Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:18

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:48

Oh die versie van de Rambo Ionic kende ik ook nog niet, best apart, deze heeft ook geen stipjes, zoals op de "stable sheet" en de "liner". Neemt overigens niet weg dat ik nog steeds erg blij ben met mijn staldeken. Ik heb bij de kleermaker een bontje op de schoft laten maken, zodat de deken de schoft niet beschadigd. Dus het is niet dat de deken trekt, of te strak op de schoft ligt. Maar de naad van de deken loopt daar, precies op de schoft, dit zorgde bij mijn paard voor wat beschadigde haren. Aangezien ik de staldeken nu ook onder mijn winterdeken gebruik, moest ik creatief zijn :D Dus ik heb een lamsvel bontje voor aan een halster erop laten zetten...

salamaleque

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:18

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:59

wow dat zijn ook niet de goedkoopste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:14

Met die prijzen valt zelfs Back on Track nog heel erg mee! :D

Hier zijn we intussen nog steeds bezig met het 'opmaken' van de ionic liner. 8-) Wel heb ik ook ineens een idee gehad voor hoe het dan in de zomer moet als [***] nog steeds een dek op moet (is blijkbaar niet winddicht en krijgt dan meteen spierproblemen >;) ) maar het te warm is voor een liner onder de 0-grams deken... Ineens herinnerde ik me de Fedimax onderlappen die ik voor de poes had besteld, en Rambo blijkt dus ook gewoon ionic onderlappen te verkopen! _/-\o_
Dus als ik die in de dekens vastmaak op de plek van de lendenen dan blijft dat probleemgebiedje lekker warm terwijl de rest van het beest gewoon koel blijft in de zomer.
Ik ben nu dus heel benieuwd naar hoe de onderlappen eruit zien en ook hoe dik ze zijn, want de lendenen hoeven natuurlijk ook weer niet oververhit te worden. ;)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:17

Ja hallo... jij wil t warm hebben _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:35

Warm oke, maar het hoeft nou ook weer niet te koken... :D

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe isolatie werkt in de zomer/zon: wat is dan eigenlijk warmer op het lendengebied: een stukje 100gr extra isolatie of bijvoorbeeld een stukje 300 gr? In de winter geldt dat 300gr warmer is, maar ik kan me ook voorstellen dat in de zomer een paar honderd gram fluff in zo'n stukje onderlap de hitte van de zon ook juist een beetje van het paard weghoudt?

Maar goed, het gaat me vooral om de ionic inwerking, plus het zou fijn zijn als het stuk boven de lendenen net iets meer gevoerd is omdat de deken daar strak overheen ligt en dat gebied dus ook makkelijker afkoelt als het regent/waait tegen de deken...
Eerst maar eens zien hoe de onderlappen er in werkelijkheid uitzien! 8-)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:38

xyzutu2 schreef:
Warm oke, maar het hoeft nou ook weer niet te koken... :D

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe isolatie werkt in de zomer/zon: wat is dan eigenlijk warmer op het lendengebied: een stukje 100gr extra isolatie of bijvoorbeeld een stukje 300 gr? In de winter geldt dat 300gr warmer is, maar ik kan me ook voorstellen dat in de zomer een paar honderd gram fluff in zo'n stukje onderlap de hitte van de zon ook juist een beetje van het paard weghoudt?

Maar goed, het gaat me vooral om de ionic inwerking, plus het zou fijn zijn als het stuk boven de lendenen net iets meer gevoerd is omdat de deken daar strak overheen ligt en dat gebied dus ook makkelijker afkoelt als het regent/waait tegen de deken...
Eerst maar eens zien hoe de onderlappen er in werkelijkheid uitzien! 8-)

En de stal of zomerdeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:54

Hij staat 24/7 buiten dus de staldeken gaat dat denk ik sowieso niet overleven. We hebben wel de Rambo ionic sheet dus die zou als 50gram deken onder de 0grams Rambo Original buitendeken kunnen, alleen is [***]'s bouw niet zo geschikt voor 2 dekens over elkaar heen. Hij heeft dan te weinig borstruimte voor alle sluitingen en het trekt teveel over de schoft, vandaar dat ik wel benieuwd ben naar hoe het zou werken als ik alleen een ionic 'kussentje' zijn lendenwervels leg.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:01

xyzutu2 schreef:
Met die prijzen valt zelfs Back on Track nog heel erg mee! :D

Hier zijn we intussen nog steeds bezig met het 'opmaken' van de ionic liner. 8-) Wel heb ik ook ineens een idee gehad voor hoe het dan in de zomer moet als Rio nog steeds een dek op moet (is blijkbaar niet winddicht en krijgt dan meteen spierproblemen >;) ) maar het te warm is voor een liner onder de 0-grams deken... Ineens herinnerde ik me de Fedimax onderlappen die ik voor de poes had besteld, en Rambo blijkt dus ook gewoon ionic onderlappen te verkopen! _/-\o_
Dus als ik die in de dekens vastmaak op de plek van de lendenen dan blijft dat probleemgebiedje lekker warm terwijl de rest van het beest gewoon koel blijft in de zomer.
Ik ben nu dus heel benieuwd naar hoe de onderlappen eruit zien en ook hoe dik ze zijn, want de lendenen hoeven natuurlijk ook weer niet oververhit te worden. ;)

Deze site kwam ik vanmiddag tegen
http://equestrian.doversaddlery.com/sea ... method=and

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:11

Ja, dat zijn de wraps/onderlappen!
Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was in mijn post: ik heb ze al besteld en ben vooral benieuwd naar hoe ze er in het echt uitzien. 8-)

De stable boots hebben trouwens hetzelfde systeem: een losse onderlap waar je met klittenband de buitenkant (een soort peesbeschermertje) aan vast maakt, dus dat is ook nog een optie voor in/onder een deken als lendenwarmertje. :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:19

Zijn jullie poezen ook nog steeds zo verslaafd aan de poezenlijm vd fedimax onderlappen?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:18

Jonnekee schreef:
Jeej, ik heb voor een leuke prijs een Back on Track Mesh deken kunnen scoren op Marktplaats en ik ben zeer benieuwd, nu staat er dat ik hem kan gebruiken als zweetdeken maar kun je hem ook op een afgespoten paard leggen of kan die daar niet tegen?

Iemand een antwoord op mijn vraag? O:)

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:22

Geen idee, sorry...
Ik heb juist de BOT mesh deken besteld (20% korting bij Dochorse) en ben benieuwd! Zelf blijft ik zeer enthousiast van mijn BOT koltrui. Hopelijk mijn paard nu ook!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:06

Ik heb de mesh nog nooit op een erg nat paard gehad, dan gebruik ik meestal mijn Dominick cooler of fleece.
Dus durf het niet te zeggen...De BoT fleece laat wel behoorlijk goed vocht door, dat zie je er echt op liggen, maar die gebruik ik alleen bij kouder weer, anders is 'ie te warm.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:39

Ik ben toch minder enthousiast over BOT coltrui. Heb inmiddels in maat xs en s. Maar beide vind ik erg kort om bij de broek in te doen. Zonder dat te doen krijg ik een enorme toch onder mn rug gezien een hempje eronder dragen niet de bedoeling is.
Daarnaast 1x gewassen en hij is al aan t pluizen.
Ook de warmte die ik ervan krijg is vele malen minder dan van de fedimax onderlap.
Sterker nog, ik ga eronder zweten. Heb ik met de onderlap helemaal niet. Wordt veel warmer, maar geen zweet. Gek.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:52

Ik vind het materiaal ook fijn, maar de kwaliteit ook minder.
Vanwege last van mijn rug draag ik 'm veel en is 'ie dus ook al een aantal keren in de was geweest.
Die van mijn begint nu ook wat te pluizen en wat valer te worden en hij lijkt inderdaad ook korter geworden, als ik bezig ben op stal loop ik 'm constant terug in mijn broek te stoppen omdat 'ie voor het mooie net te kort is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:09

Hmm dan ben ik niet de enige die niet tevreden is over de coltrui..Hier ging hij al meteen pluizen waardoor hij niet zo lekker zit en er niet uitziet..Die fedimax onderlappen lijken me wel wat om uit te proberen haha.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:32

Ik heb een maat L en die zit juist goed qua lengte, maar ik begrijp wel wat jullie bedoelen. Eigenlijk mag hij net iets langer zijn. Het pluizen valt hier na 2 jaar gebruik wel mee, maar ik vind het jammer dat ze enkel in het zwart bestaan. De kleur is wel aan het vervagen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:02

Ik heb ook een L maar ik ben vrij lang, voor het mooie zou 'ie van mij echt wel ietsje langer mogen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:28

Ik heb de grootste maat gekocht en die valt tot nu toe goed. Helaas heeft mijn man hem ingepikt. Had last van zijn rug en is nu getrouwd met de coltrui in plaats van met mij :D
De poezen zijn hier ook nog steeds van van de fedimax onderlappen. Jammer dat die niks voor mensen hebben van dat material.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:24

Mijn ene kat is nog steeds verlijmd met de onderlap die standaard boven onze convectorput ligt. Soms ligt ze er helemaal op, soms alleen met het achterlijf. Nu is ze onlangs best heel ziek geweest van de medicatie tegen epilepsie (lever) en had ze dus ook echt last van haar lijfje. Ik weet niet of het echt verlichting geeft, maar ik heb het gevoel wel.

De andere kat ligt er sporadisch op. Maar het gekke is wel, deze ligt nooit op de verwarming en als ze het dan al doet, dan ligt ze dus op de onderlap.

Ik heb zojuist de onderlap onder mijn kleding gefrutseld. Heb al dagen rugpijn en heb er niet eerder aan gedacht stom genoeg. Na een halfuurtje merk ik echt wel verschil. Het wordt aangenaam warm en ik loop minder de schuiven op m'n skippybal als gevolg van de rugpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:11

Hier is gisteren de HKM catalogus op de mat gevallen en ik moet zeggen dat de Mr Feel Warm spullen er toch wel erg goed uitzien. Ik ben vooral benieuwd naar het dekje en de uitrijden. Zijn er al mensen die deze geprobeerd hebben?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:40

Ik heb het dekje van mr feel warm. Heb vanavond les dus zal eena kijken of het wat doet

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:43

heb het dekje en de uitrijdeken, beide mooie kwaliteit! Zeker vergelijkbaar met Bot, iets minder zwaar alleen.