Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Waarvoor krijgt ze die prednison.
Ik dacht dat paarden met ppid juist slechter worden van Prednison omdat dat cortisonen zijn. En die zijn al verhoogd bij ppid paarden.
cynthiar schreef:Zit ze nu nog dik in haar vacht Moonlight?
LiesjeK schreef:Ik kom mij graag ook melden. Twee weken geleden is er bij mijn welsh pony van 11 ook cushing geconstateerd. Dierenarts heeft me nu precent gegeven. Voer die ze krijgt is cavalor strucomix.
Wat zou ik beter kunnen veranderen in voer?
anitaolja schreef:Moonlight17 pas alsjeblieft op met die prednison, ze kunnen er ook hoefbevangen van raken...helaas was dat ook het geval bij een pony bij ons op stal...door de prednison zwaar hoefbevangen en bijna door de zool heen...ingeslapen
Weet dat het ontzettend moeilijk is omdat ze juist zo benauwd zijn...dat was precies het geval met de pony waar ik het over heb...ook zo benauwd en kortademig
Meganyr schreef:[ITP] Zwangerschapsshoot met Fjord Megan, een droom!
Even een beetje spammen... Megan gaat erg goed op het moment. Ze staat 24/7 op de wei met Greenguard graasmasker en lijkt goed op gewicht te blijven. Eigenlijk mag er nog iets af, de afgelopen weken is het rijden wat minder geworden (hoe zou dat nou komen...) en heeft ze wel wat teveel gegeten.
ohjajoh6 schreef:@Saskia. De pony staat toch op een manege? Heeft hij dan wel elke dag weidegang? Dat hij tegen hb aanzit? Want krijgt pony geen wei en word toch hb, dan is het wellicht toch niet zo heel slecht plan om op de prascend over te gaan, want hb is wel een van de heftigste symptomen van de cushing en dat hou je met monnikspeper niet onder controle ben ik bang.