterk hebt gehouden!! Laat het er maar even uit komen, hopelijk vanaf nu alleen maar beterschap!

Ga je een crowdfunding doen? Wel slim, hoeveel denk je nodig te hebben? Of is dat een heel onbeleefde vraag. Kan me voorstellen dat het een verschrikkelijk hoog bedrag is geworden.

Ja, doe dat echt nooit, maar is echt pittig bedrag en alle hulp welkom. Geloof dat je geen link mag zetten op bokt, dus staat in onderschrift.
Daar zie je ook direct het bedrag als goed is.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:26

Pfoe ik had hier ook op gegokt. Absurd eigenlijk, wat zegt utrecht daar dan zelf van? Of is dat voor hun 'normaal'? Ik merkte dat ze bij de universiteits kliniek in Gent niet echt zo vielen over geld.. Vonden ze allemaal maar normaal leek het dat je daar duizenden euro's uitgeeft.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:27

Ik ga je crowdfunding delen!

Ik wens je verder echt enorm veel sterkte toe!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:30

Denk dat ze het ook normaal vinden. Operatie deden ze ook voor "maar" 1500 euro. Alleen zaten we na een maand behandelen wel al op torenhoge kosten. En natuurlijk nog de nazorg.
Dus voor hun "maar" 1500, voor ons "slik". :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:30

Pepperrr schreef:
Ik ga je crowdfunding delen!

Ik wens je verder echt enorm veel sterkte toe!

Oh super lief!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:33

Gedeeld op fb! Ga zodra ik mn bankzaken regel ook een kleinigheidje doneren, alle beetjes helpen tenslotte!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:34

Pfoe dat is inderdaad een pittig bedrag geworden, snap dat je even moest slikken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:35

mirjamalvaro schreef:
Oh trouwens mensen met stoma (ervaringen), hebben jullie nog ergens baat bij gehad aan smeerseltjes of gewoon aan de lucht laten genezen? :o

Ik deed aan de wond van de dunne darm zelf helemaal niks. Dat geneest echt heel snel

Het is alleen anders, omdat het bij een mens met een ileo door blijft lopen en je het niet zo open kan laten. Dikke darm stoma is anders.
Ik had diverse plak materialen voor de zakjes en kreeg ook speciale cremes voor de huid er omheen, maar heb nooit huidproblemen gehad.

Ik denk echt dat het scheelt als je merrie straks weer haar heeft. Zoals je nu ziet is het daaronder wat nat nog, maar misschien wordt dat nog droger straks. Zou dat gewoon goed schoon houden. Veel mensen hebben lekkages ( dus scherpe ontlasting continu op de huid) of huidproblemen rondom door de plak en dat geeft de problemen. Bij mensen is de ontlasting heel anders als die niet naar de dikke darm gaat en je dus bij dunne darm met stoma eruit laat gaan.

Je hebt het niet gelezen, maar wat ik gisteravond zei en je toch mee wilde geven. Ik was echt heel erg ziek voor de operatie. Toen ik wakker werd was mn zieke darm eruit en had ik een stoma en voelde me echt meteen zoveel beter. Dat zieke uit mn lijf was al een verbetering op zich. Bij je paard is het er niet uit, maar speelt het geen rol meer en als we dan enigszins mogen vergelijken, moet zij zich toch ook veel beter voelen. Laat ik het zo zeggen; ik was heel blij met mn stoma en kon heel snel alles weer.
( bij mij is hij wel opgeheven en heb een pouch=opvang van eigen dunne darm zeg maar)

Hopelijk kan dat je gerust stellen en als alles goed mag blijven gaan, kom jij ook weer tot rust. Probeer het wat te laten gaan. Je hebt nu alles gedaan en hebt het verder niet in de hand en gaat het straks thuis wel meemaken. Omdat dit ook voor hun zo bijzonder is, kan je vast altijd bellen.

Ontspan een beetje of althans, probeer het. Jij bent ook belangrijk!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:37

Heb als het goed is op uitgelicht gedrukt en hoop dat het voorpagina nieuw wordt en je meer bekendheid krijgt voor je actie!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:38

gofundme werkt blijkbaar met creditcard.
Werkt betaalverzoek/tikkie via pb op bokt ook?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:38

Superpony bedankt voor je verhaal!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:46

Jeetje wat ONWIJS fijn dat alles gelukt is en dat ze er zo blij bij staat. Ik ben zo blij voor jullie *\o/* En je growdfunding begrijp ik onwijs, want we hebben allemaal wel een spaarpotje, maar sommige dingen zijn te groot voor onze spaarpotjes (en dat weet ik helaas maar al te goed, pony moet wssl voor de 3e keer geopereerd worden in een jaar tijd).

Ik hoop dat het je een steuntje in de rug geeft en je een stukje financieel kan compenseren met donaties. Ik blijf haar volgen, kan niet wachten tot ze weer op gewicht is en lekker op de wei staat vd zomer :+:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:51

Hm ik wil wel doneren maar ik heb geen creditcard..ik ga hem sowieso voor je delen op FB.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:55

Had niet door dat het enkel via creditcard was -O-
Ben nu in de weer met tikkie,maar ook daarin 0,0 ervaring. :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:58

Let op dat je ook aangeeft waar je voor crowdfund.

Nu staat er alleen -in het NL- dat het om een levensreddende operatie gaat. Met een paar foto's van Kyara waar ze er supergoed uit ziet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:03

Ze staat er super monter bij. Dat had ik echt niet verwacht.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 05-02-19 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 20:05

tienus63 schreef:
Weggehaald

<3
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 05-02-19 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:05

Ervaring uit eerdere topics leert dat er niet teveel over donaties etcetera gesproken mag worden in topics.

Wel iets om even in de smiezen te houden, voor er ingegrepen gaat worden.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:06

Het is toch helemaal niet toegestaan om donaties te vragen op bokt? Je had beter van tevoren kunnen informeren wat het kostenplaatje zou worden? Ik heb zelf ook een zeer flinke dierenarts rekening binnen gekregen die betaal ik van mijn eigen geld zoals het hoort.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 20:06

Sorry, komt ook beetje door mijn onervarenheid hiermee. Nu weer mondje dicht en updates over de knappe meid. :o