[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:18

mijn deken is ook gesneuveld. gelukkig heb ik altijd een reserve. Nu de reserve op en een nieuwe reserve bestellen.
Pfff gelukkig is de jeuk voor nu nog redelijk onder controle te houden. Ik heb een poeder tegen eczeem van marstall.
Heb wel het idee dat dat nu werkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:39

Ik heb nu 2 Boett dekens en de volgende in bestelling :)
Ik was de dekens graag om de 2-3 weken, dat scheelt een hoop.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:43

Ik ben even nieuwsgierig of de paarden die nu jeuk hebben ook op gras staan of niet.
Ik heb drie eczemers, maar allen staan nog zonder deken en allen niet op gras. Alle drie hebben ook geen jeuk, aan manen of staart. Slechts eentje heeft jeuk onder de buik.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:46

Die van mij staat inderdaad nog niet op gras.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:51

Mijn eczemer heeft haar deken al een aantal weken op. Ze staat nog niet op het gras.
Tot nu toe heeft ze nog geen jeuk gelukkig.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:53

Hij staat nu nog niet op het gras, hij staat met 4 paarden op de paddock en heeft hier een goede kwaliteit hooi.
Derfen ga ik direct mee beginnen en dan hopen dat de bestelde deken van Boet er zo snel mogelijk is.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:21

Mijne staat al poosje met deken op, schuurt helaas nog steeds licht :(:) En staat wel op het gras, van 7 uur sochtends tot ongeveer 8 uur savonds. En woon toch ook in Zeeland.
Ik voel me best dom, maar ik weet niet eens hoe die stomme mugjes er uit zien.
Heb vandaag knoflook poeder gekocht, wil dat eens proberen. Doet iemand hier ook en wat zijn daar de resultaten van?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:24

knoflook is niet perse goed voor een paard. te veel is zelfs giftig.
maar we hebben het ook gevoerd aan een paard met nul resultaat. gewoon maar de deken erop hielp het beste.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:32

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:43

Paardlief lichte jeuk op 1 plekje onder de buik (wat ik niet goed snap, daar hangt altijd een buikflap over?)

Staat elke dag/om de dag een kwartiertje, max half uurtje op een onbemest weiland.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:07

Bah zien er smerig uit. Maar ook sterk vergroot op de foto haha.
Ja ik ga voorzichtig proberen met de knoflook, kijken hoe die er op reageert.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:25

mag ik ook binnenvallen ?????

mijn twee beste excemers zijn nu onderweg naar vlieland, ik hoop dat ze daar een beter leven hebben dan bij mij. de andere twee zet ik rond 5 uur op stal en gaan pas na negenen weer naar buiten. ik juich niet te hard, maar dat lijkt beter te gaan. nog geen dekens en geen gras

jammer dat ik zo van lekker warm weer hou |(

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:32

sassefras schreef:
mag ik ook binnenvallen ?????

mijn twee beste excemers zijn nu onderweg naar vlieland, ik hoop dat ze daar een beter leven hebben dan bij mij. de andere twee zet ik rond 5 uur op stal en gaan pas na negenen weer naar buiten. ik juich niet te hard, maar dat lijkt beter te gaan. nog geen dekens en geen gras

jammer dat ik zo van lekker warm weer hou |(

Voor zover ik weet heeft Stal Edda best wel wat exceem paarden staan. Ik had begrepen dat zomer exceem op vlieland niet echt tot uiting komt.

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:38

Hoi, mijn paardje vorig jaar knoflook gegeven. Dit jaar doe ik het niet. Schijnt dat ze daar bloedarmoede van kunnen krijgen, maar een periode van een aantal weken kan wel. Aura heeft nog geen jeuk. Maar heeft wel een deken op. En wij wonen in Overijssel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:58

Cherise gaat nog goed, wat eczeem betreft, zonder deken maar met Derfen en opstallen. Ze gaat alleen vanaf 9 tot 16 uur naar buiten en krijgt nog geen gras.
Zodra er weer gras is krijgt ze een graasmasker op, de Greenguard.

Morgen gaan we naar de kliniek omdat ze nog altijd niet van haar kreupelheid af is na 2 weken rust en bijna 3 weken stappen(advies van de veearts toen hij aan huis was). Dan zal ik ook overleggen wat de beste optie is een deken met het risico dat ze opgejaagd wordt door haar weidegenoten of zonder deken met het risico dat het eczeem niet meer te voorkomen is.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:37

Bij D'amour komen alle plekken alweer terug...ze heeft ontzettende jeuk en loopt echt te stressen. Morgen avond komt praktijk Zomer langs. Hij is een homeopaat, dus ik hoop echt dat hij iets voor der kan betekenen.

Heeft er iemand nog een eczeem masker liggen in maat cob. Zonder neusflapje en die je niet over haar neus hoeft te trekken.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:42

Mijn paard heeft al een paar weken haar eczeemdeken om, maar nog 0% jeuk! Kan haar ook nog na het rijden ´veilig´ en bloot in de stal zetten, zonder dat ze meteen haar manen en staart kapot schuurt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:00

Appie loopt nog steeds zonder,maar zag vanavond wel dat hij flink naar zijn buik stond te trappen.
ik vind het voor hem fijn dat hij nog nergens last van heeft maar denk toch dat het niet lang duurt voor hij zijn deken er oom op moet :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:22

Hier heeft pony gewoon deken om en (nog) geen last. Kunnen hele dag in/uit lopen in paddock en stal en komen paar uurtjes op gras.

Wel word ze wat te dik, ben weer eens wat laat gestart met de afbouw van het winterrantsoen :+

Oh, tip wanneer je voor het eerst Derfen gebruikt; test op een klein stukje huid en wacht een paar dagen. Onze pony was er erg allergisch voor.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:19

@irisje2: vriendin van mij heeft wel nog de hoofdkappen die bij de Rambo zitten te koop, voor €5 per stuk.

Ikzelf heb ook nog een cob vliegenmasker zitten, met een plakkertje onder de kin, maar dit is de énige hoofdkap (kan ik ook aan mijn Boett vastmaken door een lusje) waar mijn paard goed mee is :)
Zij heeft in de zomer zonder kap echt jeuk aan de oren en ogen, met deze niet :)
Dus mocht je interesse hebben, laat maar weten.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:36

Faniek schreef:
Ik ben even nieuwsgierig of de paarden die nu jeuk hebben ook op gras staan of niet.
Ik heb drie eczemers, maar allen staan nog zonder deken en allen niet op gras. Alle drie hebben ook geen jeuk, aan manen of staart. Slechts eentje heeft jeuk onder de buik.

Ik heb de mijne sinds 2 dagen op het gras en ze beginnen goed jeuk te krijgen aan manen (dikke manenkam) en staartwortel.
Het loopt hier wel samen met een explosie aan knutten dus ik durf niet te zeggen of het gras de oorzaak is.
Ze staan beide onder de deken maar worden wel gestoken in benen, buik die niet is ingepakt en langs de openingen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:54

Nou dat jonge net opkomende gras bevat wel veel suiker!
En dat zorgt dus voor lekkere paarden die meer geprikt worden en er zijn er bij die van die suiker jeuk krijgen.
later op de dag zakt het suiker gehalte in het gras en zou je ze er beter dan op kunnen zetten. :j

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:56

ze krijgen rond half 3 een strookje erbij....
's morgens en 's avonds hooi.....
en ik heb bewust gewacht tot er lengte in het gras zat.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:47

Die van mij staat nog niet op gras, en de paddock is overkapt, dus ze staat ook niet in de zon. Toch jeuk.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:54

Hier alleen op de flanken jeuk en een beetje op de billen. Merrie staat op het gras overdag, nog zonder deken.
De andere haf heeft wel erge jeuk onder zijn buik, heeft hetzelfde regime als de merrie maar schuurt zijn buik volop..