Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kirian schreef:Ook ik heb besloten mijn paard in te laten slapen. Hij gaat sinds donderdag zwaar achteruit. Hij wordt steeds atactischer en de woorden Wobbler en hernia zijn genoemd. Het is genoeg geweest. Hij heeft pijn, ondanks de pijnstillers die hij sinds donderdag krijgt.
Het klinkt allemaal niet bemoedigend, maar ook bij mijn paard denk ik dat de KS een secundair probleem is. Ik denk ook dat als het een primair probleem is, je met training nog zeer veel kunt bereiken. Dus geef het niet direct op bij de diagnose KS.
Kallie, veel sterkte. En Danoesje, wat fijn dat je een weer een paard hebt!
danoesje schreef:Kortom: alle narigheid rondom KS zorgt ook dat je op een andere manier naar trainen gaat kijken, als je hier open voor staat. Voor mij is longeren niet meer wat het ooit was, ik kan een beetje lange teugelen en rijd op een andere manier. Naast al het verdriet levert het je dus wel kennis op, maar het is een harde leerschool..
Jeanneee_ schreef:Sterkte Kilian en Kallie met het verlies van jullie paardendanoesje schreef:Kortom: alle narigheid rondom KS zorgt ook dat je op een andere manier naar trainen gaat kijken, als je hier open voor staat. Voor mij is longeren niet meer wat het ooit was, ik kan een beetje lange teugelen en rijd op een andere manier. Naast al het verdriet levert het je dus wel kennis op, maar het is een harde leerschool..
Mooi verwoord, dit ervaar ik ook. Ik kijk nu op een hele andere manier naar de huidige dressuursport en trainingsmethoden.
Die operatie aan de ligamenten heb ik ook overwogen voor Vos. Ik ben met hem naar de Watermolen kliniek in Haaksbergen geweest, daar hebben ze al zo'n operatie uitgevoerd. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen het eerst te proberen met corticosteroïd injecties en de trainingsmethode van Monique de Rijk.
Jeanneee_ schreef:Beangstigd mij ook wel dat er al een groot aantal paarden hier ingeslapen zijn. Ik hoop dat ik nog een tijdje van Vos mag genieten, maar ik zou hem ook niet willen zien lijden..
De kosten van zo'n operatie variëren nogal volgens mij, in Haaksbergen konden ze mij geen goede indicatie van de totale kosten geven. Begreep dat de operatie zelf rond de 1000 euro is, maar dat er nog allerlei randverschijnselen aan zorg bij komen. Na zo'n operatie moeten ze een lange tijd revalideren, ik begreep een half jaar rust en daarna een revalidatieprogramma.