Al met al haal je je wel wat op de hals Inge

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Hoe moet ik dat eigenlijk zien dat dat gaat?
Normaal staat het hoefbeen mooi evenwijdig aan de grond zeg maar?
Totdat een paard ernstig hoefbevangen wordt, waardoor de interne structuur (lamellen) van de hoef "ontstoken" raakt en het hoefbeen met de punt naar beneden zakt?
Dat hoefbeen kan nooit meer terug kantelen, maar doordat je er de tijd voor neemt kunt je elke keer als de hoef weer iets gegroeid is, weer een reepje extra aan de achterkant eraf halen waardoor elke bekapbeurt de achterkant van de hoef minimaal zakt en je zo na vele keren bekappen het hoefbeen weer steeds evenwijdiger aan de grond krijgt?
Cerera schreef:Natuurlijk, dat weet ik. Ik loop zelf ook niet bij de gebroeders van Nassau. (Wel bij iemand die door hen opgeleid is trouwens) Maar feit blijft wel dat dit niet zomaar een kwaaltje is, en dat ook niet zomaar iedere hoefsmid kan oplossen.
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htm
Misschien deze mensen eens proberen?
russel schreef:Nou zijn eigen hoofcare smeden kraakt hij enorm af! Want alleen hij kan het en de hoofcaresmeden zullen daar nog jaren over gaan doen en dan hebben we het over bekapping....
Laat Rob eerst maar eens met paarden leren omgaan...en als hij mee leest, weet hij wel wat er bedoelt wordt
Nikka schreef:Contant betaald? Misschien een gevalletje bang voor de belastingdienst?